Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jun 2020 10:03

Goudhaantje schreef: 05 jun 2020 13:20 Ik heb geen ervaring met Komoot, maar ben wel heel erg tevreden met de routeplanner van Strava. Ik wilde laatst een 250+km route gaan rijden en wilde dat niet helemaal zelf uittekenen. Dus gaf ik in Strava als beginpunt thuis en het volgende routepunt ergens wat ik als halverwege inschatte. Vervolgens iets ten zuiden daarvan een volgend routepunt en als laatste het eindpunt thuis. Dat leverde al een hele goede route op die ik vervolgens nog maar op drie punten heb gewijzigd. Tijdens het rijden nergens problemen gehad en nergens verkeerd gereden. Het was echt een prachtige route. Wel de opties 'populairste volgen' en 'bij voorkeur verharde wegen' aangevinkt.
Als je houdt van langs N-wegen fietsen inderdaad een prima optie.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 08 jun 2020 12:05

havana schreef: 08 jun 2020 10:03
Goudhaantje schreef: 05 jun 2020 13:20 Ik heb geen ervaring met Komoot, maar ben wel heel erg tevreden met de routeplanner van Strava. Ik wilde laatst een 250+km route gaan rijden en wilde dat niet helemaal zelf uittekenen. Dus gaf ik in Strava als beginpunt thuis en het volgende routepunt ergens wat ik als halverwege inschatte. Vervolgens iets ten zuiden daarvan een volgend routepunt en als laatste het eindpunt thuis. Dat leverde al een hele goede route op die ik vervolgens nog maar op drie punten heb gewijzigd. Tijdens het rijden nergens problemen gehad en nergens verkeerd gereden. Het was echt een prachtige route. Wel de opties 'populairste volgen' en 'bij voorkeur verharde wegen' aangevinkt.
Als je houdt van langs N-wegen fietsen inderdaad een prima optie.
Huh? Hoe bedoel je dat?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 08 jun 2020 12:17

Waarschijnlijk dat je relatief vaak langs drukke wegen fiets.

Aan de andere kant heb ik verschillende keren gehad,na het uitzetten de 'populaire wegen' dat ik niet naast maar op de N wegen werd gedirigeerd.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 08 jun 2020 12:20

Maruss schreef: 08 jun 2020 12:17 Waarschijnlijk dat je relatief vaak langs drukke wegen fiets.

Aan de andere kant heb ik verschillende keren gehad,na het uitzetten de 'populaire wegen' dat ik niet naast maar op de N wegen werd gedirigeerd.
Ik heb niet het idee dat dit daadwerkelijk altijd opgaat. Maar ik kon wel lekker doorrijden idd, dat vond ik wel fijn. Als dat populaire wegen zijn, dan snap ik dat wel.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 09 jun 2020 14:08

De nieuwe routebouwer is wel erg instabiel op een i pad. De gratis versie had dit eerst ook maar dat probleem leek opgelost. Nu is het weer terug. Om onduidelijk reden klapt hij er uit en kun je weer opnieuw beginnen.
o'7o

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 09 jun 2020 19:48

havana schreef: 08 jun 2020 10:03
Goudhaantje schreef: 05 jun 2020 13:20 Ik heb geen ervaring met Komoot, maar ben wel heel erg tevreden met de routeplanner van Strava. Ik wilde laatst een 250+km route gaan rijden en wilde dat niet helemaal zelf uittekenen. Dus gaf ik in Strava als beginpunt thuis en het volgende routepunt ergens wat ik als halverwege inschatte. Vervolgens iets ten zuiden daarvan een volgend routepunt en als laatste het eindpunt thuis. Dat leverde al een hele goede route op die ik vervolgens nog maar op drie punten heb gewijzigd. Tijdens het rijden nergens problemen gehad en nergens verkeerd gereden. Het was echt een prachtige route. Wel de opties 'populairste volgen' en 'bij voorkeur verharde wegen' aangevinkt.
Als je houdt van langs N-wegen fietsen inderdaad een prima optie.
Dat is me ook opgevallen. Ik gebruik vaak Routeyou. Dan wordt je over rustige wegen gestuurd. Recent enkele ritten via Strava gemaakt. Ik werd opvallend vaak langs drukkere, grote wegen gestuurd. Wel goed berijdbaar.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jun 2020 15:40

Ligt het aan mij, of is de nieuwe routebuilder qua map erop achteruit gegaan?

Eerder had je nog enig idee, of een lijn tot een verharde weg, of eventueel tot onverhard of zelfs wandelpad hoord (geel, geel gestreept). Maar nu is gewoon alles wit. Verhard, onverhard, mountainbike, ski-helling (ik zit in de vogezen te kijken).
Ook andere map opties (light/dark), maken het niet makkelijker.

Naar mijn idee was dat in de oude (beta) versie duidelijker. (ookal werd je dan ook wel eens verrast met onverharde wegen, maargoed).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 11 jun 2020 16:29

MarkVeenstra schreef: 11 jun 2020 15:40 Ligt het aan mij, of is de nieuwe routebuilder qua map erop achteruit gegaan?

Eerder had je nog enig idee, of een lijn tot een verharde weg, of eventueel tot onverhard of zelfs wandelpad hoord (geel, geel gestreept). Maar nu is gewoon alles wit. Verhard, onverhard, mountainbike, ski-helling (ik zit in de vogezen te kijken).
Ook andere map opties (light/dark), maken het niet makkelijker.

Naar mijn idee was dat in de oude (beta) versie duidelijker. (ookal werd je dan ook wel eens verrast met onverharde wegen, maargoed).
ja, dat klopt wel, helaas

ik zie ook stippellijntjes, maar het is niet dat alle niet-stippellijntjes verhard zijn volgens Strava zelf. heb ook al paar keer op Google streetview duidelijk mooie asfaltfietspaden gezien die Strava nog als onverhard ziet. weet nog niet hoe dat allemaal in de praktijk uitpakt...

en heel onhandig dat ie je opties niet onthoudt, elke keer moet je dat veranderen. en als je de verhard/onverhard voorkeur aanpast dan lijkt ie route te herberekenen. niet zo fijn als je een bestaande route wil tweaken...

wel heel fijn: hij crasht niet meer. vroeger had ik heel vaak dat ik de route niet kon opslaan. dat euvel lijkt er wel uit.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 14 jun 2020 22:33

Strava gebruikt geen Google meer. Sinds een tijdje moet je betalen om gebruik te maken van google map functies. En dat kan aardig in de papieren lopen kan ik uit ervaring melden.

Ik merk wel dat je met routes maken in onbekend gebied nu wel redelijk over leuke routes gaat. Ik was dit weekend in Duitsland en kwam zodoen een paar hele leuke onbekende klimmetjes tegen die ik anders niet had meegepakt in mijn route.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 14 jun 2020 23:57

afrit13 schreef: 23 mei 2020 16:39 Voor wie andere kaartmateriaal als ondergrond wil in de Routebuilder:
De "Strava Map Switcher" plugin voor Chrome doet dat:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... lobdenmici

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 15 jun 2020 06:44

Zijn die plugin s ook beschikbaar voor safari? Gebruik altijd mijn iPad om routes te maken.
o'7o

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 jun 2020 09:13

ik mis de oude heatmap op de routebuilder heel erg, vind het nu allemaal veel minder duidelijk.

Plaats reactie