Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 jul 2021 16:57

Even melden bij strava support.
Aantal jaar geleden waren er veel meer van dat soort segmenten, maar gelukkig zijn de meeste wel opgeschoond.
Oorzaak is persoon die segment heeft aangemaakt verkeerde hoogtemeter data had tijdens zijn rit.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 20 jul 2021 17:05

Sulla schreef: 20 jul 2021 15:32 Mijn grootste beklimming is een weggetje in het Westland met een hoogte verschil van exact 2 hele meters.
Zeker weten dat je op grootste beklimming hebt geklikt?
Bij mij geeft-ie netjes aan de langste klim die ik gedaan heb (inclusief de volledige rit).

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 21 jul 2021 10:10

DDX schreef: 20 jul 2021 16:57 Even melden bij strava support.
Aantal jaar geleden waren er veel meer van dat soort segmenten, maar gelukkig zijn de meeste wel opgeschoond.
Oorzaak is persoon die segment heeft aangemaakt verkeerde hoogtemeter data had tijdens zijn rit.
dank je, gaan we doen

.
dickw schreef: 20 jul 2021 17:05 er weten dat je op grootste beklimming hebt geklikt?
waar zie je me voor aan? :D

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 21 jul 2021 11:15

Sulla schreef: 21 jul 2021 10:10 .
dickw schreef: 20 jul 2021 17:05 er weten dat je op grootste beklimming hebt geklikt?
waar zie je me voor aan? :D
Ik klik nog wel eens mis, en dan zie ik ook andere dingen.
Maar de oplossing van DDX is logischer.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 21 jul 2021 13:22

In mijn geval kan je daar niet misklikken....want je hebt langste rit (was heeeeel ergens anders) en hoogste beklimming, en verder geen opties. :D

Maar......gek genoeg staat het vandaag opeens goed.

Blijkbaar is het een statistiek die zichzelf niet automatisch ververst. Of strava heeft op de achtergrond het hoogte profiel van dat westlandse weggetje aangepast, maar wordt dat niet automatisch gewijzigd in je profiel (zolang je niet boven die foute waarde uitkomt of de knop "statistieken vernieuwen" gebruikt).

anyway, hij geeft nu mijn rit naar de Vaalserberg en dat moet wel kloppen.

thx

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 14 aug 2021 18:51

Op Strava vind ik het altijd leuk om de op mijn rit langs gekomen flyby's te bekijken.
De afgelopen 2 ritjes zie ik alleen mijn eigen naam in het flyby scherm staan.
De Privacy instelling staat ingesteld op "Iedereen".

Zou het dan zo zijn dat op een rit van 100 km iedere gepasseerde wielrenner die setting uit heeft staan?
Dat is de enige verklaring die ik me kan bedenken.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 14 aug 2021 19:07

Dat zal inderdaad het geval zijn. Sinds de flyby functie standaard staat uitgeschakeld (vanwege privacy) heb ik nog zelden een flyby.
Klaarblijkelijk vinden veel mensen hun privacy toch te belangrijk, of hebben ze simpelweg de moeite niet genomen de instelling te wijzigen.

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 16 aug 2021 08:32

Goeiemorgen, een vraag: ik probeer de nieuwe functie binnen Strava te gebruiken waarbij je je rit op de kaart een kleurtje kan geven (voor hartslag, hoogte, enz). Volgens Strava zou dit via ‘wijzigen’ (via de puntjes) en dan ‘kaarttype’ moeten kunnen. Ik heb deze optie echter niet. App is bijgewerkt en betreft de betaalde versie. Met Strava support zelf kom ik niet verder. Hier misschien iemand met dezelfde ervaring en/of een gouden tip?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 aug 2021 09:00

Afbeelding

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 16 aug 2021 09:07

stephan68 schreef: 14 aug 2021 18:51 Op Strava vind ik het altijd leuk om de op mijn rit langs gekomen flyby's te bekijken.
De afgelopen 2 ritjes zie ik alleen mijn eigen naam in het flyby scherm staan.
De Privacy instelling staat ingesteld op "Iedereen".

Zou het dan zo zijn dat op een rit van 100 km iedere gepasseerde wielrenner die setting uit heeft staan?
Dat is de enige verklaring die ik me kan bedenken.
Klopt eerst waren het wel "enkele" mensen die je kon zien bij flyby's nu ineens niemand meer. Misschien komt dit ook door die update alhoewel mijn instelling nog
gewoon is blijven staan op "iedereen"'. En we zijn toch heel veel fietsers tegen gekomen.
Lijkt me sterk dat er geen één bij zit die zijn rit op "iedereen" heeft staan in het mapje flyby.
Bikers are not alone

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 aug 2021 09:08

#elevationmap toont veranderingen in hoogte op je route. Zie de foto hierboven.
#heartratemap laat op je activiteitslijn de gegevens van je hartslag zien.
#speedmap of #pacemap laat zien waar je sneller en langzamer ging.
#powermap laat je wattages zien als je gebruik maakt van een vermogensmeter.
#timemap zorgt ervoor dat de lijn donkerder wordt naarmate de tijd verstrijkt, waardoor je in één oogopslag de richting van je route laat zien.
#gradientmap toont veranderingen in stijgingspercentage
#temperaturemap toont de temperatuurdata van je GPS-apparaat tijdens je activiteit

Als je dit in je beschrijving zet zie je wat je hebt gekozen.
Zelf gebruik ik de #speedmap vaak en in de bergen is dat nog leuker.

Mvg10
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:51
Contact

Mvg10 16 aug 2021 09:37

Merci @ bakboord1 en tl@.
De hashtags ken ik inderdaad. In het filmpje verschijnt een heel ander scherm dan ik in beeld krijg in mijn Strava app. De kaart en mogelijkheid om deze te veranderen heb ik niet. App verwijderen en opnieuw installeren helpt helaas niet. Het lijkt of ik gewoon nog gebruik maak van de ‘oude’ app o.i.d.
Ik kijk het wel even aan, bedankt voor zover!

Plaats reactie