Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 jun 2012 21:02

Timetrial schreef:Ik fiets met de Edge 800. Ik dacht eigenlijk dat dat wel erg goede gps data was. Want ook mijn tijdritten pakt hij niet allemaal, terwijl die allemaal op exact hetzelfde parcours verreden worden.
Die Garmins zijn inderdaad ook niet onfeilbaar. Zie regelmatig slordigheden in de tracks bij de Edge modellen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jul 2012 11:31

Ik heb een vraag met het gebruik van Strava en mobiel in het buitenland.
In augustus ga ik 2 weken fietsen in Frankrijk en wil ik Strava icm mobiel ook gebruiken. In het buitenland heb ik geen internet maar Strava werkt dan wel, heb ik ervaren in Duitsland. Pas toen ik weer over de grens kwam verzond hij de data naar Strava.
Alleen hoe doet hij dat wanneer je meerdere keren gaat fietsen terwijl je niet op internet komt. Of ben je genoodzaakt om avonds na het fietsen even de data te versturen naar het internet?
Zo ja, is het net prijzig om elke keer de data te versturen naar internet in het buitenland?

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 11 jul 2012 12:49

NuitKor schreef:Ik heb een vraag met het gebruik van Strava en mobiel in het buitenland.
In augustus ga ik 2 weken fietsen in Frankrijk en wil ik Strava icm mobiel ook gebruiken. In het buitenland heb ik geen internet maar Strava werkt dan wel, heb ik ervaren in Duitsland. Pas toen ik weer over de grens kwam verzond hij de data naar Strava.
Alleen hoe doet hij dat wanneer je meerdere keren gaat fietsen terwijl je niet op internet komt. Of ben je genoodzaakt om avonds na het fietsen even de data te versturen naar het internet?
Zo ja, is het net prijzig om elke keer de data te versturen naar internet in het buitenland?
Benieuwd naar de reacties, ben ook voornemens om in Duitsland en Italië te gaan fietsen met Strava namelijk en vroeg me dit ook al af... Kun je na een rit ook een nieuwe rit rijden zonder dat je "finish ride" hoeft te gebruiken?
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 11 jul 2012 16:42

Volgens mij slaat Strava (net als Runkeeper wat ik al in het buitenland gebruikt heb) de ritjes gewoon allemaal apart op. Gewoon lekker Finish Ride drukken. Hij houd dan gewoon de ritjes offline, en zal ze pas syncen als je online bent ergens. No worries.

em
Forum-lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 11 jul 2012 17:19

Ik gebruik het zelden om m'n ritten te loggen, want daardoor gaat m'n telefoon te snel leeg. Wel gebruik ik regelmatig de "explore"-functie om mijn ritten te plannen. Vooral erg handig bij onbekendere klimmen in het buitenland.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jul 2012 19:53

wouterf schreef:Volgens mij slaat Strava (net als Runkeeper wat ik al in het buitenland gebruikt heb) de ritjes gewoon allemaal apart op. Gewoon lekker Finish Ride drukken. Hij houd dan gewoon de ritjes offline, en zal ze pas syncen als je online bent ergens. No worries.
Ik hoop dat een Strava gebruiker dit kan bevestigen. Zou mooi zijn!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jul 2012 19:53

em schreef:Ik gebruik het zelden om m'n ritten te loggen, want daardoor gaat m'n telefoon te snel leeg. Wel gebruik ik regelmatig de "explore"-functie om mijn ritten te plannen. Vooral erg handig bij onbekendere klimmen in het buitenland.
Heeft hij geen internet nodig om die kaarten in te laten tijdens het gebruik onderweg, bij het zoeken naar onbekende klimmen?

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 12 jul 2012 13:45

Als je de Explore functie wil gebruiken heb je inderdaad internet nodig. Wifi dan wel dataroaming. Maar als je alleen je rit wil 'loggen' heb je echt geen internet nodig.

En daarnaast, zó duur is data roaming nu ook weer niet. Netjes even alle andere Syncacties van je telefoon uitzetten en dan alleen wat kaartjes inladen. Kost een paar euro.

En NuitKor, doe nou niet eigenwijs en overal je vraag te herhalen: Zelfs hier in Nederland heb ik meerdere ritjes opgenomen zonder gesynct te hebben. Werkt prima.

fsummer
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mar 2010 20:56

fsummer 18 jul 2012 15:45

Op een segment waar ik hoog in de ranglijst sta, heeft iemand de app gebruikt op de motor of in de auto. Gemiddelde van 65, maximum van 74, op een vlakke rit. Daarbij zie je aan het segment dat hij een groot stuk gewoon op de autoroute rijdt.

Ik heb Strava gemaild. Iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jul 2012 16:21

Ik heb me een paar weken geleden ook eens geregistreerd en wat ritjes geupload. Ik verbaasde me over de grote chaos aan stroken bij langere klimmen, maar bovenal wat er aan levensgevaarlijke segmenten ingezet zijn. Mensen die dwars door Enschede een segment toevoegen en gezien de data daar vollebak gaan rijden. Op de afdaling van de Petit Ballon bleek ik 2e te zijn. Daar heb ik wel redelijk rap naar beneden gereden (wel zonder enige vorm van risico's te nemen), vraag me af hoe iemand anders daar 40 seconde sneller naar beneden heeft gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 19 jul 2012 10:03

fsummer schreef:Op een segment waar ik hoog in de ranglijst sta, heeft iemand de app gebruikt op de motor of in de auto. Gemiddelde van 65, maximum van 74, op een vlakke rit. Daarbij zie je aan het segment dat hij een groot stuk gewoon op de autoroute rijdt.

Ik heb Strava gemaild. Iemand hier ervaring mee?
Er is een optie "flag ride". Als het evident is worden de tijden snel verwijderd, dus dat werkt wel goed :)
amclassic-fan schreef:Ik heb me een paar weken geleden ook eens geregistreerd en wat ritjes geupload. Ik verbaasde me over de grote chaos aan stroken bij langere klimmen, maar bovenal wat er aan levensgevaarlijke segmenten ingezet zijn. Mensen die dwars door Enschede een segment toevoegen en gezien de data daar vollebak gaan rijden. Op de afdaling van de Petit Ballon bleek ik 2e te zijn. Daar heb ik wel redelijk rap naar beneden gereden (wel zonder enige vorm van risico's te nemen), vraag me af hoe iemand anders daar 40 seconde sneller naar beneden heeft gereden.
Het is inderdaad een enorme chaos geworden, iedereen maakt maar rommelige of gevaarlijke segmenten aan. Strava maakt ook nog eens automatisch segmenten aan, waarbij sommige erg raadselachtig zijn. Door een plaatselijke bug in de hoogte data worden vlakke stukken door de stad als categorie 4 klim geregistreerd, zie bijv. http://app.strava.com/segments/1430274 Er moet dringend gemodereerd worden, 80% kan weg.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 jul 2012 11:24

amclassic-fan schreef:Ik heb me een paar weken geleden ook eens geregistreerd en wat ritjes geupload. Ik verbaasde me over de grote chaos aan stroken bij langere klimmen, maar bovenal wat er aan levensgevaarlijke segmenten ingezet zijn. .....

Dat vind de familie van Kim Flint ook: http://abcnews.go.com/US/family-suing-w ... AfR0o5WK3s

Gelukkig zit er ook een positieve kant aan Strava: ik rij, sinds ik aktief op Strava kijk, bijna alle klimmetjes hier in de buurt veel sneller op ... een soort ongeplande intervaltraining.
Afbeelding

Plaats reactie