Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

2b-unlimited
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 okt 2012 20:32
Contact

2b-unlimited 16 mei 2014 11:25

kobro schreef:Rijd er iemand met een MIO 305 in Frankrijk
Ik ga naar de alpen en twijfel of ik die IGN kaarten moet kopen of niet

Ik reed altijd zonder problemen met OSM kaarten in Frankrijk. 95% over de goede wegen.
Ride first...Work later!
Specialized S-works Roubaix | Sram Red | Zipp 404 | Garmin Edge 1000

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 16 mei 2014 17:11

2b-unlimited schreef:
kobro schreef:Rijd er iemand met een MIO 305 in Frankrijk
Ik ga naar de alpen en twijfel of ik die IGN kaarten moet kopen of niet

Ik reed altijd zonder problemen met OSM kaarten in Frankrijk. 95% over de goede wegen.

Dank je voor de reactie
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

ronner
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:24

ronner 22 mei 2014 11:30

.
Laatst gewijzigd door ronner op 06 aug 2020 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

m@rcel
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 mei 2014 17:50

m@rcel 27 mei 2014 08:26

Ik heb het nog niet eerder gehoord of gezien.
Zelf heb ik er iig geen last van, maar ik heb de 505HC.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 29 mei 2014 20:26

Kun je op een Mio met Benelux kaart ook tracks of GPX routes rijden die buiten het bereik van de kaart vallen?
Zo ja, krijg je dan een lijntje op een leeg scherm zoals bij de Edges zonder kaart?
Afbeelding

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 29 mei 2014 23:50

Niet geprobeerd, maar volgens mij wel.

De nieuwe firmware voelt wel goed trouwens (voor mio 31x en 50x), vandaag ook de nieuwe kaarten weer geladen.
Marco :)

jens.
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2011 19:14
Locatie: Arnhem

jens. 03 jun 2014 12:45

Ik heb begin dit jaar een Mio Cyclo 105 ANT+ GPS aangeschaft bij Futurumshop. Tot voor kort beviel het me prima. Heeft weliswaar een niet al te groot geheugen maar daar is de prijs (140,-) ook naar. Ik rijd altijd zonder magneet in mijn achterwiel en ontvang de snelheid dus via GPS. Nu heb ik sinds kort een probleem. Als ik mijn cadans/snelheidssensor aansluit op mijn Mio staat de snelheid ten alle tijde op 0.

Als ik de training "start" duurt het een minuutje voordat de snelheid via GPS gaat. Maar zodra ik hem pauzeer pakt hij de snelheid niet meer op. Ik kan dus niet met automatische pauze rijden want dan geeft hij de snelheid nooit aan, en loopt de training dus ook niet. Wanneer ik de cadans/snelheidssensor deactiveer loopt de snelheid wel altijd.

Heel raar verhaal dus. Het is of zonder cadans trainen of zonder automatische pauze. Geen gigantisch probleem maar wel vervelend. Ik heb de Mio ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit lost niks op.

Kan iemand mij helpen?

Gebruikersavatar
DoubleJ
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2013 13:19
Locatie: Den Haag
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 03 jun 2014 13:39

ronner schreef:Op internet zie je regelmatig afgebroken bevestigingen voorbij komen.

Weet iemand of dit ook bij de 315 een probleem is?
Ik heb de 305HC en bij mij is de bevestiging ook kapot gegaan. Maar Mio heeft aangeboden dit kosteloos te repareren.
Afbeelding

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 04 jun 2014 20:15

Ik heb een 305 HC.

Sinds de update kan ik niet meer kiezen uit sensor snelheid of gps snelheid. Het enige wat er te kiezen is, is de snelheid zelf. Combineert hij dan sinds de update zelf deze waarden?

Er zit namelijk verschil tussen wat de gps meet en de sensor meet. Voordat ik hem de update had gegeven, gaf de computer de gemiddelde snelheid weer aan de hand van de waardes die hij via de gps had ontvangen. De sensor is er dan alleen als de gps wegvalt.

Vandaag een ritje gefietst. De fietscomputer geeft constant 2 tot 3 kilometer per uur minder aan dan de gps van de telefoon via strava. Dit verschil is op een flinke afstand uiteindelijk best groot.

Kan ik de sensor misschien kalibreren?

marten r
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2014 21:23

marten r 04 jun 2014 21:36

bij mij is de bevestiging ook gebroken, bericht naar mio gestuurd maar geen antwoordt. na 2 weken een bericht dat vraagt naar mijn persoonlijke gegevens en dat was het. geen reactie what so ever. wordt tijd voor een garmin

nico noels
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2013 21:13

nico noels 05 jun 2014 08:01

Ik heb ook een 305 hc, Het grote probleem is de houder. Die is al 3 x afgebroken bij mij. Dit wordt wel gratis (zolang de garantie) gerepareerd. maar dan moet je hiervoor bellen om dit in te boeken, en dit heeft mij gisteren 50 min gekost om dit te regelen. 45min in wacht gestaan om dan op 5 minuten dit te regelen. En dit aan 0,3€/min! Schandalig!
Zij zijn op de hoogte van het probleem maar ze doen er niet echt iets aan volgens mij? Ze vervangen de defecte stukken
maar dit is dweilen met de kraan open. Voor mij de volgende een Garmin!

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 06 jun 2014 22:12

Via Mio Facebook dezelfde vraag gesteld omtrent de sensor snelheid en gps snelheid.
Mio reageerde keurig binnen twee dagen.

De snelheid is na de update via de gps en als die wegvalt gaat dat over op de sensorsnelheid, dit is dus niet meer handmatig te selecteren.

Mijn instellingen binnen het profiel stonden op racefiets met automatische berekening voor de wielomtrek.
Dit heb ik nu handmatig in kunnen voeren. Nu hopen dat het klopt.

Goede service Mio!!!

Plaats reactie