Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2020 09:03

Was Havana ook niet altijd anti Strava?! en nu lees ik dat die toch (weer) een actief account heeft.
Ik ben min of meer gedwongen door mijn fietsmaten, haha :D Was er een beetje klaar mee om elke keer op WhatsApp te moeten antwoorden of ik nog gefietst had, waar, enz. en routes via de mail enzo te sturen. Dat hoeft nu niet meer. Ook het opslaan van foto's vind ik wel een mooie feature.

Ben inderdaad lang anti geweest en ben dat in zekere zin nog steeds. Bepaald gedrag vind ik nog steeds kansloos: ritten op de stadsfiets, indektitels, enz.

Dit is inmiddels poging 3. Poging 1 en 2 na een week weer beëindigd. Ik kan er inmiddels wel enige lol uithalen, ik heb het nu voor mezelf werkbaar gemaakt door

- zeer selectief anderen te volgen
- zeer selectief anderen te accepteren
- alles op privé te hebben staan
- geen enkele notificatie aan
Laatst gewijzigd door havana op 19 mei 2020 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 19 mei 2020 09:11

Toch is dit ook wel een klap voor bijvoorbeeld Veloviewer waar ik wel een betaald abonnement heb.
Ik ben nu lekker tegeltjes aan het verzamelen en heb daar wel een hobby in gevonden (zo lang het duurt want de tegeltjes liggen steeds verder weg).
Voor mij was met name de routebouwer met veloviewer plug-in een functie die ik veel gebruik. Segmenten in veel mindere mate omdat ik gemiddeld tussen plek 3.000 en 5.000 sta.

Hopelijk wordt veloviewer breder dan strava en wordt bijvoorbeeld komoot geïntegreerd zodat ik lekker verder kan met tegeltjes verzamelen. Want om nu 5 euro per maand te betalen voor het bouwen van routes gaat me wat ver.
Als ik kijk naar veloviewer dan zitten daar nog wel een aantal zaken in die Strava niet heeft qua analyse. Ik heb een woonwerkfiets, mountainbike en racefiets en strava gooit die op een hoop. Met veloviewer zie ik wel hoeveel ik per jaar per fiets afleg.
Het lijkt erop dat Strava toch met name op analyse mogelijkheid achter blijft bij bijv. een veloviewer en trainingpeaks.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 mei 2020 09:11

DC Rainmaker heeft vind ik een terecht punt. De aanvliegroute die men kiest is niet heel vriendelijk en het zou me niet verbazen dat het een averechts effect gaat hebben.

Instead of adding value and new features to the platform and convincing people to convert, they’re pulling the rug out from both free and paid users alike. They’re using the stick, instead of the carrot. And historically speaking – that doesn’t improve customer satisfaction.

Het staat ze natuurlijk vrij om te doen wat ze willen. Ooit zal men toch de lock-in moeten testen en zorgen dat ze fatsoenlijk geld gaan verdienen. Waarom niet een soort modulair prijsmodel, betaal voor wat voor jou waarde toevoegt.

Voorlopig nog geen formele communicatie van Strava overigens..

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 mei 2020 09:19

Oja... En eigenlijk is het dan vooral nog een doorgeefluik naar veloviewer.
Omdat je daar naar hartelust kan filteren op activiteiten, jaren.. En progressie in tijd, afstand, tiles, Eddington nummer etc.

Met de wijziging nu van strava, vervalt dan ook de veloviewer score.., maar die vond ik al niet zo interessant :p
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 mei 2020 09:22

Joseba schreef: 19 mei 2020 09:11
Voorlopig nog geen formele communicatie van Strava overigens..
Ik heb alvast een mail gehad... en dan verwijst men naar deze URL:

https://www.strava.com/subscription?utm ... 0768428206
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 mei 2020 09:27

bakboord1 schreef: 19 mei 2020 09:11 Toch is dit ook wel een klap voor bijvoorbeeld Veloviewer waar ik wel een betaald abonnement heb.
Maar dat zal dus wel meevallen, volgens ben van veloviewer. Kennelijk heeft 70% van de veloviewer gebruikers (10 pond per jaar), ook een betaald strava account.

