Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 12 mei 2018 19:11


Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 mei 2018 17:43

Sweety2008 schreef: 12 mei 2018 19:05
Infinito GB schreef: 12 mei 2018 16:27 Volgens mij kun je sensor resetten door de batterij er enkel minuten omgekeerd in te plaatsen. Daarna batterij weer goed om plaatsen en nogmaals sensor instellen. Misschien werkt het.
Ik zal dit morgen eens proberen. Maar het kan dus geen kwaad om de batterij er verkeerd in te zetten? Ben bang dat dit niet goed is.
Is gelukt. Ik hoefde de batterij maar 2 minuten verkeerd in te zetten en daarna weer met de juiste kant naar boven. Nu werkt het weer als vanouds.
Ghost Nivolet 6LC

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 15 mei 2018 19:16

Dag mede fietsers,

Sinds kort een eigenaar van een mio cyclo 200. Ik gebruik routeyou om leuke routes naar mijn mio te downloaden. Maar het valt mij op dat er maar weinig leuke routes te downloaden zijn.

Of doe ik iets verkeerd?
En zijn er nog andere vergelijkbare sites zoals routeyou waar je leuke fietsroutes naar je mio kan overzetten?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 15 mei 2018 19:48

Gpsies staat vol mee .

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 15 mei 2018 21:25

Goeie tip,dank je.

hayes

hayes 17 mei 2018 20:17

Yep Gpsies.
Ook heel handig om zelf routes samen te stellen.

hayes

hayes 18 mei 2018 20:40

De Mio is terug na herstelling. Er was weer een lipje afgekraakt. Daardoor had de gps ook wat cosmetische schade door de valpartij.

Zowel de volledige achtercover als de voorcover zijn vervangen. Enkel binnenwerk is ongemoeid gelaten. Het afkraken zo niet mogen, maar het wordt wel netjes afgehandeld als het wel gebeurd.

In één jaar 2x afgekraakt en hersteld. Nu nog 1 jaartje garantie. Ik vraag me af of ze het nog eens 2x zouden herstellen als hij weer van de fiets dendert.

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 27 mei 2018 15:12

Hoi vraagje,

Ik bezit een mio cyclo 200. En heb van internet (routeyou, gpsies) wat leuke routes gedownload.

Echter merk ik dat de r cyclo zo nu en dan zegt dat ik verkeerd rijdt, of dat de mio het signaal verliest.

Zo kreeg ik vandaag de melding "herplaatsing mislukt" of iets in die geest.
En de mio kon zich ook niet meer herberekenen of de route automatisch weer oppakken. Ik heb de mio uit en aangezet.

Vervolgens denkt hij dat ik de route vanaf dat punt weer opnieuw wil rijden.
Dus een resterende afstand van 65 km ipv de 35 km die ik nog moest.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen.
Heb dit al wat vaker gehad en begin steeds meer teleurgesteld te zijn in deze mio. Hij heeft trouwens wel gewoon de laatste updates enzo.

Alvast bedankt!

PLB
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2018 09:01

PLB 03 jun 2018 09:05

Beste fietsliefhebbers,

Voor een schoolproject zijn wij op zoek naar een aantal nieuwe stekkers voor de MIO Cyclo 200. Het gaat om de kabels waarmee je de fietscomputer kan opladen. Is dit gewoon universeel? Zo ja, een tip om deze goedkoop te scoren?

Veel dank alvast.

Groeten Bas

hayes

hayes 10 jun 2018 08:40

Champignon33 schreef: 27 mei 2018 15:12 Hoi vraagje,

Ik bezit een mio cyclo 200. En heb van internet (routeyou, gpsies) wat leuke routes gedownload.

Echter merk ik dat de r cyclo zo nu en dan zegt dat ik verkeerd rijdt, of dat de mio het signaal verliest.

Zo kreeg ik vandaag de melding "herplaatsing mislukt" of iets in die geest.
En de mio kon zich ook niet meer herberekenen of de route automatisch weer oppakken. Ik heb de mio uit en aangezet.

Vervolgens denkt hij dat ik de route vanaf dat punt weer opnieuw wil rijden.
Dus een resterende afstand van 65 km ipv de 35 km die ik nog moest.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen.
Heb dit al wat vaker gehad en begin steeds meer teleurgesteld te zijn in deze mio. Hij heeft trouwens wel gewoon de laatste updates enzo.

Alvast bedankt!
Soms raakt de Mio compleet het spoor bijster. IK heb zo woensdag 5 minuten gesukkeld op 150 meter. Hij stuurde me van hot naar her. Uiteindelijk ook uitgezet en met de navigatie naar huis gereden, want was toch al in de buurt.

Ik heb al gemerkt dat hij problemen heeft als je eenzelfde punt twee maal passeert. Soms stuurt hij je dan verkeerd.

hayes

hayes 10 jun 2018 08:42

PLB schreef: 03 jun 2018 09:05 Beste fietsliefhebbers,

Voor een schoolproject zijn wij op zoek naar een aantal nieuwe stekkers voor de MIO Cyclo 200. Het gaat om de kabels waarmee je de fietscomputer kan opladen. Is dit gewoon universeel? Zo ja, een tip om deze goedkoop te scoren?

Veel dank alvast.

Groeten Bas
Op de 205 is dit gewoon een universele micro usb kabel

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 10 jun 2018 16:28

Beste Hayes,

Op dit forum heb ik al een keertje aangeven dat mijn achterzijde van mijn Mio 3 x was afgebroken. Wel telkens onder garantie gemaakt. Voordat mijn garantie verstreek ben ik in gesprek gegaan met de internetwinkel waar ik de Mio had gekocht. Ze begrijpen het probleem, zijn in overleg gegaan en de Mio 505 HC werd ineens uit het assortiment gehaald. Aankoop bedrag terug gekregen en daarna voor een Garmin 1000 edge gegaan. Tot op heden nog geen spijt van gehad.
Ik heb Mio echt wel de kans gegeven en was eigenlijk wel tevreden over de Mio,behalve dan de achterzijde.
Probeer z.sm. je Mio in te ruilen, want het probleem met de achterzijde is bij vele echt wel bekend!

Plaats reactie