Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 03 aug 2012 22:34

Zijn er ook al mensen die premium-gebruiker zijn? Want op zich is €6,- per maand nog wel te behappen, maar ik wil ff peilen of er al ervaringen mee zijn. Zijn de analyses een beetje interessant bijvoorbeeld.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 04 aug 2012 00:48

Ik ben premium lid, en eigenlijk gebruik ik die analyses nooit. Die Suffer score zegt me helemaal niets, de best effort power table daar kijk ik wel naar maar op dit moment heeft het heel weinig zin omdat mijn powertap al 7 weken bij Veltec op onderdelen staat te wachten. Die berekende vermogens van Strava zelf zijn zo onnauwkeurig dat je daarmee niets aan die tabellen of curve hebt.
Wat ik wel gebruik en wat ook de reden is dat ik Premium lid ben is dat je je achievements kunt vergelijken met anderen in dezelfde leeftijd en/of gewicht categorie. Dit is bij mij puur om enigzins enthousiast te blijven want met mijn 88kg scoor ik niet al teveel KOM's.
Afbeelding

tarmackiller
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 aug 2009 21:52

tarmackiller 04 aug 2012 20:48

geer schreef: Ik zit er ook bij....nu nog via forum meeting 'de grote strava rit' plannen! 8-)
Lijkt me leuk, we zijn al met 15 man.

Ik houd dit wel in de gaten :geek:
Cervelo S2, Specialized Tarmac pro, Kona the King

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 05 aug 2012 14:40

Heb me ook aangemeld.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
thijsfietst
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2011 23:49
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar thijsfietst 06 aug 2012 09:44

Leuk, ik heb me ook aangemeld.

Ik ben trouwens ook premium lid en ben het wel eens met wat Eric zegt; die uitgebreide analyses zeggen me niet zo heel veel. De beste analyse hoe het ging blijft in de regel toch wel je gemiddelde snelheid en je gevoel naderhand :-) De reden dat ik me heb aangemeld is dat ik Strava graag gebruik en daar ook wel iets voor wil betalen. Duur is het niet - zeker in vergelijking met alle andere dingen die je aan je fiets uitgeeft - en bovendien gun ik ze een lang leven bij Strava.

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 09 aug 2012 22:56

Zijn er hier ook personen die een powermeter gebruiken en zo ja klopt dat dan een beetje met het opgegeven kopje Perfomance: 5 min power en 10 min power???
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 10 aug 2012 21:45

sumarcity schreef:Zijn er hier ook personen die een powermeter gebruiken en zo ja klopt dat dan een beetje met het opgegeven kopje Perfomance: 5 min power en 10 min power???
Ik heb zelf geen powermeter. Maar ik neem die performance wel met een korreltje zout. Het wordt berekend op basis van afstand, tijd en eventuele stijgingpercentages. Maar zeker op het vlakke is het ook erg afhankelijk van wind. Daar houdt Strava geen rekening mee.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 aug 2012 22:30

Ik weet niet of Strava die getallen uitrekent aan de hand van m'n vermogensdata of aan de hand van snelheid en steigingspercentage.
Strava geeft voor 5 en 10 minuten: 359 en 322 Watt.
In GoldenCheetah staat dezelfde met als resultaten: 367 en 323 Watt

Vandaag nog wel een leuk KOM erbij gehaald. Tijdens een rustig ritje de Grebbeberg opgeknald. Gemiddeld 800 Watt vermogen en 41 km/h. Benieuwd wanneer ik 'm weer kwijt ben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 11 aug 2012 08:07

gisteren met een vriend op topspeed een mountainbikeronde gereden.
bij terugkomst bleek mijn bryton de data tijdens de upload kwijt te zijn geraakt (pfff, rivo/bryton komt hopelijk nog met een data-recover-mogelijkheid) maar hij had zijn polar track wel...

na upload in strava is hij zowel KOM op de route met de klok mee, als de ronde tegen de klok in! (er zijn 2 segementen aangemaakt).
hoe kan dat dan?

(een eerdere ervaring deed de betrouwbaarheid van strava ook al geen goed: we reden de ronde toen met flinke moddeplassen. sneden af en toe een stuk af, reden eens een ander bospad, omdat dat leuk was, maar na thuiskomst bleken we volgens Strava toch de hele ronde te hebben gereden).
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 11 aug 2012 13:33

amclassic-fan schreef: Benieuwd wanneer ik 'm weer kwijt ben.
volgende week vrijdag

Maar niet overdrijven he Mark, 37,9 en 708 W ;)

Gebruikersavatar
thijsfietst
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2011 23:49
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar thijsfietst 12 aug 2012 23:08

Best wel een tegenvaller; Strava neemt de pauze-tijd (voor een deel) mee in je 'moving time' en dat drukt je gemiddelde.

Het viel me deze week pas op dat de rit-tijd op mijn Garmin korter was dan de moving time in Strava en dat daardoor de gemiddelde snelheid ook lager is. In het support forum blijkt dat ze het stop/start indrukken helemaal niet meenemen bij Strava. Als je niet stopt is er dus niks aan de hand, maar sta je vaak voor het stoplicht (en zet je de Garmin dan even uit), dan hoef je niet te rekenen op een snel gemiddelde.

Waarop de 'moving time' wel dan berekend wordt is me niet duidelijk, dat heb ik ze maar even gevraagd.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 aug 2012 23:15

Volgens mij ben je iets te gefixeerd op je gemiddelde. Lekker uitrusten bij het stoplicht en dan ook nog een snel gemiddelde willen? Meer trainen, Thijs! ;)

Plaats reactie