Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

japino
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 mei 2014 12:00

japino 29 mei 2015 10:01

Toch de boel weer aan de praat. Zelfde nieuwe batterij opnieuw geplaatst. Opeens deed de snelheidssensor het weer. (Was de batterij misschien niet helemaal goed geplaatst? Kan moeilijk fout lijkt me, maar goed.) Cadanssensor deed nog niks. Leek goed te staan, toch millimetertje verplaatst en opeens doet die het ook weer. Luistert allemaal blijkbaar heel erg nauw...

Michael jucht
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2015 20:24

Michael jucht 30 mei 2015 20:44

Mio wil ritme en cadans meter niet herkennen.
Heb al alles geprobeerd maar hij blijft maar zeggen verbroken verbinding.
Heb deze Mio in occasie gekocht en maak mij nu zorgen dat ik in de zak ben gezet.
Iemand enige raad voor mij ?

thx

vzpaulus
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2007 16:33

vzpaulus 31 mei 2015 13:24

Ik ben voornemens om de 505HC aan te schaffen, maar ik kom een aantal gebruikerservaringen tegen dat bij het automatisch uploaden naar Strava de data niet correct wordt weergegeven. Klopt dit?

Gebruikersavatar
Ephraim
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2015 21:31

Gebruikersavatar Ephraim 02 jun 2015 19:28

karluk schreef:wat is de baterijduur van de 505 in werkelijkheid? er wordt gesproken over 12 uur, maar in de praktijk zal dit zeker korter zijn, zeker met navigatie. Ik heb al een paar keer gelezen dat ie het maar 4 uur zou volhouden, maar dat is natuurlijk veel te weinig voor een serieus ritje. Wat zijn jullie ervaringen?
Het ligt een beetje aan je instellingen. Als je het beeld lang aanlaat dan vreet dat batterijen, datzelfde geldt voor het aansluiten van de hartslagmeter e.d. Dus hoe harder hij moet werken hoe eerder het leeg is.

Ik schakel zoveel mogelijk uit, alleen maar navigatie en opname rit en heb laatst een rit van ruim 7 uur gemaakt. Pas helemaal aan het einde, tussen de 7 en 8 uur viel hij uit.

12 uur is echt onzin, maar het kan wel tot 7 uur goed gaan.
Life behind bars :winkthumb:

Gebruikersavatar
Ephraim
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2015 21:31

Gebruikersavatar Ephraim 02 jun 2015 19:33

vzpaulus schreef:Ik ben voornemens om de 505HC aan te schaffen, maar ik kom een aantal gebruikerservaringen tegen dat bij het automatisch uploaden naar Strava de data niet correct wordt weergegeven. Klopt dit?
Dit klopt. Dat heeft hij altijd goed gedaan, maar sinds enkele dagen geeft Strava de rit weer als 0.1 km of 0.5 km. Ook al heb je 30 km gefietst.
Je kunt het wel handmatig doen door het .fit bestand in Strava te uploaden. Maar dit is niet de bedoeling geweest.
Wat er precies is gebeurd weet ik niet. Ik was ook al aan het zoeken, maar wellicht heeft het te maken met de upgrade van het systeem. Ik heb softwareversie 4.1.0.
Dus als je niet automatisch je ritgegevens laat uploaden, maar het handmatig doet is er niets aan de hand.

Afgezien van dat is het voor de rest een fantastisch apparaat!!
Life behind bars :winkthumb:

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 09 jun 2015 14:35

Avvocato schreef:
Avvocato schreef:Weet ik nog niet. Ik heb er van het weekend een nieuwe in gedaan nadat hij ook de snelheidssensor niet meer weergaf. Na de volgende rit laat ik weten of het helpt ;)
Snelheidssensor werkt weer met nieuwe batterij, nog steeds geen cadans :(
Ik had destijds ook zulke problemen, kreeg een nieuwe sensor van ze opgestuurd, loste niks op. Reset loste niks op. Wat wel werkte was een Garmin aanschaffen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 09 jun 2015 15:16

sloeren schreef:blijkbaar zijn die gps-toestellen echt de grens van het technisch haalbare. Ik heb een cyclo 300 en die heeft altijd net voldoende gefunctioneerd. De grappigste problemen heb ik echter met de kaart. Daar staat zo nu en dan een weg op die in het echt niet bestaat. In de buurt van Woerden wil hij altijd dat ik de Rijn oversteek op een plek waar de laatste 50 jaar geen weg/brug kan zijn geweest. ;) Ik heb al twee keer te maken gehad met een gecrashd toestel, steeds na een update. Nu zijn ze een nieuwe achterkant aan het fabrieken omdat er een vleugeltje van de bevestigingsspil is afgebroken. Verder heb ik al twee stuurmounts gesloopt, zonder dat ik het gevoel heb iets raars te hebben gedaan. Als ik niet wist van de problemen met Garmin-apparaten zou ik denken dat het echt een baggerding was.
Er zijn vast nog wel meer mensen die iets te klagen hebben maar het nalaten omdat het nergens goed voor is.
En oh ja: die batterij-duur van 4 uur is ook niet indrukwekkend.
Binnen drie weken kreeg ik mijn toestel terug, keurig met een extra stuur-mount. Het stickertje met het serienummer zat er luchtigjes en slordig op, ik heb wegwaaien net kunnen voorkomen. Als extra service hebben ze mijn software ge-update. Wel waren hierdoor alle ritten en totalen foetsie. Er is -heel handig- een schermvergrendelfunctionaliteit bij gekomen. Dit zorgt er voor dat je niet per ongeluk op knopjes drukt als je tijdens het fietsen je GPS in je broekzak stopt. Ook is het fijn dat de Mio -in de vergrendelde stand- automatisch op de batterijverslindende kaart-modus overgaat. Heel erg interessant die kaart tijdens één van mijn vaste rondjes. Gelukkig is de processor lekker snel en de hoofdknop makkelijk bedienbaar als je weer terug wilt naar een statistiekenscherm; not.

jts1970
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 sep 2013 14:18

jts1970 03 jul 2015 15:01

Met enige weken vertraging is de nieuwe firmware v4.2 en de nieuwe kaartupdate uitgebracht. Ook is er een nieuwe versie van de Cyclo agent.

