Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 19 apr 2020 15:06

Hanz Bé schreef: 14 apr 2020 14:40 Vandaag voor het eerst een route gebruikt vanuit de nieuwe Strava route-functie.
Dus afstand ingeven, als sport wielrennen kiezen en voorkeur voor ondergrond (=verhard) opgegeven.
Ik heb dan de eerste van de 3 aangeboden opties gekozen.
Het was een prima route. Vooral over binnenwegen, soms een stukje vrijliggend fietspad naast een N-weg. Zelfs wat weggetjes gehad die ik niet kende. Prima eerste ervaring.
Vandaag het zelfde gedaan, met onverhard als voorkeur, 2x “vast” gereden.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 apr 2020 18:12

Wat bedoel je met vastgereden? Wilde namelijk morgen Strava ook een (gravel-) route laten maken.

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 19 apr 2020 22:05

Zou leuk zijn als ze dit gaan uitbreiden van a naar b en niet alleen rondjes

jk11
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2018 22:26

jk11 28 apr 2020 20:10

Wie kan mij helpen en zie ik wat over het hoofd.
Ik was in het bezit van een Summit abonnement met alleen Analysis.
Wegens onvoldoende paypal saldo was het geeindigd, maar nu ik het wil afsluiten kan ik alleen kiezen voor alle 3 ineen en niet een afzonderlijke van de 3.

Iemand enig idee?
Thx

Edit: inmiddels gevonden. Kennelijk dus alles overgezet naar een all-in one abonnement voor 60 euri per jaar. Dat vind ik voor de fun net iets te.

Vraag is dus al beantwoord :like:

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 29 apr 2020 09:25

Bij mij was ook ineens abo gecanceld. Heb gewoon meer dan 10dgn moeten wachten totdat de helpdesk van Strava kon uitleggen waarom. Slechte zaak hoor..
@jk11 Je kunt 60 per jaar, of 7,95 per maand kiezen.. Maar 5,-per maand valt best mee toch?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 apr 2020 10:50

Dus gewoon weer terug naar het oude "premium" abo eigenlijk?
Snapte het nut van die gekunstelde Summit opzet al niet zo goed...

jk11
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2018 22:26

jk11 29 apr 2020 17:21

Critic schreef: 29 apr 2020 09:25 Bij mij was ook ineens abo gecanceld. Heb gewoon meer dan 10dgn moeten wachten totdat de helpdesk van Strava kon uitleggen waarom. Slechte zaak hoor..
@jk11 Je kunt 60 per jaar, of 7,95 per maand kiezen.. Maar 5,-per maand valt best mee toch?
€ 5 per maand en dus € 60 is niet onoverkomelijk, maar ik gebruik van dat veiligheidspack niets (heb Garmin Live track en ongevaldetectie) en vond die Analysis wel aardig. Circa € 25 vond ik per jaar daarvoor prima, maar om voor hetzelfde nu meer dan het dubbele te betalen hoef ik niet.
Analysis heb ik niet perse nodig maar er wordt zo'n behoefte gecreëerd. Prima als je dat er voor over hebt alleen ik niet.
Overal is een markt voor.

Ik vergelijk het een beetje met de sportschool waar ik zat. Die abonnementen gingen enorm omhoog en zij hadden geïnvesteerd in kinderopvang, zonnebank, sauna e.d.
Ook allemaal heel mooi en dat zat bij de prijs in (excl was niet mogelijk), maar als ik het voor mezelf bekijk dan betaal ik dus meer voor dezelfde dienst omdat ik geen gebruik maak van die aanvullende diensten en daarmee vond ik het dan te duur worden.
Het gaat er om wat je zelf vindt wat het waard is.
Wil jij een supergave S-Works rijden dan betaal je daar ook grof voor terwijl er ook fietsen zijn met hele goede specs en zonder S-Works sticker tegen een lagere prijs.
Ieder zo zijn ding :like:

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 29 apr 2020 22:03

Weet iemand of de 60 dagen gratis summit via Strava nog werkt? Als ik de link vanuit KNWU volg, kom ik gelijk bij betalen en zie ik nergens meer de 60 dagen gratis....

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 apr 2020 14:42

En als je het rechtstreeks vanuit Strava doet.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 05 mei 2020 19:18

Ik probeer met Strava een route te bouwen en daarbij wil ik over een weg die lange tijd afgesloten is geweest. Nu is hij sinds een maand ongeveer weer open, maar toch blijft hij mij langs allerlei omwegen sturen. Zelfs als ik punt voor punt over de weg ga stuurt hij me op een gegeven moment langs een andere route. Normaal gesproken lijkt geen probleem, alleen is het met omrijden toch zo'n 10km extra. Nu stop ik mijn rondjes dus ruim van tevoren, maar is hier misschien nog een andere mogelijkheid voor?

Edit: Inmiddels al ontdekt dat je fouten in de kaart aan kunt geven. Dit heb ik dus ook gedaan, en hopelijk wordt dit met de kwartaalupdate verholpen..

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 mei 2020 19:58

Andere routeplanner gebruiken, maar die zal misschien wel de zelfde achterstand in updates hebben.
Of de fout accepteren in je route en onderweg je praktijkkennis boven de hardnekkige route laten gaan. Dus route verlaten op het punt waar de weg open is. Daar de gesloten weg rijden en aan het einde je route weer oppakken.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 05 mei 2020 20:09

DrBibber schreef: 05 mei 2020 19:18 Ik probeer met Strava een route te bouwen en daarbij wil ik over een weg die lange tijd afgesloten is geweest. Nu is hij sinds een maand ongeveer weer open, maar toch blijft hij mij langs allerlei omwegen sturen. Zelfs als ik punt voor punt over de weg ga stuurt hij me op een gegeven moment langs een andere route. Normaal gesproken lijkt geen probleem, alleen is het met omrijden toch zo'n 10km extra. Nu stop ik mijn rondjes dus ruim van tevoren, maar is hier misschien nog een andere mogelijkheid voor?
Je kunt toch ook in 'handmatige modus' een stukje route tekenen?

Plaats reactie