Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

hartslagmeterfunctie Garmin Edge 800

Locomotief
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 okt 2011 20:54

Locomotief 27 sep 2014 21:55

Ik gebruik sinds kort voor mijn Edge 800 i.p.v een hartslagmeterband een polssensor van Scosche.
Deze is ANT+ en Bluetooth compatible. Ik draag namelijk een pacemaker en deze stoort op de borstbandsensor waardoor de hartslag niet uit te lezen is. De Scosche detecteert de polsslag en is dus niet afhankelijk van een zwak stroompje die het hart moet doorgeven aan de borstbandsensor. De Scosche draag ik aan de onderkant van mijn pols. Werkt uitstekend en kan ik iedereen aanbevelen die geen borstband wil dragen. Hij is o.a. bij Futurumshop te koop.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.

franskarel
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27

franskarel 13 okt 2014 17:25

Locomotief:Kan jij je hartslag continu volgen op de Edge of alleen als je de volledige gegevens uitleest?Lijkt mij ook een ideale oplossing voor mijn probleem met Polar hartslagmeter.Sinds mijn hartoperatie (aorteklep vervangen) heb ik ook problemen met een juiste hartslagmeting. Meting word beïnvloed door de kunstklep of de ijzerdraad waarmee borstbeen is gehecht. Iemand een idee of deze Scosche polsband met alle fietscomputers of GPS met ANT+ werkt?
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

Locomotief
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 okt 2011 20:54

Locomotief 13 okt 2014 19:56

De hartslagmeting wordt net zoals met een ANT+ hartslagmeterborstband ook tijdens het fietsen geregistreerd. De Scosche zou met alle ANT+ en bluetooth apparaten moeten werken. Dus ook op een smartphone mits je natuurlijk de app (welke app?) installeert. Ik weet echter niet of het alleen registreert tijdens het fietsen en daarbij ook achteraf uit te lezen is op een smartphone. Helaas zie ik ook met de Scosche dat de eerste minuten de hartslagregistratie niet helemaal goed (te hoog) wordt weergegeven. Het is mij nog niet duidelijk waar dit aan ligt.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.

Locomotief
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 okt 2011 20:54

Locomotief 13 okt 2014 20:05

Oh ja, Polar werkt niet met ANT+ maar met de WIND technologie. Tenzij Polar ook met bluetooth overweg kan kan je de Polar gebruiken.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 30 aug 2015 16:15

Lcsmet schreef:
HarrieK schreef:Dus op deze softstrap band kun je dan je garmin blokje plaatsen, in de tekst te lezen moet dit werken en hij krijgt goeie beoordelingen.

http://www.futurumshop.nl/polar-soft-st ... horReviews
Kan dus en werkt perfect.
Ik wil deze band ook aanschaffen. In de reviews staat dat men een stukje rubber wegsnijdt. Wat wordt hiermee bedoelt, iemand ervaring hiermee?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

allard
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 jan 2005 13:04

allard 30 aug 2015 17:27

Je moet een klein randje rubber rond de drukknopjes waarmee je de zender vastklikt wegsnijden. Als je dit niet doet past de zender er niet op.
Zodra je het setje in handen hebt zie je meteen wat de bedoeling is!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 30 aug 2015 18:43

allard schreef:Je moet een klein randje rubber rond de drukknopjes waarmee je de zender vastklikt wegsnijden. Als je dit niet doet past de zender er niet op.
Zodra je het setje in handen hebt zie je meteen wat de bedoeling is!
OK bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

opdiefiets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

opdiefiets 31 aug 2015 13:25

body schreef:Ik wil deze band ook aanschaffen. In de reviews staat dat men een stukje rubber wegsnijdt. Wat wordt hiermee bedoelt, iemand ervaring hiermee?
Ik heb ook laatst deze Polar band gekocht ter vervanging van mijn Garmin band. Ik kon mijn Garmin sensor er direct op bevestigen, zonder iets weg te hoeven snijden. Werkt perfect.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 01 sep 2015 21:57

opdiefiets schreef:
body schreef:Ik wil deze band ook aanschaffen. In de reviews staat dat men een stukje rubber wegsnijdt. Wat wordt hiermee bedoelt, iemand ervaring hiermee?
Ik heb ook laatst deze Polar band gekocht ter vervanging van mijn Garmin band. Ik kon mijn Garmin sensor er direct op bevestigen, zonder iets weg te hoeven snijden. Werkt perfect.

Vandaag de Polar band ontvangen en het klopt idd dat er geen randje weg gesneden moet worden. Gelijk een rondje gedaan van anderhalf uur en geen storingen. Zelfs geen last van de wind.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 01 sep 2015 23:18

Locomotief schreef:Ik gebruik sinds kort voor mijn Edge 800 i.p.v een hartslagmeterband een polssensor van Scosche.
Deze is ANT+ en Bluetooth compatible. Ik draag namelijk een pacemaker en deze stoort op de borstbandsensor waardoor de hartslag niet uit te lezen is. De Scosche detecteert de polsslag en is dus niet afhankelijk van een zwak stroompje die het hart moet doorgeven aan de borstbandsensor. De Scosche draag ik aan de onderkant van mijn pols. Werkt uitstekend en kan ik iedereen aanbevelen die geen borstband wil dragen. Hij is o.a. bij Futurumshop te koop.
Wel jammer dat de accu maar 8 uur meegaat. Daar ga je een rondje Mont Ventoux dus niet mee redden helaas :( (althans, ik niet :lol: )
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Plaats reactie