Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 jul 2017 11:58

Inmiddels antwoord van Sigma; This is because strava uses another algorithm. We are currently trying to solve this problem.

Bekend probleem en er wordt aan gewerkt dus.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 jul 2017 14:17

Klinkt als lulkoek. De Strava API is volledig open en staat vrijelijk beschikbaar en toegankelijk op het internet.
https://strava.github.io/api/

Hun motto is: hier staat alles, doe ermee wat je wilt.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 jul 2017 14:34

Nee_Nee schreef: 19 jul 2017 14:17 Klinkt als lulkoek. De Strava API is volledig open en staat vrijelijk beschikbaar en toegankelijk op het internet.
https://strava.github.io/api/

Hun motto is: hier staat alles, doe ermee wat je wilt.
Ik werk in de softwareontwikkeling en dat er een open API is wil niet zeggen dat de software van Sigma daar probleemloos compatibel mee is. Ik heb geen lulkoek kunnen ontdekken in het antwoord.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 jul 2017 14:50

Sigma zegt niet dat zij daar compatabiliteitsproblemen mee hebben. Ze zeggen dat ze een verkeerd algoritme van Strava krijgen. Maw: het is de schuld van Strava. Dat soort antwoorden van software-ontwikkelaars heb ik geleerd te wantrouwen

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 19 jul 2017 15:00

Nee_Nee schreef: 19 jul 2017 14:50 Sigma zegt niet dat zij daar compatabiliteitsproblemen mee hebben. Ze zeggen dat ze een verkeerd algoritme van Strava krijgen.
Ze geven aan dat Strava een ander algoritme gebruikt.
Maw: het is de schuld van Strava.
Dan zouden ze niet aangeven er aan te werken. Als het aan de Strava kant ligt hoeven ze namelijk niets te doen.
Dat soort antwoorden van software-ontwikkelaars heb ik geleerd te wantrouwen
Je leest dingen die er niet staan.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 jul 2017 16:40

Als ik het goed lees heeft strave het Algortime aangepast en is Sigma nu bezig om zich daar weer op aan te passen.

Klopt op zich wel met mijn bevinding dat het is ontstaan terwijl er aan de sigmakant bij mij niets is veranderd.

op zich wel fijn dat er een oplossing onderweg is. Want nu gebruik ik als ik met mijn vriendin en dochters fiets de cyclers app op de telefoon omdat het gewoon geinig is te zien dat we met elkaar rijden. verder kan het me eigenlijk niet schelen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 22 jul 2017 14:27

Het probleem is opgelost met Sigma Datacenter 5.3. Nu sta ik in het rijtje tussen mijn fietsgenootjes. Schijnbaar heeft het mailtje gewerkt. :)

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 jul 2017 12:18

Wellicht is deze vraag al eens aan de orde geweest, maar het kost me teveel tijd om alle 176 pagina's van het strava topic door te worstelen. Dus ik stel hem toch.
Een aantal fietsvrienden van me heeft het probleem dat het aantal hoogtemeters enorm wordt opgekrikt zodra ze hun rit uploaden op strava. Vaak met 30-40 procent. Mogelijk heeft dit te maken met het programma/app waarmee ze de upload uitvoeren. Het is ook niet één type fietscomputer. De een heeft een Garmin, de ander een Sigma. Zelf heb ik een Garmin 820 en heb gelukkig geen problemen hiermee. Ik probeer ze een beetje te helpen, maar kom er niet uit. Hoogtemetercorrectie van strava is geen oplossing, want dat werkt knudde.
Iemand hier die wel de oplossing weet?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Pieter883
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2016 08:43
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Pieter883 23 jul 2017 14:40

Hoe voeren ze de upload uit dan? Ik upload mijn ritjes (Garmin) afhankelijk van waar ik ben direct met WiFi of indirect via garmin connect via mijn telefoon (BT), en krijg altijd exact de hoeveelheid hoogtemeters gemeten door mijn Garmin. Daar verandert Garmin connect of Strava verder helemaal aan.

Als jij met hen samen fietst, komen dan de originele of de herberekende hoeveelheid hoogtemeters dichter in de buurt van jouw log?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 23 jul 2017 18:38

Met mijn Edge 705 had ik dat probleem ook, 1000hm's gereden en op strava werd dat dan 1300hm's ofzo.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 jul 2017 19:03

Voorbeelden:

Afstand: 97 km. Ik had 1930 hm en mijn fietsmaat had 2386 hm.
Afstand: 117 km. Ik had 2106 hm en mijn fietsmaat had 2770 hm.

Hoe weet ik dat de mijne kloppen en die van mijn fietsmaat niet?
1. Mijn hm's komen overeen met de opgave van de organisatie.
2. Er zijn veel meer mensen met het aantal hm's rond de mijne.
3. Mijn maat klaagt erover dat de hm's op strava niet gelijk zijn aan zijn fietscomputer.

Het kan niet te maken hebben met het type Garmin. Ik had tot begin dit jaar een 705 en daarna een 820. Bij geen van beide typen heb ik dit probleem gehad.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 23 jul 2017 21:36

Als er van barometrische hoogtemeting gebruik wordt gemaakt door het apparaat, zal Strava normaal gezien de hoogte niet herberekenen. Daarvoor moet de geüploade data wel ook de goede apparaatnaam meesturen.
Als er geen barometrische data beschikbaar is, of als de gebruiker handmatig voor herberekenen kiest, dan gaat Strava zelf in zijn hoogtekaarten grasduinen, en dat kan nogal eens een overschatting geven.
Ook een hoogtemeting op basis van alleen GPS kan, maar is veel minder nauwkeurig dan met barometer (voor hoogteverschillen dan in elk geval, en bij redelijk constant weer)

Plaats reactie