Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 aug 2016 13:22

Ah inderdaad iPhone (al jaren) nouja het went wel :-) veloviewer (betaald) heb ik ook. Ook een mooie (diepe) databron

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 aug 2016 19:56

om het andere (deelnemers op strava club) topic niet te vervuilen:
apexrider schreef:Ik betaal omdat ik Strava een mooie app vind en de ontwikkelaars daarmee wil ondersteunen. De extra functies gebruik ik niet.
+1, ook de reden dat ik betaal

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 17 aug 2016 21:47

Geen idee of Strava een mooie app is op de telefoon... Vooralsnog ga ik er niet voor betalen, zeker omdat er na 4 jaar Windows Phone gebruik nog steeds geen Windows Phone app is gekomen. Als antwoord gaf Strava een tijdje terug al aan ook dat die er niet gaat komen... Ik had er nog hoop op, maar Windows Phone wordt jammergenoeg toch niet wat Microsoft er van hoopte.

Ergens wel jammer, want 3rd party Strava WP apps zijn er wel. Maar zonder die te kopen kun je ze niet gebuiken als logger van ritten... Verder zijn ze niet zo uitgebreid als de originele Strava app. Dus moet sowieso altijd mijn Edge 800 toch gebruiken (welke al ouderwets is natuurlijk zonder WiFi of BT... :lol: )

Verder fiets ik omdat ik het leuk vind, niet om progressie te zien en goede trainingen te volgen... Maar nu mijn telefoon het nog maar half doet sinds een regenachtig fietsritje, zal de overstap naar Android of iOS mijn Strava beleving waarschijnlijk wel iets interactiever maken denk ik...

Zou wel jammer zijn dat alles wit wordt wordt op de telefoon. Juist al die zwarte apps in Windows Phone vind ik ook erg prettig en mooi om te gebruiken...

rtimmers
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jun 2016 20:30

rtimmers 20 aug 2016 08:12

Ik heb een een korte vraag. Tijdems de beklimming naar de tiefenbachferner moet je op het einde door een lange tunnel. Bij de garmin viel daar de satellietontvangst weg. In zowel garmin connect als strava worst er vervolgens een rechte lijn getrokkem tussen het punt waar de ontvangst wegviel en waar hij weer terug was. De garmin berekent wel het juiste aantal hm tijdens het fietsen in de tunnel (barometrisch). Strava berekent echter de hm over de berg heen ipv door de tunnel. Is dit op de een of andere manier te corrigeren?

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 20 aug 2016 09:17

rtimmers schreef:Ik heb een een korte vraag. Tijdems de beklimming naar de tiefenbachferner moet je op het einde door een lange tunnel. Bij de garmin viel daar de satellietontvangst weg. In zowel garmin connect als strava worst er vervolgens een rechte lijn getrokkem tussen het punt waar de ontvangst wegviel en waar hij weer terug was. De garmin berekent wel het juiste aantal hm tijdens het fietsen in de tunnel (barometrisch). Strava berekent echter de hm over de berg heen ipv door de tunnel. Is dit op de een of andere manier te corrigeren?
Heb je op hoogte corrigeren gedrukt in strava? Normaal gesproken pakt strava de barometrische van de garmin. Tenzij je op corrigeer hoogte drukt.

rtimmers
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jun 2016 20:30

rtimmers 20 aug 2016 09:29

Ik heb niet op corrigeer hoogte gedrukt. Maar ja, in ieder geval heeft strava meer hm gepakt ;)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 aug 2016 13:41

Sinds deze week werkt Strava bij mij niet goed. Zowel via de App als mijn Garmin.
Als de rit beëindigd is in de App kan het wel 4 uur duren dat deze te voorschijn komt.

Vandaag mijn rit geupload via Garmin 1000. Deze is nog steeds niet zichtbaar in Strava.

Hebben jullie tips?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 20 aug 2016 13:50

Berichtje naar de support afdeling van Strava als dit zo blijft. Ervan uitgaande dat je internet verbinding goed is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 20 aug 2016 14:17

Ik heb nu 2x gehad dat ik na thuiskomst mijn Strava op "automatisch pauzeren" staat :/

Bij vertrek kijk ik altijd duidelijk of de opname loopt, daarna schakel ik mijn beeldscherm uit zodat ik nergens meer op kan drukken, heeft iemand hier een oplossing voor?
Of is dit iets waar jullie ook wel eens last van hebben?

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 20 aug 2016 14:24

Oplossing: een Garmin, Mio oid kopen.

Kan het zijn dat je een iPhone in een redelijk robuust hoesje hebt ?

Ik heb bij mijn pa wel eens gezien dat de GPS en WiFi ontvangst daardoor sterk verminderd.
Afbeelding

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 20 aug 2016 15:54

Automatisch pauzeren uitschakelen en rekening houden dat je bij een stop dan handmatig Strava even op pauze zet.

Of idd een Garmin of Mio oid aanschaffen.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 20 aug 2016 16:04

Ik wist niet dat je automatisch pauzeren uit kon schakelen, dat zal ik eens proberen

Plaats reactie