Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 aug 2018 21:01

Nieuws van strava. Volgens DCR gaat het premium abbo op de schop. Wordt iets wat summits gaat heten, en er komen deel abbonementen naast het vroegere premium abbo...

https://www.dcrainmaker.com/2018/08/str ... model.html

stijndevries
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2018 10:21
Locatie: Amsterdam

stijndevries 01 aug 2018 22:52

Hebben meer mensen last dat de Garmin niet meer automatisch upload naar Strava?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 02 aug 2018 05:48

Ja heb/had ik ook last van na het stoppen en beëindigen van de rit gebeurd er niets . Als ik daarna de garmin uitzet en weer aanzet word de rit wel vanzelf naar strava gezet . Ik moet wel bij zeggen dat afgelopen zondag en gisteren het wel weer werkte na beëindigen van de zo rit zoals het hoort .

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2249
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 02 aug 2018 06:15

Mbt delen van data ga ik ervan uit dat als het produkt gratis is, ik het produkt ben.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 aug 2018 22:06

DDX schreef: 20 jul 2018 13:10 Lijkt iets van wahoo, zie het bij andere mensen met een wahoo ook terug op strava.
En bij iemand met een garmin lijkt het wel te kloppen.
Vanavond maar eens een strava supportcase inschieten om te vragen of ze sinds kort wat anders doen met data vanuit een wahoo.
Supportcase had ik nog niet ingeschoten, maar zat net even te kijken en kwam dit tegen :

https://support.strava.com/hc/en-us/art ... alculation
As of July 2018, Strava shows Calories as they were provided to us from upload partners. If not value is sent, or you record with the Strava mobile app, we use our own calculations.

3rd Party Calculations
There is a wide range of different algorithms and inputs that can be used to estimate Calories. We recommend contacting the 3rd party for specifics on what data they use to estimate Calories.
Unlike Strava's own calculation, changes to your Strava weight and activity elevation will have no effect on Caloric total.
Changes to settings in 3rd party accounts may not be reflected in Strava.
Oftewel een aanpassing van strava en dat ze dus de wahoo data gebruiken die dus op basis van hartslag gaat.
Maar een supportcase bij wahoo inschieten dus.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 08 aug 2018 08:11

Even een dubbel post vanuit het BOLT topic:

Al een tijde terug heb ik Strava Premium niet vernieuwd omdat ik er weinig gebruik van maakte, echter nu zie ik dat er 3 verschilende paketten beschikbaar zijn die beter passen en goedkoper zijn (5€ p/m -> 2€ p/m).

Wat ik wilde weten is of de "Training" versie werkt met de BOLT supported features? (live segments, routes, starred segments, bijvoorbeeld)

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 aug 2018 19:17

ericpeters schreef: 16 jul 2014 14:06 Ik heb bij Strava maar weer eens wat verbeter suggesties gedaan, kijken of het wat wordt...

Hi, The Strava route builder currently works fine as a tool to draw routes, but there are many other route builders that offer similar functionality. Strava however has the data available to make the Strava route builder by far the best tool. To achieve that the following functionality could be added.

1- altitude profile: the altitude profile is visible while building the route but if I send the route to a Garmin EDGE device than the altitude profile is missing; this should be fixed.

2- ability to enter average speed in the routebuilder to have a reference wile riding it as course on a Garmin Edge, even better would be if you could enter: avg speed on flat and VAM for climbs. (http://www.bikeroutetoaster.com has this functionality, Garmin Connect has this functionality but only based on avg speed.

3- Ability to include segments as course points in the route. It would be very nice if you could check segments in the segment explorer and the start and finish point of these checked segments would be included in the TCX files.

4 Ability to include segments and a ridden result of these segments as a virtual partner in the route. (Garmin advertises similar functionality as the key feature of the EDGE1000, but this works only with Garmin Segments.) Many other Garmin Edges have the ability to ride against a virtual partner and to reset that virtual partner during the ride. If you would create a course based on an average speed but with one segment with actual ride data you can ride against this virtual partner data on the segment even if your trip to the beginning of the segment took much longer or shorter than planned. The Race shape website has done part of the work for you, the only thing that needs to be done is to replace the track data of a segment with the data which is generated on this site: http://strava-tools.raceshape.com/vpu/ Maybe the people who made this want to help you?

I hope to find this functionality soon in your route builder, if it happens it will be a real killer!
Okay, uiteindelijk doen ze toch wat je vraagt, inmiddels zijn we 4 jaar verder maar wat ik in 2014 vroeg zit er allemaal in nu mits je via de Strava Routes connect APP het spul op de Garmin zet. Nu nog een Fit file export met dezelfde functionaliteit...
Afbeelding

BianchiPeter
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 21:24

BianchiPeter 10 aug 2018 21:27

Ik ben een beginnend Strava gebruiker dus vergeef me mijn onwetendheid.

Op een site zag ik een leuk (Strava)route om te fietsen. Heb ik, om deze route te kunnen rijden, per se een fietscomputer/navigatie nodig of kan ik deze routebeschrijving ook importeren naar mijn Strava?

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 12 aug 2018 18:31

BianchiPeter schreef: 10 aug 2018 21:27 Ik ben een beginnend Strava gebruiker dus vergeef me mijn onwetendheid.

Op een site zag ik een leuk (Strava)route om te fietsen. Heb ik, om deze route te kunnen rijden, per se een fietscomputer/navigatie nodig of kan ik deze routebeschrijving ook importeren naar mijn Strava?
Ik gebruik de app nooit. Maar wat ik me er van kon herinneren was dat er geen navigatie optie in zat. Importeren naar mijn Strava zal dus weinig helpen denk ik.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 12 aug 2018 19:27

BianchiPeter schreef: 10 aug 2018 21:27 Ik ben een beginnend Strava gebruiker dus vergeef me mijn onwetendheid.

Op een site zag ik een leuk (Strava)route om te fietsen. Heb ik, om deze route te kunnen rijden, per se een fietscomputer/navigatie nodig of kan ik deze routebeschrijving ook importeren naar mijn Strava?
Je wilt hem "importeren naar mijn Strava" omdat je op je telefoon de route wilt zien/volgen? Er zijn genoeg apps die dit kunnen. Osmand voor Android vind ik een fijne.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 12 aug 2018 22:29

Ik heb de laatste 2 weken veel vertraging in de Strava app. Als ik een rit upload naar Garmin connect stond hij altijd direct op Strava. Nu gaan daar enkele uren overheen. Ook zie ik kudo's wel al op de PC op strava maar nog niet in de app. Een uur later krijg ik ineens een bericht dat ik nieuwe kudo's heb. Meer mensen met dit probleem? En nog belangrijker, weet iemand hoe dit op te lossen is?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 aug 2018 00:15

Is een known issue moet Strava zelf oplossen:
Upload failures and Delays with Activity Editing

August 05, 2018 19:24

We are experiencing issues that may cause the following:
Upload issues.
  • Group matching delays.
    Delays in segment effort updates.
    Activity edits taking a long time or stalling.
    Segments not showing up at all or not completely on activities.
    Cropping activities taking a long time.
We are working on implementing a fix but we're still experiencing periodic issues. Any failed uploads will slowly be reprocessed. If your activity still hasn't uploaded after 24 hours, please try resyncing (see below) or reuploading your activity by file.
iPhone Uploads: Resync your activities by pulling down the activity feed.
Android Uploads: Your activities will be resynced automatically throughout the day.
3rd party Uploads (like Garmin Connect, Movescount, TomTom, CopyMySports, etc): Your activities will be resynced automatically throughout the day.
:
Afbeelding

Plaats reactie