Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 40 (T)

scrobinho
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:54

scrobinho 12 jul 2013 21:16

Ik heb ook een Rider 40 gehad, was er niet zo enthousiast over. Route volgen via kruimelspoor was problematisch op z'n best. De Rider 40 heeft nogal last van automatisch in en uitzoomen en update nogal traag waardoor het lastig te bepalen is waar je nu precies af moet slaan.
Daarnaast waren beide tochten die ik had gereden verkeerd opgeslagen. Na ongeveer 80 km werd de snelheid niet goed meer geregistreerd waardoor ik ineens met 50km/uur de berg op reed. Erg leuk voor strava waar je 1 dag KOM was totdat je ride geflagged werd ;)

Heb hem teruggestuurd en heb nu een O-synce Navi2coach waar ik een stuk tevredener over ben.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 29 jan 2014 12:00

Zijn er nog mensen die dit apparaat gebruiken? Aangezien de Rox 10 nog wel een aantal maanden op zich laat wachten overweeg ik deze aan te schaffen. Heb er wel een paar vragen over:

* Kun je in 1 scherm de route en bijvoorbeeld je trapfrequentie en hartslag zien? Dat mis ik nu erg bij de Edge 500
* Kun je files direct exporteren en in welk format?
* Is dit Bryton website nog steeds zo slecht of is dat inmiddels beter?
It is not a lie if you believe it...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 jan 2014 13:43

gandalf schreef: * Kun je in 1 scherm de route en bijvoorbeeld je trapfrequentie en hartslag zien? Dat mis ik nu erg bij de Edge 500
Ja dat kan
gandalf schreef: * Kun je files direct exporteren en in welk format?
weet even niet de bestandformaten uit het blote hoofd, maar vanaf de bryton is het gewoon in 1 formaat, en om het in strava te importeren moet ik altijd eerst uploaden naar de Bryton site en ze vanaf daar exporteren. De site heeft wel een functie die ze direct naar je strava account kan sturen, maar die heeft bij mij nog nooit gewerkt.
gandalf schreef: * Is dit Bryton website nog steeds zo slecht of is dat inmiddels beter?
Qua gebruiksvriendelijkheid vind ik het nog steeds een geen topper, maar gelukkig duurt niet alles meer 10 minuten om in te laden.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 29 jan 2014 15:25

Dank je sjoerdth, ik denk dat ik de gok maar eens ga nemen
It is not a lie if you believe it...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 jan 2014 15:35

Oh shit wacht! "Route" had ik helemaal overheen gelezen! :s De 40 heef geen kaart oid. alleen zo'n "stap voor stap" (kom ff niet op de officiële benoeming) navigatie , maar die heb ik nog nooit gebruikt, dus geen idee of je die navigatie in beeld kunt brengen te gelijk met je andere stats. Lijkt me eigenlijk sterk, want zo groot is dat scherm niet.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 29 jan 2014 16:01

Ho hu stop :-)
Da's wel essentieel voor mij. Ik weet dat de navigatie werkt met een kruimelspoor zonder kaart. Zou je eens kunnen kijken hoe dat kruimelspoor scherm er uit ziet en of je er iets aan kunt veranderen?
It is not a lie if you believe it...

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 29 jan 2014 16:34

Zoekt en gij zult vinden. Het kan dus wel:

http://www.youtube.com/watch?v=HA1ux6aoGWY
It is not a lie if you believe it...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 jan 2014 16:50

Hmm, lijkt erop dat dat navigeren iets uitgebreider is dan verwacht. Zal toch eens kijken of dat wat is.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 30 jan 2014 10:49

Hallo Sjoerd,
De Bryton Rider 40 heeft 2 mogelijkheden om gegevens (snelheid, afstand, tijd, e.d.) naast je route te laten zien. Op het routescherm kun je 2 datavelden kiezen. Deze komen dan automatisch bovenin het scherm te staan. De tweede mogelijkheid is om de schermen (gegevens, hoogte, route, Virtueel racen) automatisch te laten wisselen op je scherm. De interval (bijv. 5 seconden) kun je zelf instellen.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 30 jan 2014 11:08

Hoi rivosports,
Dat is iets ander dan ik in het filmpje zie. Daar zijn 4 velden boven de route te zien. Is dat verandert (filmpje is van october 2012).
Nog een ander vraagje. Kun je de autozoom uitzetten op het routescherm. Las dat daar nog wel problemen mee waren/zijn
It is not a lie if you believe it...

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 30 jan 2014 11:53

Kun je dat via het apparaat zelf instellen, ik heb wel eens geprobeerd wanneer je gewoon met een "timer" rijdt, dus geen trainingsschema of route oid, de normale tijd erbij te krijgen op het scherm, maar ik kon dat nergens vinden.

rivosports
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05

rivosports 01 feb 2014 21:10

Het "Volg Track" scherm bevat nog maar 2 datavelden die je overigens zelf kunt instellen. Hierdoor is de ruimte voor het "kruimelspoor" groter geworden waardoor ook de zoom minder aanwezig is. De zoom functie kan hinderlijk zijn bij het MTB'en waarbij je veel draait en keert. Gebruikers op de weg horen we eigenlijk niet over de zoomfunctie die je met name probeert te ondersteunen met oriëntatie. Waar zit je op, en belangrijker, waar zit je ten opzichte van je track. Updates voor de Rider 40 worden in belangrijke mate door de feedback van o.a. de renners van AG2R ingegeven. De Rider 40 is het ideale trainingsmaatje maar is voor navigatie beperkter dan de Rider 60. Overigens is "Full map" navigatie een Nederland/België "ding" wat ondermeer tot uitdrukking komt in de wereldwijde verkoopcijfers.

Alle velden, waaronder 7 verschillende tijdwaarden, kun je zelf kiezen. Hiervoor heb je 3 schermen met max. 6 velden tot je beschikking. Daarnaast kun je op het volg track-, hoogte- en rondescherm ook nog 2 velden plaatsen. In totaal dus max. 24 velden!

Plaats reactie