Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 30 okt 2019 20:58

Als ze “anti” Strava bent delete dan gewoon gelijk je account ipv te zeiken over hoe slecht het allemaal wel niet is. Phffff

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 30 okt 2019 21:48

RVV schreef: 30 okt 2019 20:58 Als ze “anti” Strava bent delete dan gewoon gelijk je account ipv te zeiken over hoe slecht het allemaal wel niet is. Phffff
Ja, laten we stoppen met internet en weer onder een steen gaan leven omdat alles slecht is. Manmanman.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 31 okt 2019 09:34

@ Rico: dit heeft niks met "anti Strava" te maken. Er zijn gewoon veel dingen die beter kunnen en we hebben allemaal het recht dit te ventileren hier op het forum en richting de Strava developers.

Zeker als betalend Summit member (ik ben zeker 4 jaar betaald Strava lid geweest) heb je het "recht" om kritiek te geven zolang dit maar onderbouwd is.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 31 okt 2019 10:23

Ik gebruik sinds 2011 Strava en ben vanaf 2014 premium/summit member. In die tijd zijn er ontelbare vernieuwingen en verbeteringen doorgevoerd. Misschien niet naar iedereen zijn zin maar dat is ook niet mogelijk. Persoonlijk heb ik eigenlijk nooit iets negatiefs ervaren aan Strava en ik ben echt wel een “serieuze” gebruiker. Ook onlangs zijn er in de app nieuwe toevoegingen gedaan. Zoals de summit conditie waarde die je ook handmatig op inspanning kunt invoeren. Of het (wekelijkse)overzicht van de vergelijkbare poging. Overzicht van de maandelijkse activiteiten (op de iPhone, Android had dat al) net weer een nieuwe kaarten overzicht.

Misschien heeft niet iedereen interesse in dit soort verbeterpunten. Maar om te stellen dat Strava niks doet aan verbeteringen is onzin en stemmingmakerij.

Strava gebruik je nog altijd vrijwillig. Dat gezeur van ze doen niks en daarom zeg ik summit op begrijp ik niet. Strava is een revolutie geweest in de fiets en hardloop beweging. Zonder Strava zouden mensen op een heel andere manier hier mee omgaan. Minder gemotiveerd waarschijnlijk. Social aspect zou minder tot niet van toepassing zijn. Als je het allemaal niet boeit dan is een tracker of Garmin Connect ook prima. Maar onder de streep zie je toch weinig mensen echt afhaken bij Strava. Ik zie mijn summit memberschap ook als een steuntje aan het platform Strava.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 31 okt 2019 11:47

Om iedereen die ook maar het minste beetje kritiek op strava heeft(in jouw ogen anti strava is) er maar mee moet stoppen is ook stemmingsmakerij.

Als je net koud Bluetooth ondersteuning eraf gegooid heb en daags erna een enquête eruit gooit met de vraag of er verbeterpunten zijn vraag je erom om een hoop kritiek te krijgen. Het forum staat vol met goede ideeën waar niks mee gedaan wordt. Leuk een map update maar de route builder is nog steeds beta. Maak dat eens prioriteit ipv een niets toevoegende cosmetische update.

Ik ben overigens tevreden gebruiker van strava en inmiddels ook al heel wat jaartjes summit member.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 nov 2019 11:22

Iemand een idee voor het volgende: ik heb een horloge die connect met de orunning app, dat werkt gewoon. Daarin kan ik per activiteit een share icon indrukken die dan mijn loopje shared met andere apps. In dat lijstje zie ik alleen twitter en facebook staan. En geen strava. Volgens de handleiding moet dat wel. De strava app staat uiteraard op mijn telefoon. Moet ik nog een of andere setting goedzetten om orunning de mogelijk te geven strava in dat lijstje te zetten en te openen? Telefoon is een motorola g7.

Iemand de oplossing? Ik wil graag mijn fiets en loopdata bij elkaar in strava hebben....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 nov 2019 11:45

In het Strava Dashboard (via een internetbrowser) toestemming geven.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 nov 2019 12:50

RVV schreef: 21 nov 2019 11:45 In het Strava Dashboard (via een internetbrowser) toestemming geven.
Via browser naar strava gegaan. Ik zie eerlijkgezegd niks voo orunning. Mijn toestemming voor Garmin connect zie ik wel. Kun je me iets meer info geven?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 nov 2019 13:02

Dan hebben orunning en Strava waarschijnlijk geen connectie. (Zoals wel het geval is met Garmin)

Misschien heb je hier wat aan?

http://images.elmarc.nl/VIZU/MANUALS/VI ... -EN-QG.pdf

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 nov 2019 13:21

Die ken ik al. Als ik op de share icon druk die ze daar aangeven zie ik alleen Facebook en Twitter. Geen Strava. Terwijl die echt op mijn telefoon staat.

Heb ook een mail naar de leverancier gestuurd. Horloge is verkocht met als feature een Strava koppeling

Dank voor het meedenken trouwens..
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 nov 2019 20:27

Ik heb het idee dat ik het al weet. Het horloge probeert gps op te pakken maar doet dat niet. Daardoor zal ie geen gpx aanmaken en valt er niks te uploaden.

Morgen maar terugsturen denk ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

tlap
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 aug 2018 09:22

tlap 27 nov 2019 14:17

Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niks van strava. In 6 jaar tijd heb ik geen enkele toevoeging gezien waar je wat aan hebt. En nu de bluetooth koppeling eruit is ben ik er wel klaar mee. En met hun irritante reclame nog meer. Ik vind het nog geen 50 cent/mnd waard.

Plaats reactie