Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 40 (T)

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 03 feb 2014 09:59

Hij is inmiddels besteld, ik verwacht 'm deze week. Ben benieuwd.
It is not a lie if you believe it...

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 12 feb 2014 11:03

Nou, het eerste ritje zit er op en dat was geen onverdeeld succes. Maar goed dat ik de Edge 500 er naast had lopen ;-).

De Bryton voelt een minder solide dan de 500 (beetje plastic-achtig). Menu is, naast het soms wat onhandige Nederlands, duidelijk. Koppelen sensoren (hart, speed en cadans) ging vlekkeloos. Inrichten van de schermen ook prima.Het lettertype van de 500 is wat beter leesbaar vind ik, maar niks onoverkomelijk.

Wat heb je dan te mekkeren zou je zeggen? Nou, de Bryton deed niet wat ie moest doen, namelijk de rit helemaal en volledig registeren. Volgens Strava duurde de rit maar 1.45 uur terwijl ik toch meer dan 2 uur gefietst heb. Kortom, er is ergens iets misgegaan met de registratie en da's natuurlijk wel heel vervelend.

Komende dagen nog maar wat ritjes testen, hopen dat het een eenamlig hickup was
It is not a lie if you believe it...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 13 feb 2014 16:59

In het begin deed ie het bij mij ook niet helemaal lekker, hij begon niet altijd met registreren als ik op start drukte. Aanvankelijk dacht ik dat het aan mij lag (toch niet gestart, of knop niet goed ingedruk oid.), maar na een update maakte de knopjes opeens een piepgeluid en is het nooit meer voorgekomen dat het registreren niet startte.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 13 feb 2014 21:08

gandalf schreef:Nou, het eerste ritje zit er op en dat was geen onverdeeld succes. Maar goed dat ik de Edge 500 er naast had lopen ;-).

De Bryton voelt een minder solide dan de 500 (beetje plastic-achtig). Menu is, naast het soms wat onhandige Nederlands, duidelijk. Koppelen sensoren (hart, speed en cadans) ging vlekkeloos. Inrichten van de schermen ook prima.Het lettertype van de 500 is wat beter leesbaar vind ik, maar niks onoverkomelijk.

Wat heb je dan te mekkeren zou je zeggen? Nou, de Bryton deed niet wat ie moest doen, namelijk de rit helemaal en volledig registeren. Volgens Strava duurde de rit maar 1.45 uur terwijl ik toch meer dan 2 uur gefietst heb. Kortom, er is ergens iets misgegaan met de registratie en da's natuurlijk wel heel vervelend.

Komende dagen nog maar wat ritjes testen, hopen dat het een eenamlig hickup was
Zou je zo vriendelijk willen zijn om ons de link door te sturen naar deze rit op www.brytonsport.com. Het e-mail adres is bryton@rivosports.nl. Wij kunnen dan analyseren of de afwijking in Bryton of Strava zit. Kortom, we willen graag verifiëren of er ergens in de registratie iets is misgegaan want dat zou vervelend, maar ook onverwacht zijn.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 13 feb 2014 21:16

Gandalf, nog vergeten te vermelden. De vertaling is recentelijk gecontroleerd en zal in de eerstvolgende update worden bijgewerkt. Mocht je daarna nog "onhandige" vertalingen vinden dan houden we ins aanbevolen. De vertalingen voor de Bryton worden overigens in Nederland gedaan door mensen die het Nederlands als moerstaal hebben. Sommige termen laten zich echter moeilijk vertalen, zeker wanneer het afkorting behoeft om e.e.a. passend te maken. Nu maar hopen dat ik geen onhandige taalfouten heb gemaakt :-)

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 14 feb 2014 09:24

Dank voor de reactie, ik zal het bestand vanavond even doorsturen. Ik ben er vrij zeker van dat er iets met de registratie mis is gegaan want een aantal keer wijzigt de hartslag en snelheid niet gedurende een aantal minuten. Gisteren W-W gedaan, dat ging probleemloos.

