Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 10 jun 2005 11:05

gt10: Bedankt voor je review!
Ervaar je die enkele seconden vertraging als bijzonder hinderlijk?

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 10 jun 2005 13:56

Die vertraging ervaar ik niet als hinderlijk. Het gaat hier over 1, 2 of hooguit 3 seconden naar mijn gevoel (heb het niet getimed)
Wat ik eerder hinderlijk vind is dat je blijkbaar de hartslagfunctie en meting moet starten voor je fietsgegevens kunt registreren. Maw, fietsen zonder de HS gordel zou niet kunnen (tenzij ik me schromelijk heb vergist).
En wat ook hinderlijk is, is dat ik de indruk heb dat de snelheidsregistratie niet direct opstart. Bij mijn MTB lijkt dit beter te gaan. Misschien heb ik al het geluk om een slechte snelheidssensor te hebben?
Lichtjes in die sensoren zitten er niet in.
Voor de rest een schitterend toestelletje voor relatief weinig geld.

isamine
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:17

isamine 12 jun 2005 15:27

Ik haak ook even in op de CS200-CAD.

Wat zouden jullie aanraden; de CS of het flight-deck van Shimano.

Weten jullie hoe de CS200-CAD de trapfrequentie meet? Moet je bij deze evenals bij de flight-deck het aantal tanden invoeren etc?


Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 12 jun 2005 17:07

dmv een trapfrequentie sensor.. moet je aan je frame bevestigen..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2005 22:49

Quote: Origineel geplaatst door DJvandePol op 31 Mei 2005
Ik heb de CS200cad inmiddels ook in bestelling staan bij mijn lokale fietsenmaker. De levertijd is nu al een aantal keer uitgesteld, helaas....

Is jullie trouwens ook opgevallen dat op de Nederlandse polar site staat, dat er een Polar T31 coded borstband bij zit. En op de Belgische een Polar WearLink™ 31 coded.
Zie de volgende links, helemaal onderaan.

Polar Nederland
Polar Belgie

Naar mijn inziens is de Polar WearLink™ 31 coded beter toch?


Wat ik hier nog niet las ivm het verschil:

Je kan bij de Polar WearLink™ idd het batterijtje zélf vervangen, itt de Polar T31 coded of Polar T61 coded (verschil tussen die 2 is de sterkte vh signaal). Maar je moet er rekening mee houden dat de WearLink™ het minder lang zal uitzingen!!!




Quote: Origineel geplaatst door T2300 op 09 Juni 2005
Bij mijn 720i zit bij de snelheidssensor en trapsensor een lampje ingebouwd. Deze knippert wanneer de magneet van het wiel passeert, zodoende weet je dat er verbonding is geweest. Is dit bij deze CS niet meer zo?


Er is een nieuwe snelheidssensor op de markt... die ziet er eventjes anders uit:



Polar heeft ook een nieuw stuurhoudertje uit dat zal passen op de "platte" sturen (genre Cinelli Ram, FSA K Wing) die gemeen goed geworden zijn.


Op Di Luca's fiets:

