Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jun 2005 02:39

Quote: Origineel geplaatst door DJvandePol op 23 Juni 2005
Maakt 1 van de eigenaren van de cs200 ook gebruik van de online polar cycling coach?
Aangezien ik hoopte dat er ook grafiekjes kwamen rollen uit de cs200, hij laat wel de ruimte voor een grafiek (voor bijvoorbeeld de hartslag) zien, maar geeft geen grafiek weer. Hebben jullie dit ook?



Nee. Ik gebruik de Polar Precision Performance Software waarin ik infrarood de gegevens van mijn S710 inlees; die hangt tegelijkertijd aan mijn pols.

Grafiekjes moet je niet verwachten van de CS200. Ik heb al gemerkt dat hij enkel de eindgegevens (en rondegegevens) opslaat, niets meer. Dat maakt ook dat hij een vast aantal van 7 trainingsbestanden kan opslaan: dit is niet afhankelijk van de lengte van de training want het aantal gegevens dat hij opslaat blijft hetzelfde... Voor grafiekjes worden er uiteraard meer gegevens opgeslaan naarmate de training duurt.
Jammer, geen grafieken, maar voor de scherpe prijs van de CS200 was dit niet te verwachten.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 25 jun 2005 02:02

Inderdaad, als je kijkt naar de markt zou het niet verstandig zijn om die functies erbij te doen. Dan zijn de verhoudingen scheef met de duurdere modellen.
Helaas pindakaas. Dan wat minder profi te werk gaan

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jun 2005 15:34

Ik kreeg onderstaande mail van Polar Belgium... eigenaardig genoeg blijken bij mij die speedsensors wél compatibel, al deed ik nog maar heel kortstondig de test!
mijn opstelling: http://www.2and2.net/Uploads/Images/polar1.jpg
 
_________________
 




To:
pieter_deneve@yahoo.com

Subject:
Polar CS200 speed & cadance

From:
"Hilde Verstappen" <Hilde_Verstappen@polar.fi

Date:
Fri, 24 Jun 2005 13:24:07 +0200
PieterIn jouw verslag over de CS200 vermeld je dat de speed & cadancesensoren vande Polar S-serie modellen compatibel zou zijn met de nieuwe CSfietscomputer.Tot onze spijt moeten wij dit tegenspreken.Omwille van verschillende frequenties en een verschillend zendbereik kunnendeze accessoires niet door elkaar gebruikt worden.Misschien kan deze info nog van pas komen voor andere gebruikers op hetdiscussieforum.Voor meer technische vragen kan je uiteraard altijd terecht op onzehelpdesk info@polarbelgium.beNogmaals dank voor je interesse en de tijd die je maakt voor Polar.Vriendelijke groetHilde VerstappenPolar Electro Belgium nv
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

isamine
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:17

isamine 03 jul 2005 12:30

Net terug van vakantie in de Ardennen en mijn pakketje van het postkantoor gehaald.... tahdaaah... de Polar CS200CAD!

Tja, als je hem voor een scherpe prijs wil aanschaffen, moet je natuurlijk ook rekening houden dat niet alles aanwezig is in het pakket

Bij mij ontbrak het rubber stukje voor de trapfrequentiesensor. Heb hem nu vast gezet met ti-rips en een stukkie plakrubber, niet helemaal super dus. Ook de gebruiksaanwijzing/handleiding is in het Duits en Italiaans .

Inmiddels heb ik een mail gezonden naar de store waar ik hem gekocht heb. Hopelijk zenden ze mij het rubber stukje en kunnen ze mij voorzien van de nederlandse handleiding. Ook heb ik een mail naar Polar gezonden voor de handleiding.

Iemand soortgelijke problemen?
Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 13:05

Quote: Origineel geplaatst door Isamine op 03 Juli 2005
...

Iemand soortgelijke problemen?