Volgende week een week in het buitenland fietsen, dan gaan beide apparaten mee. Dan moet het wel mogelijk zijn een definitief oordeel te vormen
It is not a lie if you believe it...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 14 feb 2014 14:38

rivosports schreef:Gandalf, nog vergeten te vermelden. De vertaling is recentelijk gecontroleerd en zal in de eerstvolgende update worden bijgewerkt. Mocht je daarna nog "onhandige" vertalingen vinden dan houden we ins aanbevolen. De vertalingen voor de Bryton worden overigens in Nederland gedaan door mensen die het Nederlands als moerstaal hebben. Sommige termen laten zich echter moeilijk vertalen, zeker wanneer het afkorting behoeft om e.e.a. passend te maken. Nu maar hopen dat ik geen onhandige taalfouten heb gemaakt :-)
Ik weet nog dat in een oude versie het Engelse "train" werd vertaald naar het Nederlandse "trein" :lol:

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 17 feb 2014 10:11

gandalf schreef:Nou, het eerste ritje zit er op en dat was geen onverdeeld succes. Maar goed dat ik de Edge 500 er naast had lopen ;-).

De Bryton voelt een minder solide dan de 500 (beetje plastic-achtig). Menu is, naast het soms wat onhandige Nederlands, duidelijk. Koppelen sensoren (hart, speed en cadans) ging vlekkeloos. Inrichten van de schermen ook prima.Het lettertype van de 500 is wat beter leesbaar vind ik, maar niks onoverkomelijk.

Wat heb je dan te mekkeren zou je zeggen? Nou, de Bryton deed niet wat ie moest doen, namelijk de rit helemaal en volledig registeren. Volgens Strava duurde de rit maar 1.45 uur terwijl ik toch meer dan 2 uur gefietst heb. Kortom, er is ergens iets misgegaan met de registratie en da's natuurlijk wel heel vervelend.

Komende dagen nog maar wat ritjes testen, hopen dat het een eenamlig hickup was
Beste Gandalf,

Ik heb de route voor je nagekeken en de oorzaak van de verkeerde meting komt door gps verlies tijdens je route. Zou het kunnen zijn dat de gps status nog op 'stroom besparen' staat? Je kan dit op het toestel nakijken en aanpassen onder Instellingen/ GPS-status. Zorg ervoor dat je de de GPS-Status aanpast naar 'Volle kracht' om dit te voorkomen. Graag horen we van je of dit het probleem heeft opgelost.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 28 feb 2014 07:54

Aangepast en lijkt nu wel goed te werken. Toch ben ik na een week niet onverdeeld enthousiast en dat is vanwege het navigatie gedeelte. De automatische zoom is erg ongemakkelijk en inzoomen gebeurt meestal te laat. Bovendien kun je niet of slecht zien hoever je ingezoomd bent. Daarnaast krijg je geen melding als je van de koers af gaat. Als je de route wilt herladen of een andere wilt laden onderweg kan dat alleen door de registratie te stoppen en opnieuw op te starten. Daarnaast is het lijntje wel heel eeg dun.

Geen slecht apparaat maar ook miet voldoende voor mij
It is not a lie if you believe it...

verstappen
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2014 22:32

verstappen 08 mar 2014 22:40

Ik heb de bryton 20 nu 10 maanden op mijn fiets zitten en ik was er matig positief over.Ontvangst is in de bossen niet top en geeft voortduren wisselende snelheden aan.Ik fiets altijd met een maatr en die heeft een Garmin.Een tocht van 50 km is bij hem bijna altijd 50 en bij de bryton nooit nauwkeurig.
Maar wat je zegt over het minder solide zijn:Die van mij vloog er spontaan af bij een toertocht in Havelte een paar weken geleden.Heb hem uit de modder gevist en een heel dun plastic lipje is er afgebroken.
Valt nog binnen de garantie maar RIVO sport geeft niet thuis.Antwoord is dat 90 % van deze gevallen een valpartij is en helaas pindakaas.
Dus niet kopen!!!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 mar 2014 22:12

Kan iemand mij bevestigen of je met deze Bryton rider 40 T kunt navigeren met behulp van waypoints?
een richtingspijl dus.
er zijn geen kaarten voor nodig dus ik kan eindeloos routes maken? ook voor de regio Los angeles of oost Hongarije als ik maar de gsp points weet? of toch niet?

ik zoek een kleine trainingshulp die primair m'n data bij houdt.
en af en toe kan helpen met het rijden van een route op niet bekende wegen.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 26 mar 2014 07:27

Hallo TKMP,
Je kunt op de Rider 40 routes rijden die je op een willekeurige routeplanner hebt gemaakt. Op www.brytonsport.com maken we bijvoorbeeld gebruik van de Google Maps fietskaart maar je kunt iedere andere site gebruiken zolang deze maar in staat is om de gangbare formaten (gpx, tcx, KLM, etc.) te exporteren. De route wordt aangeduid door een lijn waarover jouw eigen positie zich beweegt als een pijl. Werkt prima.

Plaats reactie