V4.2 lijst met verbeteringen 2015-06-23 13:22:35
- Nieuwe update van OSM-kaarten kwartaal 4-2014

- Timing van "5 sec" toegevoegd aan de instellingen Timer schermvergrendeling
- Er wordt een groter lettertype gebruikt bij gebruik van 2-3 gegevensvelden in Dashboard
- Wijzig de standaard "Timer schermvergrendeling" naar 30 sec
- Probleem met afstand bij stoppen en opnieuw starten van opname opgelost
- Hoogtegrafiek werd niet weergegeven in navigatie indoormodus
- Onjuiste snelheid en afstand bij verbinding met Bluetooth-sensor opgelost
- GPX-bestanden zullen kleiner zijn als er geen sensoren zijn verbonden
- Verbeterde sensorverbinding
- Verbeterde hellingsweergave en -berekening
- Verbeterde snelheid voor tracknavigatie
- Verbeterde Strava-import van Cyclo-opnamen
- Onjuiste piekwaarden worden gefilterd
- Localisatieoplossingen
- Totale afstand odometer was niet altijd correct
- Andere foutoplossingen voor betere kwaliteit
- Nuttige plaatsen (POI) kunnen nu worden gerangschikt volgens afstand van de huidige locatie
- Mogelijkheid om decimalen toe te voegen achter de komma bij invoer wielgrootte
- Verbinding Shimano Di2-sensor gaat niet verloren wanneer u een tijdje niet schakelt
- Hellinginformatie wordt weergegeven met 1 cijfer achter de komma
- Crash die soms optreedt bij binnentraining met navigatie opgelost
- Probleem met trainingstijd opgelost
- Problemen met profiel opgelost
- Enkele updates met betrekking tot gebruikersinterface
- Enkele verkeerde pictogrammen werden gecorrigeerd
- Snelheidsinformatie werd niet weergegeven in Dashboardveld 2
- Er wordt voortaan rekening gehouden met de afstand tussen de laatste en volgende GPS-oplossing als signaal verloren gaat
- Update Etixx-apotheken voor België, Nederland en Spanje
- Gebruik van Cal in plaats van kcal voor de regio V.S.
- Eenheid van wielomtrek is gewijzigd naar mm
- Bij gebruik van de automodus worden geen sensoren gezocht
- Positie WIFI- en telefoonknoppen werden gewisseld in instellingen

CycloAgent Update 2.0.7 2015-06-23 05:23:49
1. Belangrijke problemen opgelost.
2. Het bijwerken van apparaten die niet bij de account horen, toestaan.
3. De installatie start automatisch nadat alle verwante software en gegevens zijn gedownload.
4. Verbeterd downloadproces.

* The application may indicate “Not Responding” in the dialogue box for a few seconds near the end of map update. Please ignore the message and keep waiting patiently for the update to complete.

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 03 jul 2015 15:05

Hmm hoop dat dit dan eindelijk de verbinding met de cadanssensor fikst. Superirritant als iets niet werkt :(

Sluwe
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 okt 2013 20:25

Sluwe 05 jul 2015 18:50

Weet iemand of de Mio 105 H de waardes van de vermogensmeter ook opslaat? Volgens de volgende comment was dat vorig jaar niet zo:
"I have a 105+. Not sure if you can confirm this. It can definitely show power meter readings while you go.
The only way to download from the device appears to be through mioshare which does not seem to download the power data. The only output from the mioshare is gpx which does not seem to contain power data. So it can receive power data you just can’t use it in any useful manner at the moment.
Even when reviewing the ride on the mio105 it does not seem to display any power data."
http://www.dcrainmaker.com/2012/08/an-e ... ent-124844

trekfietser
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2015 08:52

trekfietser 06 jul 2015 20:28

De Mio 305 van een collega wielrenner aangesloten op de pc, krijgen wel verbinding met Cyclo Agent.
Hij geeft dan aan dat hij de gegevens heeft opgehaald, maar er staat 0 km in de geschiedenis.
Wie weet hoe we dit probleem kunnen oplossen.

Hij heeft de Mio al wat langer in gebruik ,maar hem nog nooit gekoppeld aan de pc.
hij zou dus meerder gereden routes in de geschiedenis moeten zien.

Alles blijft op 0 staan.

cooper26
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2015 15:32

cooper26 09 jul 2015 15:38

hallo allen,

sinds kort heb ik een mio cylco 505.

toen ik gisteren een stuk ging fietsen heb ik gebruik gemaakt van de Surprise Me functie.
Dit is prima gegaan.

Echter een paar kilometer voor mijn huis kreeg ik de volgende melding op het scherm:

Afbeelding

Ik kan hier nergens wat over vinden.

Wie kan mij een antwoord geven wat dit is.

Groet,
Cooper

Plaats reactie