Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 18 mei 2019 22:26

Je vriendin / vrouw waarschijnlijk de vind dat je te veel fietst :-)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 18 mei 2019 22:31

Dus er zijn mensen die jou rit kunnen "flaggen" zeg maar verklikken omdat ze denken dat je valsspeelt ofzo?

Wat een drama is dat zeg 🙄

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 mei 2019 07:54

Hypothetisch kan iemand bij de km’s die DDX maakt dénken dat het niet kán kloppen

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 19 mei 2019 08:26

In het hele Veloviewer Explorer tile wereldje zijn bij een aantal toppers ook wat ritjes te 'flaggen', als je ziet dat ze opeens op miraculeuze wijze een tegeltje behaald hebben maar dat er enorme inconsistenties in de data zitten (lees: het bestand hebben aangepast). Weet niet of Strava zo ver gaat als in dat te gaan modereren als je de ritjes flagt.

Waarbij ik niet zeg dat de hierboven geflagde ritjes van DDX daar aan voldoen hoor.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 mei 2019 09:26

Inconstitente data? Is dat eerder aankomen dan je vertrekt of onderweg terug in de tijd om in het verleden een extra tegeltje om de hoek te pakken?

Jordi9
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2018 00:30

Jordi9 19 mei 2019 12:53

dickw schreef: 16 mei 2019 11:17 Soms ligt een MTB route wel eens net naast een gewone weg. Dan kan je met een minder goede GPS of lekker bladerdak wel eens een KOM van een segment naast je route kapen. Geen reden om in dat geval je rit af te breken, misschien kun je dan wel even die KOM even markeren als dat je daar niet gereden hebt.

En je rit opnieuw uploaden gaat natuurlijk niet. Dan ben je al je kudo's kwijt. :lol:
Sommige trails kun je ook binnendoor steken. Weleens gezien bijvoorbeeld als ik resultaten ga vergelijken dat het gelijk opgaat en iemand dan via 'n shortcut opeens een halve minuut voorsprong pakt.

Het is maar 'n Strava segment, maar wel sneu allemaal. Net zoals e-bikes die snelle tijden neerzetten, mensen in auto's, etc. Voor sommige mensen lijkt het 'n sport te zijn. Weleens een sms gehad van iemand op 'n e-bike die trots vertelde dat 'ie op een bepaald segment mijn tijd had verbroken. Poeh-poeh, wat een enorme prestatie.

Strava wil natuurlijk een app zijn die voor zoveel mogelijk mensen te gebruiken is (dat is het business model), maar ik zou persoonlijk alle tijden zonder hartslagmeter, vermogen en trapfrequentie al uit de top 10 lijsten halen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2019 13:55

“Het is maar een Stravasegment” ik snap dat het soms wat overdreven is. Maar het ene Strava segment is de ander ook weer niet. Bepaalde segmenten zijn voor veel fietsers toch een benchmark.

Jordi9
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2018 00:30

Jordi9 19 mei 2019 14:29

RVV schreef: 19 mei 2019 13:55 “Het is maar een Stravasegment” ik snap dat het soms wat overdreven is. Maar het ene Strava segment is de ander ook weer niet. Bepaalde segmenten zijn voor veel fietsers toch een benchmark.
Ja, zo heb ik het ook wel bedoeld. Als je met Strava bezig bent, is het gewoon vervelend als iemand een niet te kloppen tijd neerzet op 'n mtb track omdat ie een shortcut heeft genomen. Of als iemand met 'n e-bike een scherpe tijd neerzet.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 mei 2019 14:50

Ah duidelijk !

Jordi9
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2018 00:30

Jordi9 19 mei 2019 15:10

Volgens mij houdt 'ie wel de tijd vast in de categorie waartoe je behoorde toen je de tijd reed. Dus als je in 2013 ergens de snelste tijd hebt gereden toen je 125 kg woog, dan sta je in 2019 nog steeds daar als de snelste tijd (als niemand 'm heeft verbeterd) in die gewichtsklasse, ook al weeg je ondertussen nog 90 kg.

Zwift zie je ook veel valsspelers helaas. Ook daar geldt weer dat Zwift geld verdient met het verkopen van abonnementjes en dus niet al te moeilijk gaat doen als iemand elke maand betaalt, maar invult dat 'ie 1m50 is en 80 kg weegt. Of een w/kg trapt waarmee 'ie in het profpeloton mee zou kunnen.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 19 mei 2019 19:07

Nee_Nee schreef: 19 mei 2019 09:26 Inconstitente data? Is dat eerder aankomen dan je vertrekt of onderweg terug in de tijd om in het verleden een extra tegeltje om de hoek te pakken?
Nouja, de inconsistentie wekt sterk de indruk dat er met de data geknoeid is. Sommigen hebben opeens op een kritiek moment geen hartslagdata meer, of is opeens de opname interval niet meer 1s maar compleet onwillekeurig, geen temperatuur meer, of heeft het ritje zelf geen metadata meer. Toch opvallend als dat bij een aantal kritische tegeltjes het geval is. Helemaal hardmaken kan ik het niet, maar het is wel bijzonder opvallend.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 20 mei 2019 13:33

Wil graag mijn ritten analyseren, met gebruik van PM en HRM ook moet ik een inzicht krijgen in mijn progressie., vandaar mijn interesse in de Summit Analysis Tool.

Gebruik nu Garmin Connect, maar mis daar wel sommige indicatoren.

Vind er eigenlijk weinig info over, zoals is het ook via de App in te zien ? Hoe verhoudt het zich met Elevate App de Google Chrome extensie ? Hoe betrouwbaar is de Fitness and Freshness functie t.o.v. bijvoorbeeld TrainingsPeaks ?
YFood !!!

Plaats reactie