Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 06 jul 2012 15:28

hebben jullie er ook last van dat mioShare de kaart (v1.100) niet herkent; steeds opnieuw wil downloaden? Beetje vervelend omdat je er zo nooit achter komt of er een kaartupdate is. Bovendien houd ik het gevoel dat er dus iets aan mijn kaart niet deugt.
Weet iemand wat het nummer van de jongste firmwareversie is?
MioShare werkt volgens mij niet altijd; moet nogal es opniew inloggen; de bovenstaande update biedt het programma bijvoorbeeld niet aan.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 06 jul 2012 15:42

Bij mij is de mio share software wel geupdate, maar op het toestel is niets veranderd. Als ik linksboven in de update aanklik meldt ie dat mijn mio volledig is bijgewerkt.
@ sloeren
Rom versie R11.10.00.55
Software versie 1.2.2.0
Softwaredatum: 2012 06 08
Kaarten osm 2012 04 02
Teleatlas 2012 04 11

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 07 jul 2012 08:22

Bobels schreef:Bij mij is de mio share software wel geupdate, maar op het toestel is niets veranderd. Als ik linksboven in de update aanklik meldt ie dat mijn mio volledig is bijgewerkt.
@ sloeren
Rom versie R11.10.00.55
Software versie 1.2.2.0
Softwaredatum: 2012 06 08
Kaarten osm 2012 04 02
Teleatlas 2012 04 11
Exact dezelfde versie, ik had het toestel
afgelopen dinsdag bij eerste aanlog op de
MioShare geupdate

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 07 jul 2012 12:03

@ bianchi bob
Zie jij op je toestel dan verschil met de vorige versie? Aan de softwaredatum te zien is dat toch niet de versie van begin juli waar Mio het over heeft?

PollekeBiker
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2012 09:37

PollekeBiker 09 jul 2012 10:33

Bobels schreef:@ bianchi bob
Zie jij op je toestel dan verschil met de vorige versie? Aan de softwaredatum te zien is dat toch niet de versie van begin juli waar Mio het over heeft?
ik heb afgelopen vrijdag de 305 aangeschaft, meteen aan de pc gehangen en geupdate.
ik heb exact dezelfde nummers als hiervoor zijn aangegeven.
ik weet niet of er verschillen zijn tussen de versies....
Kan Mio het juiste versienummer roepen?
Verder met het toestel tevreden, ben nog aan het experimenteren, software is inderdaad te sober, maar heb je in principe alleen nodig voor updates.
De omranding van het toestel mocht wel wat minder, als tie zo groot was als het scherm was hij perfect geweest, wellicht is hij nu beter beschermt tegen vallen.
De eerste ritten wel een beetje uitkijken dat ik niet tegen bomen rijd haha. de positinering op je bike kan veel uitmaken tegen de reflectie, je hoofd zien op het scherm is het beste heb ik tot nu toe gemerkt.

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 11 jul 2012 22:12

Bobels schreef:@ bianchi bob
Zie jij op je toestel dan verschil met de vorige versie? Aan de softwaredatum te zien is dat toch niet de versie van begin juli waar Mio het over heeft?
Aangezien ik pas de versies op het toestel heb gecheckt na de
update kan ik niet bevestigen of er een verschil is. Nu geeft hij
op de MioShare steeds aan dat de software up-to-date is.

Ik zal't in de gaten houden de komende tijd.

Vandaag het toestel en de sensoren bevestigd op
mijn fiets. Die snelheid/cadans-sensor is niet echt
een handig ding. Het makkelijkst vind ik nog als je
de 2 sensoren ondereen bevestigd aan de liggende
achtervork en ze met dezelfde tie-wraps bevestigd.
De bijgeleverde magneet voor de snelheidssensor heb ik
al vervangen door men oude magneet.

Wat betreft de houder van het toestel zelf heb ik die voorlopig
op men stuur bevestigd omdat op de houder de uitsparingen
voor de tie-wraps zo voorzien zien dat de houder best op
een dwarse buis (stuurstang) kan worden bevestigd. Ik wou
het toestel echter op de stuurpen monteren, maar dan moet
ik de tie-wraps kruislings om de stuurpen bevestigen, en dat
leek met niet zo stevig, of handig.

Iemand dit wel geprobeerd? En of een andere oplossing?

Morgen een eerste testritje. Ik heb een track aangemaakt van
één van mijn vaste trainingsrondes op de MioShare (wat trouwens
wel héél makkelijk gaat), en die ga ik morgen eens rijden (als't
niet te erg regent).

Alle info rond bevestiging van het toestel en de sensoren is steeds
welkom, want ik heb het gevoel dat het bij mij nog beter kan.

