Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jul 2019 20:59

Ah ik doelde inderdaad op mijn eigen filmpjes op het “vlakke”

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2019 18:11

Ben jij een Strava-addict? Doe de zelftest: https://bit.ly/2G8JyJN

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 jul 2019 20:43

havana schreef: 15 jul 2019 18:11 Ben jij een Strava-addict? Doe de zelftest: https://bit.ly/2G8JyJN
Even snel gekeken, maar zonder 1 vraag in te vullen durf ik wel te stellen dat ik een Strava addict ben. Maar met de kanttekening dat KOM’s niet echt meer spelen. Ik had meer dan 80 KOM’s totdat ik na bestudering er achter kwam dat er heel veel dubbele KOM’s bij zaten. Omdat op heel segmenten dubbele dan wel overlappende segmenten zijn aangemaakt. Alle ritten waar ik die dubbele tot driedubbele KOM’s had heb ik op privé gezet. Daarna had ik nog maar 25 KOM’s. In principe kun je op elk vlak segment wel de KOM pakken. Kwestie van het segment vooraf bestuderen de Garmin juist instellen (start en einde segment) windkracht 4 mee. (Daarboven vind ik jagen op KOM’s sowieso valsspelen) en in 9 van de 10 keer kun je dan de KOM wel pakken. Sindsdien heb ik eigenlijk geen aardigheid meer aan KOM’s. Hier in het Noorden rijden een paar van die gekkies rond die alle wind mee segmenten in de Garmin programmeren om KOM’s te pakken. Dit heeft verder weinig met fietsplezier te maken maar is voornamelijk haantjes gedrag. 1 KOM ben ik trouwens wel “trots” op en dat is de KOM op het drukste segment van Groningen. Windkracht 4 mee en 800 meter mezelf compleet naar de kloten getrapt :)

https://www.strava.com/segments/4107460

Verder hou ik al mijn loop en fietskilometers bij met Strava. Ik ben begonnen met Strava in 2012 (lopen) daardoor heb ik een hele zuivere database opgebouwd ik ken geen pre Strava tijdperk. Ik check regelmatig de Strava feed en het social media aspect vind een van de leukere aspecten. Wat ik eigenlijk nooit meer doe is mijn Strava ritten/lopen elders plaatsen. Zoals op Facebook of hier op het fietsforum. Wat ik op Strava zet blijft op Strava. Wil je het zien dan kijk je daar, wil je het niet zien dan val ik je ook elders er niet mee lastig.

Voor mij is het fietsen/sporten onlosmakelijk verbonden met Strava. Dankzij en door Strava ben ik ook de sporter geworden die ik ben. Of tenminste waar ik zelf tevreden over ben.

Erg hè :oops: :lol:

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 15 jul 2019 21:05

Zie daar ook gelijk een irritant probleem bij de meeste KOM's. Valse gps gegevens. Je gemiddelde snelheid over het segment is hoger dan je maximum snelheid.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 jul 2019 09:26

Duidelijk niet (meer)

Aanvankelijk registreerde ik alles. Mijn woonwerk km's maken een heel groot deel uit van mijn km's. Die maak ik op een singlespeed. Daar zit geen tellertje o.i.d. op (vind ik gewoon niet mooi) dus logde ik daar met telefoon. Na een Android update werkte strava niet goed meer en had ik iedere keer onvolledige registraties . Toen ging de lol er al aardig vanaf. De ritten met racer of MTB laad ik in Sigma Datacenter en die deelt ze dan automatisch met Strava. Maar sinds een tijdje blijf ik daar (Strava) ook niet meer ingelogd, want strava heeft die optie kennelijk uitgezet..

sindsdien gebruik ik het alleen nog als ik samen met mijn vriendin of mijn dochters gefietst of geskate heb. en verder doe ik er niet zo veel meer mee...

En eigenlijk.... best lekker rustig :-) ik merk dat ik er toch best vaak mee bezig was
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 jul 2019 12:52

havana schreef: 15 jul 2019 18:11 Ben jij een Strava-addict? Doe de zelftest: https://bit.ly/2G8JyJN
Hij is leuk, maar ik mis soms antwoord D. :mrgreen:
Ik vindt het nog steeds een erg leuke toevoeging op het fietsen, niets meer of minder. Doe soms leuke ideetjes op van anderen en voor anderen op mijn beurt soms inspirerend voor anderen.

Voor mij 1 van de leukere site die wat doet met Strava data is deze https://www.kluitech.nl/n/uhrkoninghtml.php. Gaat dan niet op snelheid want KOM's zitten niet in mijn systeem...............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

roperope
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2019 19:22

roperope 23 jul 2019 19:46

hallo,

ik heb een vraag ivm mijn strava hartslag gegevens
ik heb sinds kort een hartmeter aangeschaft maar nadat ik mijn gegevens upload naar strava krijg ik mijn gem hartslag niet te zien zoals bij enkele vrienden van mij in de overzicht pagina maar wel het gem vermogen(terwijl ik geen vermogens meter gebruik).

Afbeelding

ik kan wel door klikken op de activiteit en dan zie ik wel mijn hartslag gegevens

Afbeelding

maar ik had liever gehad dat het van de eerste keer in het overzicht wordt weer gegeven zoals bij sommige andere mensen.

Afbeelding

weet er iemand hoe dat komt en hoe ik dit kan aanpassen?

vriendelijke groeten
rope

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 jul 2019 07:38

Kan je niet aanpassen
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

roperope
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2019 19:22

roperope 24 jul 2019 11:15

Maar hoe komt het dat bij sommige mensen daar gem hartslag staat en bij sommige gem vermogen zoals bij mij?

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 24 jul 2019 11:55

Ik doe even een wilde gok maar volgens mij heeft dat te maken met of een sporter wel of niet hun gewicht ingevuld heeft. Als dat gedaan is pakt strava het berekende vermogen waar overigens zonder powermeter geen bal van klopt. Want in theorie en praktijk is vermogen een betere trainingsindicator dan je hartslag dus geven ze dat weer op de first page. Kijk maar eens bij sporters die je volgt waar vermogen staat weergegeven daar vind je een zoneblokje met Geschatte krachtzones gebaseerd op het gewicht van een sporter. Bij diegene waar je hartslag ziet, zie je da blokje niet.

Je hebt ook nog een versie met gem. snelheid. Diegene heeft gefietst met geen enkele sensor.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 jul 2019 15:53

Volgens mij is het ook net waar strava zin in heeft/ruimte voor heeft om weer te geven.
Als ik door de ritten scroll in de android app zie ik vandaag bij veel mensen afstand/hoogtemeters en bij.
Als iemand geen pr's heeft gehaald staat er ook nog de tijd achter. (anders is er geen ruimte)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 29 jul 2019 10:43

Strava doet weer eens rare dingen.

In het lijstje met prestaties (segmenten) zie ik bij een klein klimmetje een gemiddelde staan van 30.2. km/h. Maar de max snelheid was 28.1 en als ik op mijn telefoon op het segment klik geeft hij in tweede instantie 24 km/h.

Dit soort fouten snap ik niet, want bij de analyse heeft hij duidelijk de juiste tussen metingen verricht, want die 24 km klopt gevoelsmatig wel aardig. Maar hoe die dan aan die dertig komt? Er zou toch gewoon een digitale check op moeten zitten zodra bijvb zoals hier de gemiddelde snelheid boven de max snelheid uit komt.

Ik zie trouwens wel vaker (flinke) verschillen tussen de snelheden in het overzichtslijstje van segmenten en de snelheden die hij aangeeft bij de analyse.

Afbeelding

Plaats reactie