En ja 60 dollar per jaar is een factor 5 hoger, voor wat gimmicks. Dat vind ik veel. Ookal is het maar 1x uit eten met de vrouw het gaat om kosten verus waarde. De 10 pond per jaar, of laat het eens 20 worden... Vind ik wel de moeite. En steun ik graag.
En vergeet niet dat die 60 dollar komt bovenop allerhande overige kosten voor sporten. Lidmaatschappen clubs, baangeld schaatsen, licentiegelden, startgelden, mylaps kosten (verplicht voor de marathons)... En materialen, kleding, onderhoud.
Dus je kan 2 dingen beredeneren, het sporten kost me al genoeg geld... Of, op die totale kostenpost is die 60 euro niet zo relevant meer en kan er ook nog wel bij ;).
Lijkt mij een persoonlijke afweging inclusief wat je er voor terug krijgt natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 19 mei 2020 10:14

havana schreef: 19 mei 2020 09:03
Was Havana ook niet altijd anti Strava?! en nu lees ik dat die toch (weer) een actief account heeft.
Ik ben min of meer gedwongen door mijn fietsmaten, haha :D Was er een beetje klaar mee om elke keer op WhatsApp te moeten antwoorden of ik nog gefietst had, waar, enz. en routes via de mail enzo te sturen. Dat hoeft nu niet meer. Ook het opslaan van foto's vind ik wel een mooie feature.

Ben inderdaad lang anti geweest en ben dat in zekere zin nog steeds. Bepaald gedrag vind ik nog steeds kansloos: ritten op de stadsfiets, indektitels, enz.

Dit is inmiddels poging 3. Poging 1 en 2 na een week weer beëindigd. Ik kan er inmiddels wel enige lol uithalen, ik heb het nu voor mezelf werkbaar gemaakt door

- zeer selectief anderen te volgen
- zeer selectief anderen te accepteren
- alles op privé te hebben staan
- geen enkele notificatie aan
Durf te veranderen

+1
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 mei 2020 10:44

Ik zie Strava ook vooral als social media: ik zie vaak eerder op Strava waar iemand uithangt, dan op Insta of FB. Meestal met een activiteit die mij interesseert in plaats van een foto van een glas wijn met twee voeten en zicht op zee/zwembad/meer.

Ik kijk dagelijks op Strava, dus die € 5,00 per maand is het mij wel waard (1.5 ijsje). Ik was overigens al Summit lid.

ps ik post ook wel eens ritjes op de stadsfiets: op en neer naar de kapper, 40km met dikke banden en 2 kinderen als bagage. Voelt toch wel een beetje aan als training :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2020 10:55

Dan woon je heel erg afgelegen, of je kapper moet héél bijzonder zijn dat je er zo ver voor fietst :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mei 2020 12:15

Ik begrijp dat ze geld nodig hebben, maar het is ook een blijk van creatieve armoede dat een bedrijf met 180 medewerkers er voor kiest om in plaats van nieuwe features aan te bieden bij een abonnement, juist bestaande features achter een paywall te stoppen.

Er valt nog zo veel meer te doen met het type data wat ze verzamelen, en met het sociale platform. En dan kun je met 180 niet iets bedenken waar mensen geld voor over zouden hebben.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 mei 2020 12:44

RVV schreef: 19 mei 2020 07:58 De een schrijft het nog in een schriftje op de ander houd het in excel bij. En ja Garmin houd het ook bij maar Garmin is voor mijn niet compleet zoals ik hierboven schreef. Ik gebruikte al 4 jaar Strava voordat Garmin in zicht kwam. Mijn Garmin database is dus niet volledig. Garmin connect gebruik ik voor mijn persoonlijke (gezondheids)data. Overigens staat Garmin connect bij mij volledig op privé.
Ik log ook langer via Strava dan GC. Mis daarom 30k kilometer in GC. Vanochtend in bulk de strava activiteiten gedownload voor GC. Wil voor mijn log niet afhankelijk zijn van 1 app.

Trouwens met zijn 2en uiteten voor 60 euro? Voor een wijnarrangement voor 2 pers ben je dat al kwijt....

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mei 2020 13:27

Dan kies ik toch voor Strava in plaats van wijn.

Plaats reactie