Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 aug 2015 21:59

Dank! Werkt dit ook met terugwerkende kracht? Dwz, als ik nu een premium abo zou nemen, worden dan mijn ritjes met vermogensmeter van de afgelopen twee jaar ook meegenomen in de analyse?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 aug 2015 22:30

Ja, bij mij kan ik ook gewoon data van voordat ik premium zien in de grafieken. (wel enkel hartslag data, powermeter heb ik pas later gekocht)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 aug 2015 09:01

Ik rij overigens nooit met hartslagmeter. Blijft er nog wat over van de analyses als de hf data ontbreekt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 20 aug 2015 12:14

Vraagje: strava kent het segment "compleet rondje loonse en drunense duinen' Dit segment begint/eindigt bij restaurant de rustende jager.
Als ik nu op een ander punt op de route begin, en vervolgens de route helemaal afrijd tot mijn beginpunt, dan heb ik dus ook een compleet rondje LDD gedaan. Registreert Strava dit ook onder het segment "compleet rondje loonse en drunense duinen" ?

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 20 aug 2015 12:35

Nee; je moet echt het segment rijden zoals het op Strava staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 aug 2015 12:35

guver schreef:Vraagje: strava kent het segment "compleet rondje loonse en drunense duinen' Dit segment begint/eindigt bij restaurant de rustende jager.
Als ik nu op een ander punt op de route begin, en vervolgens de route helemaal afrijd tot mijn beginpunt, dan heb ik dus ook een compleet rondje LDD gedaan. Registreert Strava dit ook onder het segment "compleet rondje loonse en drunense duinen" ?
Lijkt mij van niet.
Immers strava (of je GPS computer) registreert GPS coordinaten in een bepaalde volgorde over een verloop van tijd. Een segment heeft een start en eindpunt met tussenliggende coordinaten in die volgorde.

Begin je ergens anders, heb je wel dezelfde route gedaan, maar is de volgorde van je coordinaten anders. (het 1e deel van het segment zit bij jou aan het einde van het rondje).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 20 aug 2015 12:59

Aanvulling; ik heb dit wel eens gedaan en weet 100% zeker dat dit niet lukt.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 aug 2015 13:25

Er zijn een aantal tools en veel handwerk waarmee je dit kunt doen maar daar komt wel wat bij kijken en dat gaat even duren..

- Eerst importeren in sporttracks
- Rit splitsten in 2 of meerdere stukken (op de originele startplaats en/of finishplaats)
- 2e deelsegment exporteren naar ander formaat waar je de starttijd en course tijden kunt aanpassen (bijv in Excell)
- 2e deelsegment weer importeren (je bent nu je GPS data kwijt maar niet de tijd en afstand
- Originele segment als course definieren in Sporttracks (daar is een plug-in voor, naam is me ontschoten)
- 2 deel segmenten weer samenvoegen tot 1 activiteit in sporttracks
- GPS punten toevoegen van de gedefinieerde course aan de activiteit in Sporttracks
- Exporteren naar Garmin TCX activity file
- Eventueel GPS data met "SNAP" gelijktrekken met segment (Strava Needs A Polish, op raceshape.com)

Korte versie: Nee Strava doet dit niet automatisch , je kunt beter op de juiste plaats starten en stoppen
- Importeren in Strava
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 aug 2015 13:54

Dan kan je net zo goed je data wat manipuleren zodat de tijdsduur wat korter is ;). Of uberhaupt wat knippen en plakken met oude ritten om je week kilometrage op te krikken.

Als je graag een uitslag in een segment wilt, dan moet je dat segment maar rijden met bijbehorend start en eindpunt (er zijn zat segmenten in Nederland, dat kan t probleem niet zijn). ipv knippen en plakken met je GPS data om te doen alsof je het segment gereden hebt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 aug 2015 14:13

Mee eens. En anders klus je zelf een segment in elkaar op basis van je eigen rondje. Op de strava zendesk zijn trouwens wel wat discussies/verzoeken te vinden over dit onderwerp. Geloof dat de algemene conclusie was dat strava iets dergelijks niet gaat implementeren
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

guver
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 20 aug 2015 16:26

Bedankt voor de snelle reacties. Ik hoef niet perse een uitslag in een segment, maar ik kan het mooi gebruiken om mijn eigen prestaties te vergelijken.
Denk dat ik maar blijf starten en eindigen bij de Rustende Jager; kan ik na het rondje gelijk het terras op.. :-)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 aug 2015 22:37

53x11 schreef:Ik rij overigens nooit met hartslagmeter. Blijft er nog wat over van de analyses als de hf data ontbreekt?
Geen probleem, bij mij is hartslag erbij wel handig voor als ik op mijn slechtweer fiets stap.
(moet eigenlijk gewoon een 2e powermeter kopen...)

Plaats reactie