Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

hayes

hayes 18 jun 2019 20:43

Idd, niet meer opnemen met de Strava app. Anders rij je een rit vergezeld van jezelf ;)

J0ke
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 aug 2018 16:02

J0ke 25 jun 2019 15:01

Hallo allemaal.

Kan iemand mij misschien de verschillen vertellen tussen de mio cyclo:
205
305
315
505

Al dan wel met of zonder hc.

Ik ben aan het kijken voor een simpele vervanger voor mijn edge 820. Met ongeveer de zelfde functies.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 jun 2019 15:58

Op de site van Mio de toestellen met elkaar vergelijken misschien! Volgens mij goed zelf te doen.

RUUD2
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 okt 2013 18:40

RUUD2 18 sep 2019 19:48

"Gelukkig" is de achterkant (het ronde gedeelte) van mijn Mio 315 afgescheurd tijdens het fietsen,Mio op de grond gevallen,het display ook geheel gescheurd.
Dit was de 3e Mio met dit soort problemen.
Verder had de Mio 315 vochtproblemen achter het display.
"Gelukkig" zodat ik aan het thuisfront het goed kan verkopen om een nieuwe navigatie aan te schaffen :),wordt dus absoluut geen Mio meer.

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 01 mar 2020 12:06

Gisteren in de regen gereden, liep vast 10km voor het einde, touchscreen functioneert totaal niet meer en display knippert, lijkt op waterschade.
Geen aanrader de 505.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 01 mar 2020 14:15

Vervelend Leonos, hopelijk valt het binnen de garantie. Want het enige wat ik positief vind aan Mio (naast natuurlijk de eenvoudige bediening) is dat bij schade er probleemloos een nieuw model wordt geleverd.... :cry:

Mijn advies, neem als ik je verlies en stap over op bijvoorbeeld een Wahoo of Garmin. Sindsdien hebben ik en mijn vrouw geen problemen meer van afbrekende of spontaan crashende fietscomputers.

Gisteren op Bikemotion stond ik bij een beursstand waar ze allerlei verschillende merken hadden liggen. De verkoper zei letterlijk tegen een klant om bij voorkeur niet een Mio te nemen, want daar krijgen ze veel defecte modellen van terug. Ook mijn LBS is om die reden een paar jaar geleden overgestapt op een ander merk.
"Fietsen is mijn medicijn."

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 01 mar 2020 16:48

Ik heb ook een 505 en herken bovenstaande ook, tevens vindt ik de accucapaciteit tegen vallen met navigeren.
Vindt de Garmin`s nog aardig aan de prijs voor de keren dat ik het echt gebruik....

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 01 mar 2020 18:09

erwin20vt schreef: 01 mar 2020 16:48 ...
Vindt de Garmin`s nog aardig aan de prijs voor de keren dat ik het echt gebruik....
Eens, ik moest wel in de buidel tasten voor de 830. Maar ben er zeer tevreden over, op bijna alle fronten een verbetering (snelheid, accuduur, software, geen gerammel want zit gewoon goed vast op de fietshouder). Dan neem ik het graag voor lief dat ik niet alle functies benut en ik een dagje nodig had om hem goed in te stellen.

Garmin heeft overigens ook een Edge voor slechts 200 Euro, zit je lager in kosten dan de 505 en echt een prima basale fietscomputer met navigatie (alhoewel ik persoonlijk in die prijsklasse de Bolt zou nemen).
"Fietsen is mijn medicijn."

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 30 mar 2020 14:34

Arko74 schreef: 01 mar 2020 14:15 Vervelend Leonos, hopelijk valt het binnen de garantie. Want het enige wat ik positief vind aan Mio (naast natuurlijk de eenvoudige bediening) is dat bij schade er probleemloos een nieuw model wordt geleverd.... :cry:

Mijn advies, neem als ik je verlies en stap over op bijvoorbeeld een Wahoo of Garmin. Sindsdien hebben ik en mijn vrouw geen problemen meer van afbrekende of spontaan crashende fietscomputers.

Gisteren op Bikemotion stond ik bij een beursstand waar ze allerlei verschillende merken hadden liggen. De verkoper zei letterlijk tegen een klant om bij voorkeur niet een Mio te nemen, want daar krijgen ze veel defecte modellen van terug. Ook mijn LBS is om die reden een paar jaar geleden overgestapt op een ander merk.
Viel dus niet binnen de garantie, kon wel korting krijgen op een nieuwe.
Korting mogen ze lekker in het achterste steken, inmiddels blij met mijn Elemnt Bolt.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 31 mar 2020 09:00

Oeps, das balen Leonos!
Maar met de Bolt heb je een fijne, compacte en robuuste computer.
"Fietsen is mijn medicijn."

R.Jacobs
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2020 01:19

R.Jacobs 23 mei 2020 01:33

Hallo allen,

Ik heb een technische vraag en via google kom ik op dit forum uit. Ik gebruik de Cyclo 210 al enige tijd tijdens het fietsen, Echter moest deze geformatteerd worden en waarschijnlijk is dit niet geheel goed verlopen.

Ik heb op de website van Mio

(https://service.mio.com/M0100/DownLoad_ ... rland.html)

De instructies gevolgd alleen ben ik bang dat ik de gehele Cyclo 210 geformatteerd heb in plaats van alleen de Mio_data map / partitie. Het apparaat start op maar blijft op het begin scherm hangen. Ik kan er nu verder niks mee doen.

Heeft iemand een idee hoe dit te repareren? Als ik op internet zoek vind ik wel data recovery programma's die mogelijk gewiste bestanden terug kunnen zetten, ik heb daar een enkele van geïnstalleerd maar ik kwam hier niet verder mee.

Als ik het apparaat met een kabel aan mijn computer bevestig dan zie ik wel de twee partities, Namelijk: Mio_data en Mio_system.

Via de applicatie cyclo agent kan ik het apparaat niet meer benaderen.

Inmiddels weet ik niet wat ik nog kan proberen. Heeft iemand nog een goed idee of de oplossing?

H143
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2020 09:12

H143 28 jun 2020 13:46

Ik bennin het vezit van een mio cyclo 315, nu heeft deze de mogelijkheid om een routente delen door hemnte schudden en op een andere gps te leggen volgensmij gaat dit gewoon via bluetooth is er ook een mogelijkheid om de route te delen met een mobiel? Het zou mooi zijn dat ik op de telefoon en route kan maken en opndeze manier in de mio kan krijgen

Plaats reactie