Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 28 jul 2017 10:57

Strava gaat herberekenen, omdat hij niet kan achterhalen of de hoogtedata van een barometer sensor kwam. Ik denk nog steeds dat wanneer je de .fit file direct upload naar Strava, hij herkent van welk apparaat het kwam (dat zie je dan ook bij de activiteit), en dan niet zelf gaat herberekenen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 jul 2017 14:06

fit is een bestandsformaat dat Garmin gebruikt voor de sporterstoestellen. Zo'n toestel heb ik niet. (Gaf ik hierboven ook al aan, maar daar niet van).

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 30 jul 2017 17:38

Misschien eens contact opnemen met Strava over dit 'probleem'. Het klinkt alsof jouw apparaat niet tussen de barometer-toestellen van Strava staat en daarom dus de hoogtemeters herberekend.
Als Strava jouw apparaat toevoegt aan die lijst, misschien dat Strava dan niet langer de hm's herberekend.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jul 2017 18:19

Hij exporteert een file waar niet eens een apparaatnaam in staat, dus hier kan Strava niets aan doen. Gewoon accepteren of fietscomputer met GPS en barometer kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 jul 2017 20:44

We zijn het vraagstuk van Herreman aan het oplossen dat hij hierboven formuleert:
Herman_N schreef: 23 jul 2017 12:18 Een aantal fietsvrienden van me heeft het probleem dat het aantal hoogtemeters enorm wordt opgekrikt zodra ze hun rit uploaden op strava. Vaak met 30-40 procent. Mogelijk heeft dit te maken met het programma/app waarmee ze de upload uitvoeren.
Persoonlijk heb ik geen probleem met de bonus-hoogtemeters die ik van Strava krijg. De vraag van Herman is een beetje ondergesneeuwd.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 31 jul 2017 10:36

Sowieso bedank ik alvast iedereen die er aandacht aan heeft gegeven. Het lijkt buitengewoon mysterieus. Gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar ben wel heel nieuwsgierig. Een van mijn fietsmaten die het betrof meldde dit er nog over:

ik had er ook geen last van! alleen bij het gebruik van de strava app. toen heb 1x een foutmelding gehad bij het updaten van mijn sigma data center, en sindsdien is het gehannes begonnen
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 01 aug 2017 20:09

Sinds vanavond een raar iets ontdekt, als ik inlog op mijn acount met mijn windows pc, zie ik geen activiteiten feed meer. Zowel van mijzelf als van mensen die ik volg zijn leeg. Echter op de trainingspagina zie ik de activiteiten wel. Als ik op mijn telefoon (I-phone) op de de strava app kijk, staat alles er wel gewoon... Raar...
Bliede met mien fietse

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 01 aug 2017 22:02

heinrich-gs schreef: 01 aug 2017 20:09 Sinds vanavond een raar iets ontdekt, als ik inlog op mijn acount met mijn windows pc, zie ik geen activiteiten feed meer. Zowel van mijzelf als van mensen die ik volg zijn leeg. Echter op de trainingspagina zie ik de activiteiten wel. Als ik op mijn telefoon (I-phone) op de de strava app kijk, staat alles er wel gewoon... Raar...
Ik zie wel de activiteiten van anderen, en van mijzelf van afgelopen week, maar mijn fietstochtje van vanavond staat niet in de activiteitenfeed. Deze is wel gewoon te vinden als ik bij 'mijn activiteiten' kijk. In de android app zie ik ook alleen anderen, en mijzelf alleen bij 'you'. Dat lijkt nu dus meer gescheiden te zijn. Ik snap de toegevoegde waarde niet zo.

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 02 aug 2017 19:34

Wat ik op zich wel een leuke feature vind in strava is dat je bij je uitrusting bij je fiets kan aangeven per wanneer en hoe lang je welke welke banden, kettingen, cassettes etc. gebruikt. Op die manier krijg je een beetje inzicht hoe lang je met alles doet.
Maar heeft iemand ook een idee hoe je het moet oplossen als je meerdere kettingen om en om gebruikt of als je je poldercassette tijdelijk inruilt voor een bergcassette?
Je kunt dan volgens mij alleen aangeven dat je de poldercassette buiten gebruik neemt, maar je kunt dezelfde cassette niet weer opnieuw in gebruik nemen, zodat het aantal km's door blijft tellen.
Of zie ik iets over het hoofd en heeft iemand daar wel een oplossing voor?

vangils
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2013 22:10

vangils 21 aug 2017 20:05

Ik zou graag leuke ritten die andere maken en op Strava plaatsen willen gebruiken.
Weet iemand hoe ik Strava ritten van andere kan downloaden en invoeren in mijn Garmin Edge 1000.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 21 aug 2017 20:18

Kan alleen als je een strava premium abonnement hebt dacht ik.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Santa
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2017 20:31

Santa 21 aug 2017 20:38

Er is een tooltje Strava to GPX. Deze moet je installeren op de Favorieten balk van je browser. Dan ga je naar een strava rit en selecteer je de button op de favorieten balk. Dit tooltje haalt vervolgens met een script de rit uit je HTML pagina.
Staat op zich goed uitgelegd op de site.

Plaats reactie