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 12 jul 2012 08:51

@ bianchi-bob
mijn fm heeft de tie-wraps van de houder kruiselings bevestigd en dit zit toch stevig vast.
Sensors zijn gewoon op de liggende achtervork gemonteerd en ik heb geen problemen.
Ik zal proberen om straks eens een foto te maken.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 12 jul 2012 19:10

Bij mij zit de houder op de stuurpen zonder kruiselingse bevestiging en dat zit stevig vast. Hoe ga ik dat nou uitleggen zonder foto.
Je kan je Mio verder doordraaien op de houder dan je op het eerste gezicht denkt. Een poging in graden rekenend met de bovenkant van het toestel.
Ik klik hem in onder een hoek van 225°, zeg maar zuidwest. Dan draaien tot 270° en vervolgens doorklikken naar 360 ofwel noord. Zit ie keurig op de voorbouw en netjes in het midden. Hoop dat het zo duidelijk is.

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 13 jul 2012 10:06

@Bobels

Keurig uitgelegd, ik versta wat je bedoeld, ga ik zeker eens proberen.
Gisteren een eerste ritje gedaan, een track gevolgd die ik had aangemaakt
op de MioShare. Dat ging wel goed, maar wat me wel opviel is dat de afstand
tot het volgende kruispunt steeds korter is dan dat hij aangeeft. Wat eigenlijk wel
logisch is aangezien dat de er tussen positiebepaling en echte positie er natuurlijk
een reactietijd zit als je aan het fietsen bent.

De sensoren werkte goed, in't begin gaf mijn snelheidssensor wel aan dat ik ongeveer
4500 km/h reed, na een tijdje werd dat normaal. Ik denk dat dit komt omdat ik de cadansensor
en snelheidsensor op dezelfde hoogte heb geplaatst en als de snelheidsopnemer die beide
sensoren dan opneemt dan kan je wek een te hoge snelheid krijgen. Volgende week
die sensoren toch eens uiteen trekken.

De MioShare software om je trainingen in detail te bekijken valt wel wat tegen, ik dacht dat
ik daar dezelfde grafieken etc zou te zien krijgen zoals op toestel zelf. Over het toestel
zelf ben ik wel tevreden. Heb het ondertussen al wat in de vingers en doet wat
ik er had van verwacht.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 13 jul 2012 13:16

Ik heb de "kale" 300 dus kan niet meepraten over de trainingsmodus. Je zou toch echt eens met ridewithgps.com moeten experimenteren. Kan zoveel meer dan de mioshare software en het uitzetten en uploaden van gpx files gaat prima. Zelfs met mijn 300 krijg ik al zoveel meer te zien dan op mioshare.

bianchi-bob
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 feb 2012 20:18

bianchi-bob 14 jul 2012 16:33

Bij die ridewithgps kan je dus je eigen gereden ritten en opgenomen met de Mio uploaden en dan de rit analyseren?

Ik heb al een aantal ritten met GPSies website aangemaakt en die dan als GPX track gedownload
naar mijn C-schijf. E van die C-schijf gewoon via de verkenner naar het toestel gecopieerd als het
toestel geconnecteerd is. Dat gaat allemaal prima. Wat dan wel opvalt is dat als je die ritten bekijkt
op het toestel zelf dat dan de totale stijging die het toestel aangeeft totaal verschillend is van wat de
GPSies software heeft berekend. En er valt geen lijn op te trekken, de ene keer is het ongevver
gedeeld door 5, de andere keer gedeeld door 2. Het is wel altijd een stuk minder.

Voorts krijg ik vandaag op de MioShare steeds foutmeldingen bij aanklikken van menu's
en functies. De software doet het altijd wel maar komt aangeven dat er een fout is in het
script voor internet explorer, met de vraag of ik het script toch wil uitvoeren. Dan moet je
'no' klikken of je blijft bezig. Heeft Mio een meldpunt waar je met zo'n soort vragen terecht kan?

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 14 jul 2012 18:05

@bianchi bob:
Je eerste vraag: ja. Ik weet niet precies wat je wilt analyseren, nogmaals dat aspect boeit mij persoonlijk niet zo. Je kan de hele rit nabootsen, als je de rit op je Mio hebt opgenomen uiteraard. Hoeveel minuten je in welke snelheid hebt gereden, welke snelheden bij welke hellingspercentages enz.
Ritten vanaf ridewithgps afhalen en op je Mio gaat exact hetzelfde als vanaf gspies downloaden, zo te zien.
Over de stijgingsmeters kan ik niets toevoegen. Het is hier zo plat als maar kan dus gaat schiet niet op.
Over de opmerking in je laatste alinea kan ik niks zinnigs zeggen. Op de facebookpagina van Mio willen ze nog wel eens reageren. hier blijft het helaas erg stil.

Plaats reactie