Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 dec 2012 18:11

Wat denk je zelf? Je hebt een fietscomputer met een GPS erin... Er mankeert nogal wat aan de Mio, maar dat zal toch echt wel werken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 05 dec 2012 18:51

amclassic-fan schreef:Wat denk je zelf? Je hebt een fietscomputer met een GPS erin... Er mankeert nogal wat aan de Mio, maar dat zal toch echt wel werken.

Dat zou je denken maar er staat op de site dat er in de doos met toe behoren en cardans en snelheid sencor zit
Dat zet je wel aan het denken dan
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

MioCyclo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:19

MioCyclo 06 dec 2012 11:33

kobro schreef:
amclassic-fan schreef:Wat denk je zelf? Je hebt een fietscomputer met een GPS erin... Er mankeert nogal wat aan de Mio, maar dat zal toch echt wel werken.

Dat zou je denken maar er staat op de site dat er in de doos met toe behoren en cardans en snelheid sencor zit
Dat zet je wel aan het denken dan
@ kobro: de ritme/snelheidssensor wordt alleen geleverd bij de Cyclo 305 HC. Deze bepaalt op basis van de in te stellen wielmaat de fietssnelheid en het ritme waarin je fietst. Uiteraard berekenen de Cyclo 300 en 305 de snelheid op basis van GPS-signalen.

Groet, Mio

2b-unlimited
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 okt 2012 20:32
Contact

2b-unlimited 07 dec 2012 21:13

Hoe lijkt het Mio,

Het is augustus geweest
Het is September geweest
Het is oktober geweest
Het is november geweest
En we zitten alweer een week in December.
Elke maand weer beloven jullie met de nieuwe software te komen.

Mijn geduld raakt op.......
Ride first...Work later!
Specialized S-works Roubaix | Sram Red | Zipp 404 | Garmin Edge 1000

kris74
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 20:44
Locatie: Rozebke
Contact

kris74 10 dec 2012 22:09

Heb dit topic volledig doorlezen en enkele dingen vind ik wel vreemd is de mio echt duurder dan de garmin edge 800
indien men voor beide dezelfde versie neemt en opties
Wat zeker een aangename optie zou zijn mocht er in een volgende versie bluetooth mocht aanwezig zijn
zodat je scherm niet constant moet actief zijn en kan werken met spraakinstructies
beschikt de mio over ant+ of is dit een uitbreiding die apart moet bijkopen
Hoe lossen jullie het op om ritten van meer dan 200 km op te slaan bijvoorbeeld de ronde van vlaanderen en lukt dit bij andere fiets gps ook niet
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 dec 2012 22:18

Via spraak zal toch echt niet gaan werken met 30 km/h. Ik wil persoonlijk dat het scherm altijd aan staat, kan me geen situatie voorstellen dat ik het uit zou willen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kris74
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2011 20:44
Locatie: Rozebke
Contact

kris74 11 dec 2012 08:10

amclassic-fan schreef:Via spraak zal toch echt niet gaan werken met 30 km/h. Ik wil persoonlijk dat het scherm altijd aan staat, kan me geen situatie voorstellen dat ik het uit zou willen.
ik heb gelezen dat jij een garmin hebt kan je daar ritten van meer dan 200 km mee opslaan

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 11 dec 2012 08:33

Tuurlijk, ik heb al meerdere 9+ uur ritten opgeslagen met mijn Edge 705 (dus 800 moet dat zéker kunnen).
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2012 11:19

Inderdaad, ik heb zowel een 705 als een 800. In het verleden hadden Garmin's nog wel eens problemen met extreem lange files (hebben we het over dikke 200+ of zelfs het dubbele, weet HenkV meer van), maar volgens mij is dat allemaal tegenwoordig opgelost. Enige wat je met een Garmin niet moet doen is de achtergrond verlichting vol aan zetten. Dan trek je een 800 in pak 'm beet 5 uur leeg. Gebruik je de achtergrond verlichting met verstand dan is 200 km in het hooggebergte geen probleem, ook als je geen 30 gemiddeld rijdt ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

MioCyclo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:19

MioCyclo 12 dec 2012 14:56

2b-unlimited schreef:Hoe lijkt het Mio,

Het is augustus geweest
Het is September geweest
Het is oktober geweest
Het is november geweest
En we zitten alweer een week in December.
Elke maand weer beloven jullie met de nieuwe software te komen.

Mijn geduld raakt op.......
@ 2b-unlimited

Heel begrijpelijk! Wat betreft de update kunnen we helaas nog geen definitieve datum corresponderen, maar we kunnen je wel vertellen dat de update bijna gereed is en veelomvattend zal zijn. Groet, Mio

MioCyclo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:19

MioCyclo 12 dec 2012 16:09

kris74 schreef:Heb dit topic volledig doorlezen en enkele dingen vind ik wel vreemd is de mio echt duurder dan de garmin edge 800
indien men voor beide dezelfde versie neemt en opties
Wat zeker een aangename optie zou zijn mocht er in een volgende versie bluetooth mocht aanwezig zijn
zodat je scherm niet constant moet actief zijn en kan werken met spraakinstructies
beschikt de mio over ant+ of is dit een uitbreiding die apart moet bijkopen
Hoe lossen jullie het op om ritten van meer dan 200 km op te slaan bijvoorbeeld de ronde van vlaanderen en lukt dit bij andere fiets gps ook niet
Alvast bedankt
@ Kris74

De Mio Cyclo 305 HC is uitgerust met ANT+, een draadloze hartslagmonitor en wiel- en cadanssensoren.

Het is mogelijk om een track langer dan 200 kilometer te rijden. Informatie hierover vind je via de volgende link:
http://service.mio.com/M0100/DownLoad_F ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Magic 10
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2012 10:51

Magic 10 21 dec 2012 08:48

net de update gedaan maar nu kan ik de tijd niet meer juist zetten hij staat namelijk 9 uren voor alsook de datum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: :evil:
verdomme hé

Plaats reactie