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 jun 2005 22:53

Quote: Origineel geplaatst door gt10 op 09 Juni 2005
Allen,Ik heb de CS200 Cad sinds gisteren en de installatie is niet de gemakkelijkste die ik ooit heb meegemaakt. De zaak gewoon monteren is niet erg, maar het nakijken of alles werkt is minder evident. Ten eerste moet je de HS functie reeds aan hebben staan vooraleer je kan nagaan of de snelheidssensor aan de vork signaal geeft. En alhoewel dit bij mij binnen de 50 cm was gemonteerd van de computer zelf werkte het niet. MAw, bazaar helemaal naar boven monteren en dan werkte het wel. Ook de werking van de trapfrequentiesensor controleren is niet zo gemakkelijk. Deze bleek wel vanaf de eerste keer te werken dus geen andere montage nodig. Het lijkt mij wel dat de signalen met een zekere vertraging getoond worden op de display. Daar waar bij m'n vroegere snelheidsmeter de computer direct aansprong en resultaat vertoonde lijkt het mij dat er hier een vertraging opzit van 1 of een paar seconden. Raar.Eenmaal het ding geïnstalleerd is alles ok. Deze morgen de eerste rit ermee gedaan en hij geeft wel duidelijk en veel informatie (rekening houdend met de vertraging van enkele seconden). De display is zeer duidelijk en ook de werking is een fluitje van een cent. Je kan bladeren tussen verschillende schermen en je kan dit ook automatisch laten doen. Ook wat er allemaal opgeslagen wordt en na de rit wordt weergegeven lijkt me meer dan voldoende voor vele wieleramateurs. Voor mij persoonlijk zou het handig zijn om meerdere HS zones in te kunnen stellen en dat ontbreekt. Maar ja, dat staat ook op de andere Polars pas vanaf veel duurdere modellen erop.Ik heb ook een 2e set stuurmontage en snelheidssensor gemonteerd op m'n MTB en daar werkte wel alles direct naar behoren. En de afstand tussen sensor en computer is hier groter. Raar.Ook heb ik de batterij uit het toestel gehaald omdat het soms uitviel en zichzelf resette. Bleek dat de dichting in de sluitring niet geheel juist gemonteerd was waardoor er hoogstwaarschijnlijk een slecht contact was. Effe open doen, correct plaatsen en klaar was kees.Er zitten in het pakket ook voldoende tie raps en andere rubberen montageringen voor de zaak te installeren. Ook zitten er enkele reserve dichtingen bij voor de sluitring vd batterij.De bijgeleverde HS sensor is zoals eerder besproken de nieuwe Wear link Coded en niet de T31 coded. Vraag me niet wat daar verschil in zit tussen gebruik of dragen, ik merk er na 1 enkele rit weinig van.Wat me ook opviel was dat als je ergens in de buurt komt waar de draadloze functie kan gestoord worden door vb. zendmasten GSM of zo, dat dan de werking even stopt. Maar hier hebben meerdere draadloze systemen last van.Het wisselen tussen de instellingen voor de 2 verschillende fietsen moet via de menu gebeuren. Bij sommige andere computerkes kan die via een bepaalde toetsencombinatie en dat lijkt me handiger dan bij deze CS200 CAD. Ik vraag me af hoe dikwijls ik de instellingen ga vergeten te switchen ;-)Voila, mijn eerste bevindingen en hopelijk hebben jullie er iets aan.Oh ja, waar kopen: Bij een juwelier in het Kempische die goed bekend is bij vele fietsers.



He bedankt voor je uitgebreide feedback!

Geprobeerd gegevens door te sturen naar je pc?? Welke gegevens stuurt hij door, maw. hoe uitgebreid? Ik veronderstel dat je niet een volledige grafiek krijgt zoals bij Polar S710 bv. (nl. meetgeheugen van gegevens om de 5sec.).

Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4356
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jun 2005 23:16

Nog steeds te balen dat sommige lucky basterds hem al hebben. Ben dus nog steeds aan het wachten aangezien polar dus de grote afnemers (lees bike2build ed) voorrang verleend op de kleine bestellers (lees mijn fm) en aangezien de klokjes maar mondjesmaat naar nederland komen kan het nog wel een paar weken duren of een paar dagen nog steeds is niets zeker. Het lijkt wel op de rest van de fiets bedrijven dit jaar, er is niets meer op voorraad en je moet dus vaak maar blij zijn als je dit seizoen nog iets kan verkrijgen

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 13 jun 2005 22:13

Ik baal met je mee .
Er is helaas niks aan te doen, en geduld is ook niet echt aan mij besteed, zit altijd met smart te wachten wanneer ik iets besteld heb. En erger me dan kapot wanneer achteraf blijkt dat het niet op voorraad is.
Maar dat leer je ook waarderen

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 13 jun 2005 23:47

Ja, idd. Heb nu met twee langzame leveranciers te maken:
1) Polar, die zou dus al binnen moeten zijn, zo'n twee weken.
2) Sidi, wacht nu al meer dan een maand op m'n Zeta's in mt40

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 13 jun 2005 23:59

Correct me if i'm wrong, maar voor zover ik het begrepen heb kan je de gegevens dus ook uitwisselen met je pc. Kan je daar dan ook zo'n mooi grafiekje van maken? Zoja, zou je die hier dan eens kunnen posten of emailen?
Brecht de statistiekman ;)
Gazelle Torrente 2002

isamine
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:17

isamine 14 jun 2005 00:35

Ik heb hem inmiddels besteld, de CS-200CAD, en wel voor 129 euro, niet slecht dacht ik zo, en uiteraard splinternieuw. Nog niets gehoord van de levertijd maar volgensmij gaat dit binnen een week lukken.

Mocht ik te positief geweest zijn laat ik het weten!
Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

antonvd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2005 16:12

antonvd 14 jun 2005 11:41

ik heb hem ook besteld bij salden, maar nog niets gehoord.... Hoop dat ik hem snel kan monteren!

Plaats reactie