Nee, alles zat keurig verpakt in de CS200-box. Taal van je handleiding komt wrslk door die store waar je 'm kocht hé.


Nog over die CS200. Ik begrijp echt het mailtje van Polar (hierboven) niet ivm die speedsensors. Alle speedsensors (oude en nieuwe) lijken onderling compatibel, volgens mijn bevindingen!!

Ik reed eerder deze week met zowel S720 als CS200 op het stuur (met sensor van S720), werkte perfect. Opmerkelijk was dat ik op bepaalde plaatsen interferentieproblemen had en dit enkel op het display van de S720 kwam, maar de CS200 bleef het juiste signaal ontvangen. Echt een verbetering dus!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

isamine
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:17

isamine 03 jul 2005 13:14

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Juli 2005
Quote: Origineel geplaatst door Isamine op 03 Juli 2005
...

Iemand soortgelijke problemen?





Taal van je handleiding komt wrslk door die store waar je 'm kocht hé.


Store in Ned !
Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 03 jul 2005 13:42

Quoten: Origineel geplaatst door Isamine op 03 Juli 2005


Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Juli 2005


Quote: Origineel geplaatst door Isamine op 03 Juli 2005

... Iemand soortgelijke problemen?

Taal van je handleiding komt wrslk door die store waar je 'm kocht hé. Store in Ned !


Maar de store waar jij de polar hebt gekocht, heeft deze waarschijnlijk niet door de NL polarimport verkregen.
Salden bv. haalt de polars uit spanje, maar stopt een gekopieerd velletje waar de handleiding op staat erbij!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 14:16

Quote: Origineel geplaatst door Isamine op 03 Juli 2005

Store in Ned !





Oei... die mogen dat wettelijk niet verkopen zonder Nederlandstalige handleiding!!


(ze mogen wel goedkoper importeren via een verdelerscircuit in Duitsland of Spanje, behoort tot het vrije verkeer van goederen)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

isamine
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:17

isamine 03 jul 2005 14:40

Ik heb ze inmiddels een mail gezonden of ze nog voor de handleiding en het rubbertje konden zorgen (zoals ik eerder meldde), tevens had ik aangegeven een aantal artikelen te willen retourneren.
Ze mailde binnen een uur terug met ENKEL de vraag welke en waarom ik de andere artikelen wilde retourneren. Dus niets over de handleiding en het rubbertje.
Hun vraag heb ik beantwoord, waarschijnlijk na sluitingstijd, verder nog geen reactie gekregen.
Zal mij benieuwen of ze hun service nog leveren. De bestelling etc. was verder prima in orde dus tot dusver wil ik nog positief blijven. Hopelijk zorgen ze ervoor dat ik een tevreden klant ben en blijf!
Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 jul 2005 21:53

Denk ondertussen dat ik hem ook beter via internet had kunnen bestellen. Heb hem gewoon nog steeds niet moet nu wel snel gaan komen want ik wil op cadans fietsen aangezien dat bij mij beter werkt dan op gevoel

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 04 jul 2005 00:05

Vorige week naar Walstock in Maastricht gebeld, zij maken reklame als zijnde de goedkoopste. Zij hadden dus de CS200 cadans op voorraad. Direct besteld en binnen 24 in huis. Totaal 134 euri's. Met alles in het nederlands.
 
Dream-plus.

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 05 jul 2005 23:46

Ik heb vorige dinsdag 28 juni een CS200CAD besteld. De verkoper kon me echter gn duidelijke info geven omtrent de leveringsdatum.
Daarnet heb ik dan de mensen van polarbelgium maar een mailtje gestuurd met de vraag hoe het zit met de leveringstermijnen voor lokale dealers (lees fietswinkel capito te Wevelgem (België)).
In deze mail vroeg ik hen ook meer info omtrent de functionaliteiten (overzetten data naar pc via infrarood + precision software). Ik hoop dezer dagen van hen een responds te ontvangen.


Plaats reactie