Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 10 jan 2018 14:23

RVV schreef: 29 dec 2017 12:19 Phfff inderdaad wel heel erg kansloos :-(
Misschien ben ik naïef, maar volgens mij bedoelt hij dat hij ze na het downloaden van de GPX ging narijden....
Courir c'est mourir un peu

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 jan 2018 14:36

wrc1 schreef: 10 jan 2018 14:12 Ik loop tegen een probleempje aan in strava. Misschien weet er iemand hoe ik het moet oplossen. Ik heb een garmin edge 1000. De ritten worden automatisch overgezet van garmin connect naar strava.

Vroeger stonden alle ritten in garmin connect als "Naamloos" of bv "venlo fietsen". Bij gevolg bij het aanmelden van strava heeft hij alles zo overgenomen.

Vorige maand was ik thuis en heb ik alle ritten eens goed gezet in garmin connect. Juiste naam, juiste type van rit,...

Bij nazicht van strava zie ik dat hij ze niet juist zet alhoewel ik wel garmin connect toestemming heb gegeven voor synchronisatie. Hij blijft alle oude namen behouden. Het gaat hier om ong. 560 ritten.

Kan er mij iemand helpen zodat mijn ritten juist worden aangepast in strava ? Of is dit niet mogelijk ?

Alvast bedankt
Eenmaal geupload blijft zo. Een wijziging in connect past hij inderdaad niet aan in Strava. Ook daar zul je alle activiteiten moeten bewerken.

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 10 jan 2018 15:05

pffff amai wat een werk. Daar begin ik niet aan
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 14 jan 2018 11:05

Ik heb een Wahoo Elemnt. Na het beëindigen van een rit, stel ik vast dat Strava niet de gegevens van het toestel overneemt.
Bvb de duur van de rit, de gemiddelde snelheid, het aantal omwentelingen......Ik heb bvb gemiddeld 87 omwentelingen terwijl dat op Strava dan maar 74 is.
Dit is omdat Strava de tijd die je stilstaat doorrekent.
Een vriend van mij heeft dat probleem niet met zijn Garmin. Zou het kunnen omdat in zijn geval Strava de gegevens overneemt van Garmin Connect?
Strava is een heel goed medium, maar toch vervelend dat het niet de correcte gegevens weergeeft.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
geen signatuur

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 14 jan 2018 16:04

DDX schreef: 28 dec 2017 23:03
RVV schreef: 27 dec 2017 22:42 Maar hoe doe je zoiets dan?
gpx van iemand z'n rit downloaden
datum aanpassen en dan als jouw rit uploaden ?
Is het niet zo dat je daar een Premium abonnement voor moet hebben.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 14 jan 2018 19:35

Hele rare vraag wellicht: als ik fiets tijdens een segment zie ik op dat moment dat ik onder of boven een bepaalde tijd van dat segment zit. Welke beste tijd is dit? ( in ieder geval niet mijn persoonlijke beste tijd)

Gebruikersavatar
Pieter883
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2016 08:43
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Pieter883 15 jan 2018 14:30

@robbiey, op de Garmin 1000 kan ik kiezen tussen: 1) mijn eigen PR. 2) de KOM, 3) een vooraf ingesteld doel van mijzelf en 4) de PR van een persoon uit mijn strava-volglijst die een plaats hoger staat op de ranglijst dan ik. Ik vind zelf de 4e optie het leukste en heb die altijd aanstaan.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 15 jan 2018 17:22

Dit kan de KOM op dat segment zijn, de beste tijd van al je vrienden op strava of je eigen PR op dat segment. Ik heb ze alle drie al zien passeren. Welk er wordt standaard wordt weergegeven hangt vooral van je gps toestel af en kan je meestal ook kiezen.

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 15 jan 2018 19:11

@mattiav ,ik heb een edge 810 maar het is geen van de 3 die jij noemt.
Ik heb een basislidmaatschap bij strava en heb op mijn edge geen segmenten toegevoegd (kan ik dus in 810 menu ook nergens selecteren).
Wel zie ik onderweg toch segmenten en gaat een segment lopen. Ik kom er niet achter waar hij de tijd waar ik voor of op achter fietst van is.
Iemand een idee? Iets te maken met 'live ghost rider' ?

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 16 jan 2018 10:08

Nee, dan zijn het waarschijnlijk Garmin segmenten. Je moet maar eens op Garmin Connect kijken, zij hebben ook enkele segmenten en waarschijnlijk zullen er automatisch enkele op je gps komen. Mijn fietsvriend had ook een 810 en daarbij verschenen er af en toe ook automatisch Garmin segmenten op het scherm. Qua aantal en populariteit stellen ze echter weinig voor tov Strava segmenten. Zonder Strava premium krijg je geen strava segmenten op je toestel, en ik weet ook niet dat de 810 al compatibel is daarmee.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 16 jan 2018 10:37

De 810 is compatible met strava segmenten.
Heb je ooit in het verleden wel premium gehad? Ik heb het ooit gehad en toen segmenten geprobeerd, na beëindiging premium bleven wel de segmenten en de destijds actuele leaderboards staan. Maar na beëindiging premium werden die niet meer geactualiseerd op het moment van synchroniseren met Garmin connect.
Dus na verloop van tijd strijdt je tegen oude tijden.

Wat ook kan is via de website van strava, segmenten downloaden en die in het mapje koers (course) zetten op de Garmin. Dan heb je de tijden die op het moment van downloaden gelden. Ook deze courses worden niet automatisch geactualiseerd. Wil je dus actuele info zul je vlak voor een rit opnieuw moeten downloaden en uploaden.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 jan 2018 09:15

Je kan nu ook via de strava website foto's uploaden.

Plaats reactie