Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 jul 2019 12:54

Als het een segment is (van de route een segment gemaakt) dan telt de tijd door als hè stil staat.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jul 2019 13:06

fredmtb-sport schreef: 11 jul 2019 07:28 Geen Relive meer, best jammer. Uit de mail:

Veel van ons bij Strava hebben al enkele jaren met plezier gebruikgemaakt van Relive, maar vanwege recente updates van Relive, hebben we helaas besloten deze integratie te beëindigen. De huidige versie van Relive schendt meerdere van onze voorwaarden voor API-partners.

Kijken wat er voor in de plaats komt want sommige (berg)ritjes met foto's waren leuk om te zien.
En het statement van relive:

Strava broke up with Relive 💔



So, this sucks… Strava decided to no longer work with us. After launching our first social features, we received a very unexpected message threatening to pull the plug.


We then tried to call, email, and talk this out with Strava. No response. It’s sad to see them suddenly go, and we’re bummed about this.


Nothing has changed about how Relive uses and protects your data, or how we use their API. We believe this is your data, and you should decide how it's used. After all, it’s your legs doing all the work!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 jul 2019 13:09

Mailtje van Relive:

Ai, misschien heb je het al gelezen.. Strava wilt niet langer met Relive samenwerken. Nadat we onze eerste “social features” hebben gelanceerd afgelopen week, werd meteen gedreigd om Relive af te sluiten.
We hebben er alles aan gedaan om het goed te maken met Strava. Geen reactie. We balen hier ongelooflijk van.


Zijn duidelijk niet als vrienden uit elkaar gegaan...
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 jul 2019 13:12

guver schreef: 11 jul 2019 11:58Een vd fietsmaatjes denkt het laatste en die is nogal strava-geil, dus die haalt daar halsbrekende touren uit. Ik voel er weinig voor om hem een dezer dagen van een vooruit af te moeten halen......
Dat is 1 van de nadelen van Strava en 1 van de argumenten van de Strava haters om het liefst Strava te verbieden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 jul 2019 13:21

Ik heb in het begin de relive app wel eens gebruikt maar voor mijn ritjes ook niet echt interessant. Nadeel vond ik ook dat ik gelijk mijn ritten openbaar moest zetten. Ik heb ze namelijk in eerste instantie altijd op privé staan. Dan maakt die geen relive filmpje aan.

Het idee is en blijft wel leuk. Wel een opvallende breuk tussen Strava en Relive. Zeker na de mailtjes die je van beide partijen hebt ontvangen

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 11 jul 2019 13:34

guver schreef: 11 jul 2019 11:58 Stopt de strava tijd nu voor deze route als je voor rood staat? Of loopt de tijd gewoon door?
Bij een Strava segment wordt de eindtijd van de start tijd afgetrokken (en controle gedaan op een aantal plekken of je niet te veel hebt afgesneden). De tijd op je horloge tikt verder tijdens rood, dus ja, je segment tijd ook.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jul 2019 15:38

Maar als het om je gemiddelde snelheid over de route gaat (dus niet als zijnde segment), en je hebt de instellingen goed staan (auto-stop), gaat hij de gemiddelde snelheid berekenen van je hele route over moving time.
Dus je kan een rondje fietsen van 25km in 60minuten, waarvan je 10 minuten hebt stil gestaan. Dan is de gemiddelde snelheid: 30 km/u op je rondje/rit. Heb je toevallig ook een segment van exact dat rondje, zal het segment een tijdsduurd van 60 minuten en gemiddelde snelheid van 25 km/u tonen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 12 jul 2019 15:04

BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 jul 2019 08:50

Ik had weer eens de relive app gedownload naar aanleiding van dit artikel. Nu zag ik ook dat je ala Strava de rit via de app kan tracken. Is het niet zo dat Strava, relive als een rechtstreekse concurrent ziet?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2019 10:18

Dat zal 't wel zijn... Incl de toevoeging van social media (je kunt via Relive nu ook andere ge ruikers volgen).
Ik kan mij goed voorstellen dat strava de boel dan dicht zet. En hoe/of er gecommuniceerd is, en al dan niet aan een oplossing gewerkt.. Dat blijft onduidelijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jul 2019 14:17

Ik denk idd dat dit het is. Relive heeft eigenlijk het verdienmodel van Strava overgenomen (betaalde leden die extra’s krijgen) daarbij hadden ze eigenlijk de gehele Strava database van users die Relive al gebruikte achter de hand. Bij Strava zullen ze wel gedacht hebben, “wij zijn gekke Henkie niet”. Een nieuwe concurrent met onze database in het zadel helpen. Want als ik het zo een beetje bekijk is Relive gewoon de rechtstreekse concurrentie aangegaan met Strava met de app en tracking en social media (volgers ed) Dat is natuurlijk allemaal prima. Maar dan is het ook logisch dat het gevolgen heeft.

Ik heb Relive overigens nu aan Garmin gekoppeld. Maar echt boeiend zijn de filmpjes toch niet.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 14 jul 2019 20:20

RVV schreef: 14 jul 2019 14:17. Maar echt boeiend zijn de filmpjes toch niet.
Met name in berggebied geeft het hele mooie filmpjes, rondjes vlak zijn niks aan als Relive filmpje

Plaats reactie