Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 jun 2020 20:49

Zelfs zwemmen kun je apart loggen.

Bakboord1: kom op hé, een tientje per jaar voor een super uitgebreide analyse tool. Waar gaat dit over? Weet je wel hoeveel uren er in gaan zitten om zoiets te ontwikkelen? Ik vind een tientje echt belachelijk laag voor wat je krijgt.

We zijn allemaal verwend geraakt met "gratis" software...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 jun 2020 10:13

bejail schreef: 03 jun 2020 18:01 Even kort door de bocht. hoe kan ik mijn loop en fiets resultaten gescheiden van elkaar houden. ik wil in de vakantie mijn wandel afstanden niet bij mijn fiets afstanden hebben..
Gewoon door voor het opnemen de juiste activiteit te kiezen.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 04 jun 2020 10:42

Philippos schreef: 03 jun 2020 20:49 Zelfs zwemmen kun je apart loggen.

Bakboord1: kom op hé, een tientje per jaar voor een super uitgebreide analyse tool. Waar gaat dit over? Weet je wel hoeveel uren er in gaan zitten om zoiets te ontwikkelen? Ik vind een tientje echt belachelijk laag voor wat je krijgt.

We zijn allemaal verwend geraakt met "gratis" software...
Als je die tool gebruikt zoals ik (om fietsen te scheiden) is betalen geen probleem. Als je eenmalig vijf wandelingen wilt kunnen scheiden van je ritjes dan zou ik een alternatief nemen.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 04 jun 2020 10:51

bakboord1 schreef: 04 jun 2020 10:42 Als je die tool gebruikt zoals ik (om fietsen te scheiden) is betalen geen probleem. Als je eenmalig vijf wandelingen wilt kunnen scheiden van je ritjes dan zou ik een alternatief nemen.
Ik snap het probleem niet. Strava kent meer dan 30 "activity types" van Alpine Ski tot Yoga. Als je de juiste activity type gebruikt dan telt Strava je wandelingetjes niet bij je fietsafstand.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jun 2020 10:52

Dat scheiden moet je gewoon in Strava doen, met juiste activity type hangen (bij recorden, of achteraf aanpassen nadat activity klaar is).
Dan pakt veloviewer dat namelijk ook netjes over en hoef je daar alleen maar te filteren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 04 jun 2020 15:05

Dank forumleden.
Ik ga het met Strava uitproberen.
Merida Scultura Endurance 4000

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 04 jun 2020 21:59

Ik ben erg tevreden over de routebouwer van Strava. Heb daar de laatste tijd fijne ritten mee gemaakt. Dat is nu echter betaald geworden. Vind dat geen probleem maar wilde voordat ik dat ga doen ook Komoot proberen. Strava is 60 euro per jaar. Komoot 30 euro onbeperkt ( dat is dan ook gelijk de gehele wereld, ga er vanuit dat Strava dat ook is).

Deze week mijn eerste rit gemaakt met Komoot, maar was daar niet zo tevreden over. Ik werd veel over tegels geleid en ook door erg smalle steegjes. Bij Strava was het tot nu toe altijd heerlijk doorrijden.

Was dit pech bij de rit die ik met Komoot heb gemaakt of zijn er anderen die hier vaker last van hebben? Wat zijn jullie ervaringen met routes bouwen in Strava en Komoot? En wat is jullie voorkeur?

Gr Bartaspin

Edit: ik had in Komoot roadcycling gekozen.
Het bouwen van de route vond ik in Komoot wel erg prettig.

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 04 jun 2020 22:08

bartaspin schreef: 04 jun 2020 21:59 Ik ben erg tevreden over de routebouwer van Strava. Heb daar de laatste tijd fijne ritten mee gemaakt. Dat is nu echter betaald geworden. Vind dat geen probleem maar wilde voordat ik dat ga doen ook Komoot proberen. Strava is 60 euro per jaar. Komoot 30 euro onbeperkt ( dat is dan ook gelijk de gehele wereld, ga er vanuit dat Strava dat ook is).

Deze week mijn eerste rit gemaakt met Komoot, maar was daar niet zo tevreden over. Ik werd veel over tegels geleid en ook door erg smalle steegjes. Bij Strava was het tot nu toe altijd heerlijk doorrijden.

Was dit pech bij de rit die ik met Komoot heb gemaakt of zijn er anderen die hier vaker last van hebben? Wat zijn jullie ervaringen met routes bouwen in Strava en Komoot? En wat is jullie voorkeur?

Gr Bartaspin

Edit: ik had in Komoot roadcycling gekozen.
Het bouwen van de route vond ik in Komoot wel erg prettig.
Ik gebruik de laatste tijd veel Komoot, met name vanwege de koppeling met m'n Lezyne navigatie. Maar ook omdat ik dan in de app op m'n telefoon de route kan maken IPV in de browser met Strava. Ik check dan onderin altijd even de opmerkingen over de route over b.v. onbekende wegen, of stukken waar je niet zou mogen fietsen. Dan heb ik weinig problemen onderweg doorgaans. In Strava overigens ook niet toen ik die nog gebruikte ( kon gebruiken 😉).

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 jun 2020 22:33

bartaspin schreef: 04 jun 2020 21:59
Edit: ik had in Komoot roadcycling gekozen.
Voordat je de route ging maken, of achteraf?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 05 jun 2020 13:20

Ik heb geen ervaring met Komoot, maar ben wel heel erg tevreden met de routeplanner van Strava. Ik wilde laatst een 250+km route gaan rijden en wilde dat niet helemaal zelf uittekenen. Dus gaf ik in Strava als beginpunt thuis en het volgende routepunt ergens wat ik als halverwege inschatte. Vervolgens iets ten zuiden daarvan een volgend routepunt en als laatste het eindpunt thuis. Dat leverde al een hele goede route op die ik vervolgens nog maar op drie punten heb gewijzigd. Tijdens het rijden nergens problemen gehad en nergens verkeerd gereden. Het was echt een prachtige route. Wel de opties 'populairste volgen' en 'bij voorkeur verharde wegen' aangevinkt.

In het verleden heb ik wel eens RidewithGPS gebruikt om routes te maken in Frankrijk. Maar daarbij kwam ik een paar keer stil te staan bij onverharde wegen of zelf totaal niet bestaande wegen. Nooit meer!

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 05 jun 2020 16:41

mhr-zip schreef: 04 jun 2020 22:33
bartaspin schreef: 04 jun 2020 21:59
Edit: ik had in Komoot roadcycling gekozen.
Voordat je de route ging maken, of achteraf?
Ik denk van te voren, maar zou ook tijdens geweest kunnen zijn omdat ik wat aan het zoeken was naar de juiste instellingen

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 08 jun 2020 09:47

Sinds kort gebruiker van Strava (rond het moment dat er veel achter de decoder ging, dus heb ik niet echt weet van wat ik allemaal mis). Vind het tot nu toe wel leuk: route thuis terugkijken en wat statistieken (maar dat kon ook al met mijn Garmin820) en wat vrienden volgen.

Mijn vraag: vanaf hoeveel meter wordt de grootste beklimming in de statistieken weergegeven. Paar keer de VAM-berg of de Bronneger Bult pakt hij vooralsnog niet.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Plaats reactie