Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 27 mar 2017 19:59

Ik gebruik een Garmin Edge 810, gekoppeld op mijn iPhone met Garmin Connect welke op zijn beurt weer is gekoppeld met Strava (automatische upload).
Alles (denk ik dus...) staat ingesteld op Nederlands. Echter mijn activiteiten in Strava krijgen allemaal een Engels naam:
Moring Ride, Lunch Ride, Evening Ride ipv Ochtendrit, Middagrit, Avondrit enz.
Waar zou ik dat eventueel in kunnen stellen? Bedankt voor het meedenken.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 27 mar 2017 20:49

Nou, evt dit:
Ga naar Strava op je pc,
Log in,
Ga naar mijn profiel.
En ga dan helemaal naar onder op je pagina.
Links onder kun je Nederlands selecteren.
Zou het dat zijn?
.................

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 27 mar 2017 22:03

Helaas opafiets, dat staat bij mij al op NL (is trouwens rechtsonder... ;) )
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 04 apr 2017 13:59

Gisterenavond een aardige avond, weinig wind, dus ik de fiets gepakt en een rondje van 64 km gemaakt.

Het ging al gauw lekker en ben thuis gekomen met 31,7 km/h gemiddeld op mijn Oregon Garmin.
Dus ik dacht : "dat zullen we eens fijn delen met mijn volgers"
Dus ik ruk mijn smartphone uit mijn wielrensjurt...... kijk op het scherm...... is Strava de goede laatste 10 km de weg kwijt geweest en heeft op het kaartje het laatste stuk gewoon in 1 streep naar huis getekend, en mijn gemiddelde afgeknot naar een schamele 28,7 km/h :o :shock: :cry: :cry: :twisted:

NNNNNNNOOOOOOooooooooo.......... :dislike:
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2017 14:13

Dan zet je de file van die Garmin Oregon toch gewoon op Strava?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 04 apr 2017 16:16

Echo schreef:Ik gebruik een Garmin Edge 810, gekoppeld op mijn iPhone met Garmin Connect welke op zijn beurt weer is gekoppeld met Strava (automatische upload).
Alles (denk ik dus...) staat ingesteld op Nederlands. Echter mijn activiteiten in Strava krijgen allemaal een Engels naam:
Moring Ride, Lunch Ride, Evening Ride ipv Ochtendrit, Middagrit, Avondrit enz.
Waar zou ik dat eventueel in kunnen stellen? Bedankt voor het meedenken.
Ik herken het wel een beetje. Als ik een opname maak met de Strava app op mjn telefoon (die in het Nederlands is ingesteld) dan krijg ik inderdaad een Nederlandse ochtendrit bijvoorbeeld. Als ik de opname op mijn Mio maak en via Mio share op strava zet, dan krijg ik een morning ride. Ik weet niet zo uit mijn hoofd wat er gebeurt als ik de gpx file van de Mio afhaal en die handmatig upload in Strava. Ik denk ook morning ride.
Wellicht moet je het in die hoek zoeken?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 apr 2017 09:38

Voor woonwerk gebruik ik de Strava app . Als ik op werk ben dan gaat Strava automatisch op pauze en als ik terug fiets dan maak ik meestal een extra rondje en dan hervat Strava zijn tijd weer.
Alleen vanmorgen bleef de tijd doorlopen. Weten jullie of er iets veranderd is met de automatische pauze? Of heeft het te maken dat het internet die aanstond tijdens de rit?

Ik maak geen gebruik van de premium versie.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 06 apr 2017 11:22

body schreef:Voor woonwerk gebruik ik de Strava app . Als ik op werk ben dan gaat Strava automatisch op pauze en als ik terug fiets dan maak ik meestal een extra rondje en dan hervat Strava zijn tijd weer.
Alleen vanmorgen bleef de tijd doorlopen. Weten jullie of er iets veranderd is met de automatische pauze? Of heeft het te maken dat het internet die aanstond tijdens de rit?

Ik maak geen gebruik van de premium versie.
Stop je ritje als je op werk aankomt. Het is tenslotte ook een nieuwe rit aan het eind van de dag.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 apr 2017 11:29

Leonos schreef:
body schreef:Voor woonwerk gebruik ik de Strava app . Als ik op werk ben dan gaat Strava automatisch op pauze en als ik terug fiets dan maak ik meestal een extra rondje en dan hervat Strava zijn tijd weer.
Alleen vanmorgen bleef de tijd doorlopen. Weten jullie of er iets veranderd is met de automatische pauze? Of heeft het te maken dat het internet die aanstond tijdens de rit?

Ik maak geen gebruik van de premium versie.
Stop je ritje als je op werk aankomt. Het is tenslotte ook een nieuwe rit aan het eind van de dag.
Als ik op werk ben dan pauzeert de rit altijd automatisch. Ik doe dan niets. Vanmorgen bleef de tijd gewoon doorlopen. Aan het einde van de dag dan wordt de rit weer vervolgd zonder probleem.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 06 apr 2017 14:25

amclassic-fan schreef:Dan zet je de file van die Garmin Oregon toch gewoon op Strava?
Foto gemaakt en in Strava gezet, van het scherm van de Garmin als "bewijs" :lol:


Zo heel erg is het nu ook weer niet...
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 06 apr 2017 14:30

dropje73 schreef:Zo heel erg is het nu ook weer niet...
Oh jawel, je statistieken kloppen niet meer straks haal je aan het eind van het jaar net de 10k niet omdat je deze kilometers gemist hebt :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 07 apr 2017 07:00

body schreef:
Leonos schreef:
body schreef:Voor woonwerk gebruik ik de Strava app . Als ik op werk ben dan gaat Strava automatisch op pauze en als ik terug fiets dan maak ik meestal een extra rondje en dan hervat Strava zijn tijd weer.
Alleen vanmorgen bleef de tijd doorlopen. Weten jullie of er iets veranderd is met de automatische pauze? Of heeft het te maken dat het internet die aanstond tijdens de rit?

Ik maak geen gebruik van de premium versie.
Stop je ritje als je op werk aankomt. Het is tenslotte ook een nieuwe rit aan het eind van de dag.
Als ik op werk ben dan pauzeert de rit altijd automatisch. Ik doe dan niets. Vanmorgen bleef de tijd gewoon doorlopen. Aan het einde van de dag dan wordt de rit weer vervolgd zonder probleem.
Vanmorgen toen ik op werk arriveerde stond Strava weer netjes op "gepauzeerd". Het werkt dus weer :winkthumb:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie