Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 30 mar 2017 16:28

Welke fronthouder bestellen jullie dan? Ik word er niet echt wijs uit .

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 30 mar 2017 20:30

Ik heb een barfly en een hidemybell, beide zorgen er voor dat je mio in verlengde van je stuur ligt en niet er bovenop zoals bij de mio outfront. Met allebei tevreden al is het inklikken in de hidemybell wat lastiger, moet je flink aandrukken.

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 30 mar 2017 21:58

Ik heb enorm veel moeite om mijn Mio in de Hide My bell te "persen". Ik dacht eerst dat ik iets verkeerd deed, maar als ik het zo lees, ben ik niet alleen.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

MathijsW
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:10

MathijsW 03 apr 2017 13:34

Ter info: na wat aanbevelingen/reactie vanuit de markt hebben we besloten de MIO-adapter iets aan te passen.
De passing vergde iets meer kracht en oefening zodat dit niet voor een ieder even gelukkig was. Na een aantal. keer monteren ging het vaak al wel beter. Wat is er anders? Het eerste deel bij indraaien gaat wat soepeler. De klik met de Mio-computer is ongewijzigd zodat deze goed vergrendeld.

Ter info:
Vorige week (laatste week maart dus :)) is de voorraad MIO-HideMyBell's bij Futurumshop, Mantel en onze distributeurs vervangen voor de nieuwe MIO-adapter.

In het bezit van de eerste generatie MIO-HideMyBell en liever de nieuwe ontvangen? Stuur even een mailtje met je adres + aankoopbewijs naar info@hidemybell.cc dan sturen we je kosteloos de nieuwe adapter.


Met vriendelijke groet,

Mathijs Wagenaar
HideMyBell

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 08 apr 2017 18:40

Even een vraagje. Ik heb de mio al geruime tijd en het is me nu eigenlijk pas opgevallen dat de mio begint met opnemen zodra de sensor iets meet (cadans of gps verplaatsing) op zich niks mis mee maaaaarr.....mocht je dus de auto opneem aan hebben staan dan gaat hij de eerste stukjes (bijvoorbeeld het stuk van je garage en het treuzelen voordat je eindelijk echt begint te rijden meenemen in de opname. Ook al krijg je nog een melding van de mio of je wilt beginnen met opnemen. Dat eerste stuk telt dus gewoon mee. Vandaar ook dat de gemiddelde actuele snelheid soms ontzettend achter loopt. En dit kan dus effect hebben op je hele rit.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 apr 2017 00:18

Goed om te weten. Ik heb er nog geen Mio maar wil er binnenkort eentje kopen.
Zou het helpen als je hem pas aanzet als je al op de fiets zit?
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
markvanvos
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2015 19:58
Locatie: Drenthe-Zuid

Gebruikersavatar markvanvos 09 apr 2017 09:25

De automatische opname vraagt na ongeveer 500m fietsen of je een opname wilt starten. Wanneer je dan op ja drukt is deze opname inderdaad vanaf de eerste meter die je hebt gefietst. Ik druk wanneer het apparaat vraagt om een opname te starten op nee om vervolgens handmatig een opname te starten (die dus vanaf dát moment alles opneemt).
Je kunt de automatische stand ook uitschakelen via: Instellingen -> Meldingen -> Opname

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 10 apr 2017 09:56

Als je automatisch opname aan hebt staan, dan neemt hij zelfs nog op als je hem op pauze hebt gezet.
Zo liep ik met de mio in mijn achterzak door de supermarkt, en dit stond dus ook met allemaal lijntjes op strava.. en een verneukte gemiddelde snelheid.
Had hier vorig jaar ook al contact over met Mio, idd was automatisch opnemen uitzetten de truc

Markmart
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2015 21:38

Markmart 22 apr 2017 09:25

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de Mio 505 niet meer herkend wordt door de pc na de laatste grote Windows update van Win 10?
Het heeft mij altijd gewerkt maar bij geen enkele pc die geupdate is wil het nog werken.
Krijg zelfs op elke pc een error melding dat het apparaat niet herkend wordt.
Ik heb Cycloagent opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft ook geen effect helaas.

Update: verbonden met pc die nog geen update heeft ontvangen en nu werkt het wel goed, dus een tip, voer de windows update nog niet uit voor er een oplossing is gevonden door Mio.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 22 apr 2017 10:38

WIndows 10 vertoont ook problemen met Garmins met koppelken via USB, dit ligt aan WIndows 10, dan dien je in WIndows nogmaals handmatig naar updates te zoeken en die te installeren, daarna hoort het weer te lukken.
Marco :)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 24 apr 2017 17:17

Ik heb vandaag mijn Mio cyclo 505 HC gekregen nu staat op de doos dat hij compatibel is mit Windows 7 en Vista. Moet maar eens proberen op Windows 10 hem herkent.
Ghost Nivolet 6LC

Markmart
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2015 21:38

Markmart 28 apr 2017 08:21

Na mijn eerder gemelde probleem dat de Mio 505 geen contact meer wilde maken met de pc, staat er nu het volgende vermeld op de Mio site:

Do NOT update to Windows 10 Creators Update - version 1703 2017-04-27 03:35:41
We have had a number of customers contacting us since then notifying us that, after their update - they are unable to get their Cyclo devices recognized on their PC.

We are investigating this issue and strongly suggest not update to Windows 10 Creators Update - version 1703 at this moment.

Hier ben ik dus ook tegen aangelopen, maar dat vermoede ik al.

Plaats reactie