Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jun 2020 11:14

afrit13 schreef: 14 jun 2020 23:57
afrit13 schreef: 23 mei 2020 16:39 Voor wie andere kaartmateriaal als ondergrond wil in de Routebuilder:
De "Strava Map Switcher" plugin voor Chrome doet dat:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... lobdenmici
Thanks! die had ik even gemist
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jun 2020 11:59

Vanochtend een route gefietst, door/met Strava gebouwd. Voor de racefiets, voorkeur "verhard".
Van Katwijk naar het Kopje van Bloemendaal, en weer terug.
Strava liet me op de terugweg fietsen door de "Amsterdamse waterleiding duinen". Niet vrij toegankelijk, en al snel ook niet meer verhard. Heb een heel stuk moeten gravellen... Maar ja, die fiets had ik niet bij. Daarbij werd ik door diverse mensen aangesproken dat ik daar niet mocht fietsen.
Uiteindelijk weer de verharde weg én de uitgang gevonden.
M'n vertrouwen in Strava als routebouwer heeft een aardige deuk opgelopen!

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jun 2020 12:18

Hanz Bé schreef: 15 jun 2020 11:59 Vanochtend een route gefietst, door/met Strava gebouwd. Voor de racefiets, voorkeur "verhard".
Van Katwijk naar het Kopje van Bloemendaal, en weer terug.
Strava liet me op de terugweg fietsen door de "Amsterdamse waterleiding duinen". Niet vrij toegankelijk, en al snel ook niet meer verhard. Heb een heel stuk moeten gravellen... Maar ja, die fiets had ik niet bij. Daarbij werd ik door diverse mensen aangesproken dat ik daar niet mocht fietsen.
Uiteindelijk weer de verharde weg én de uitgang gevonden.
M'n vertrouwen in Strava als routebouwer heeft een aardige deuk opgelopen!
Dat Strava verhard en onverhard door elkaar haalt dat wist ik al.

Mag je bij de "Amsterdamse waterleiding duinen" helemaal niet fietsen, of alleen tijdens bepaalde tijden niet?



Algemene vraag aan iedereen, als je niet verder op je route kan. Wat doe je dan? Ik heb het ook wel eens, onbegaanbare routes, eigen weg met boze boer, werkzaamheden etc. Nu ga ik er altijd maar een beetje omheen op mijn gevoel, maar kan me ook indenken dat het allemaal wat ingewikkelder wordt als je echt niks in de buurt herkent.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jun 2020 12:34

mhr-zip schreef: 15 jun 2020 12:18
Mag je bij de "Amsterdamse waterleiding duinen" helemaal niet fietsen, of alleen tijdens bepaalde tijden niet?
Ik weet het niet zeker, maar allerlei "prikstokkende" 50-plussers lieten me weten dat ik daar niet mocht fietsen/bestaan.

Wat betreft je andere vraag..... Als ik ergens vast loop, in onbekend gebied, zoom ik uit op de kaart, en probeer zo een vervolg te bedenken. Lukt dat niet, dan pak ik desnoods Google map erbij.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jun 2020 13:09

Hanz Bé schreef: 15 jun 2020 12:34
mhr-zip schreef: 15 jun 2020 12:18
Mag je bij de "Amsterdamse waterleiding duinen" helemaal niet fietsen, of alleen tijdens bepaalde tijden niet?
Ik weet het niet zeker, maar allerlei "prikstokkende" 50-plussers lieten me weten dat ik daar niet mocht fietsen/bestaan.
Ja de politie en Duitsers hebben aan hulp nooit te klagen gehad in Nederland :lol:


(https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin)
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 15 jun 2020 13:15

In de Amsterdamse Waterleidingduinen mag je inderdaad niet fietsen (ongeacht het tijdstip).

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jun 2020 13:17

buzz schreef: 15 jun 2020 13:15 In de Amsterdamse Waterleidingduinen mag je inderdaad niet fietsen (ongeacht het tijdstip).
Kan je zulke dingen ergens melden?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 15 jun 2020 13:20

Je bedoelt ergens bij Strava melden? (Dat zou ik dan niet weten.)

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 15 jun 2020 13:32

buzz schreef: 15 jun 2020 13:15 In de Amsterdamse Waterleidingduinen mag je inderdaad niet fietsen (ongeacht het tijdstip).
wel met een specifieke ontheffing dacht ik, op bepaalde tijden, volgens mij bedoelt voor mensen niet/slecht kunnen lopen. misschien niet direct de doelgroep van dit topic ;)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jun 2020 13:36

Hoe dan ook, ik heb deze route maar ge-delete..... Niet bruikbaar voor de toekomst!

roelw
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 15 jun 2020 14:38

Ben ik de enige die problmen ondervind met het kaartmateriaal van Strava?
Wanneer ik in- of uitzoom bij het bekijken van een activiteit of flyby kaart verdwijnen volledige tegels (worden wit).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 jun 2020 10:41

Hanz Bé schreef: 15 jun 2020 11:59 Vanochtend een route gefietst, door/met Strava gebouwd. Voor de racefiets, voorkeur "verhard".
Van Katwijk naar het Kopje van Bloemendaal, en weer terug.
Strava liet me op de terugweg fietsen door de "Amsterdamse waterleiding duinen". Niet vrij toegankelijk, en al snel ook niet meer verhard. Heb een heel stuk moeten gravellen... Maar ja, die fiets had ik niet bij. Daarbij werd ik door diverse mensen aangesproken dat ik daar niet mocht fietsen.
Uiteindelijk weer de verharde weg én de uitgang gevonden.
M'n vertrouwen in Strava als routebouwer heeft een aardige deuk opgelopen!
Strava gebruikt OSM en neemt dat klakkeloos over. Dus daar zou de fout kunnen zitten. Ik weet niet welke wegen en paden je in de AWD gebruikt hebt. Maar als je deze (https://www.openstreetmap.org/way/179336110) als voorbeeld neemt, dan kun je de eigenschappen van dat trackgedeelte uitlezen. Strava zou daar leesfouten in kunnen maken in hun algoritme

Gek genoeg maakt de routebuilder geen gebruik van de gegevens uit de eigen Strava heatmap. Hier https://www.strava.com/heatmap#13.01/4. ... 66/hot/all kun je eenvoudig zien dat er geen fietsers door de AWD gaan.

Als je het interessant genoeg vindt, zou je eens een support ticket kunnen inschieten.

Plaats reactie