Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 aug 2020 08:49

Ah bedankt!

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 21 aug 2020 00:41

Vanavond gezellig corona proof etentje met vrienden, geweldige sfeer, tot mijn kopvouw net na het dessert merkt dat ze op strava door ene Nicole H (fijn om je te verschuilen achter initialen) beschuldigd wordt met een e-bike onderweg te zijn.
Ondertussen blijken diverse ritten 'geflagd'.
Morgen maar eens een foto nemen van de fiets. Als we morgen (indien de hemelsluizen niet open gaan) op pad kunnen, vrees ik bergop het ergste. ;)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 aug 2020 09:09

Hoe weet je dat Nicole H de flagger is? Omdat haar QOMs van de tabellen geveegd zijn?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 aug 2020 09:21

Dat je alleen de initialen kunt zien heeft waarschijnlijk te maken met de privacy instellingen.
o'7o

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 21 aug 2020 09:27

raven14 schreef: 21 aug 2020 09:09 Hoe weet je dat Nicole H de flagger is? Omdat haar QOMs van de tabellen geveegd zijn?
De dame in kwestie is inderdaad naar achter geschoven in de ranking.
Zeker zijn we niet, maar toch wel heel veel toeval in combinatie met het bericht dat ze achterliet.
Bericht gestuurd aan de helpdesk van Strava met de vraag het recht te zetten.
Strava is in feite 'spielerei', maar van valse beschuldigingen is een sportvrouw effe niet goed.
Anders is het als de cheaters ook nog fier poseren met de e-bike of je ziet op de foto's duidelijk 20 kg overgewicht.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 aug 2020 09:53

Tja, altijd lastig maar je moet wel goed zeker weten dat er vals is gespeeld wil je vlaggen. Ik heb 1 keer gevlagd bij iemand die naast een provinciale weg 80kmh fietste met windkracht 6 tegenwind. Volgens mij staat de windmee KOM in de andere richting nog steeds op zijn naam.

De meeste KOM’s die ik ken (Op het vlakke) lukken je niet eens op een ondersteunde fiets omdat deze ver boven e-bike / pedelec snelheden liggen.

Het valt me wel vaak op dat de dames QOM’s veel langzamer zijn dan de KOM’s. Met een beetje zoeken kunnen we met ons fietsgroepje de hardfietsende dame van ons groepje zo 10 QOM’s bezorgen door een mooi treintje te maken waar ze gebruik van kan maken.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 21 aug 2020 09:57

bakboord1 schreef: 21 aug 2020 09:53 Tja, altijd lastig maar je moet wel goed zeker weten dat er vals is gespeeld wil je vlaggen.

<<KNIP>>

Met een beetje zoeken kunnen we met ons fietsgroepje de hardfietsende dame van ons groepje zo 10 QOM’s bezorgen door een mooi treintje te maken waar ze gebruik van kan maken.
Treintje spelen om een ander QOMs te bezorgen is niet valsspelen? :roll:

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 21 aug 2020 10:12

Wij zijn steeds met ons tweetjes onderweg. Dit jaar is Linda bijzonder sterk op de Ardeense hellingen, ben al blij als ik gelijke tred kan houden, wat niet alle dagen lukt.
Het is niet dat we meer kilometers maken dan vorige jaren, trainen doen we evenmin. Gewoon lekker fietsen en op de hellingen doortrekken.
Het is gewoon super dit samen te kunnen doen, allebei 60, en gepassioneerd door de fiets.
Het competitie beestje, dat blijft af en toe wel opduiken, op de top van een helling is een sprintje nooit veraf. Super!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 aug 2020 11:09

dickw schreef: 21 aug 2020 09:57
bakboord1 schreef: 21 aug 2020 09:53 Tja, altijd lastig maar je moet wel goed zeker weten dat er vals is gespeeld wil je vlaggen.

<<KNIP>>

Met een beetje zoeken kunnen we met ons fietsgroepje de hardfietsende dame van ons groepje zo 10 QOM’s bezorgen door een mooi treintje te maken waar ze gebruik van kan maken.
Treintje spelen om een ander QOMs te bezorgen is niet valsspelen? :roll:
Volgens mij is er geen regel dat je bij een KOM alleen moet fietsen zonder iemand voor of achter je.
Sterker nog ik vermoed dat de meeste worden gehaald in een groepje of bij windkracht 8. Er zijn zelfs mensen die er een brommer voor zetten..

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 21 aug 2020 11:17

bakboord1 schreef: 21 aug 2020 11:09 Volgens mij is er geen regel dat je bij een KOM alleen moet fietsen zonder iemand voor of achter je.
Sterker nog ik vermoed dat de meeste worden gehaald in een groepje of bij windkracht 8. Er zijn zelfs mensen die er een brommer voor zetten..
Klopt allemaal, Daarom stellen QOM's en KOM's ook zo weinig voor. Strava kan niet zien of je er een brommer voorzet. En als je met een waardeloze telefoon met GPS meet kan je nog meer tijd winnen op een segment. En zelfs een "betrouwbare" Garmin kan je hele snelle tijden geven op segmenten waar je nooit zo hard gereden kan hebben.

Dus je hebt gelijk dat het geen vals spelen is, maar bij mij valt het niet in de categorie "fair en verdiend".

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 21 aug 2020 11:25

Ach, zo'm K(Q)om is net zo belangrijk als je het zelf maakt.


Een prof die het werelduurrecord aanvalt zoekt ook de voor hem ideale omstandigheden op, binnen de daarvoor geldende reglementen.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 aug 2020 11:33

bakboord1 schreef: 21 aug 2020 11:09

Volgens mij is er geen regel dat je bij een KOM alleen moet fietsen zonder iemand voor of achter je.
Sterker nog ik vermoed dat de meeste worden gehaald in een groepje of bij windkracht 8. Er zijn zelfs mensen die er een brommer voor zetten..
Dat laatste wordt dan weer door Strava zelf als unfair bestempeld.

Er zijn verrassend veel profs die het KOM spelletje ook scherp spelen. Het motiveert en da's het belangrijkste.

Wat de QOMs betreft, op het vlakke staan die inderdaad door de band genomen een stuk minder scherp bij de vrouwen. Maar op de bekende Ardennenhellingen is dat wel anders.
Afbeelding

Plaats reactie