Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 06 jul 2005 12:23

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Polar CS200cad. Het is mijn eerste hartslagmeter / cadansmeter. Heb er gisteravond voor het eerst mee gefietst. Installatie vooraf was niet erg ingewikkeld. Vond de handleiding duidelijk en goed te volgen. Geen problemen gehad met interferentie. Wel lijkt het mij dat er inderdaad een korte vertraging zit in de ontvangs van de signalen (niet zo raar overigens. ze moeten uiteraard een korte weg van zender naar ontvanger afleggen). Het uitlezen van de waarden is eenvoudig. Alle relevante waarden tijdens het fietsen vond ik overzichtelijk. Handmatig oproepen van de verschillende waarden maar ook automatisch langslopen van alle waardes. Ook het uitlezen naderhand van de waarden was geen probleem. Ook het uploaden van polar naar de site polarcyclingcoach ging direct zonder problemen. Lijkt met een goede aanschaf.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 06 jul 2005 12:43

De vertraging zal hem meer liggen in de rekentijd die de processor nodig heeft, radiosignalen gaan echt bijzonder rap...

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 06 jul 2005 12:55

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 06 Juli 2005

De vertraging zal hem meer liggen in de rekentijd die de processor nodig heeft, radiosignalen gaan echt bijzonder rap...

 Zit met te bedenken dat er ook een aantal seconden signaal van met name de cadanszender moet zijn voordat een waarde bepaald kan worden door de processor. Op basis van 5 omwentelingen zal dat niet erg accuraat zijn. Daar kan ook een stuk vertraging in zitten

kruimeltje69
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2005 00:21

kruimeltje69 06 jul 2005 15:18

pffff, ik heb een paar zaken gebeld en ze krijgen hem pas half augustus binnen ...

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 06 jul 2005 15:31

Dit is de responds die ik ontving van Polar omtrent de toeleveringsproblemen.

Peter

********
Beste Peter,

De vraag naar de Polar CS200cad is inderdaad nog groter dan het aanbod. Tot
op heden heb ik zelf nog geen exacte datum
wanneer de backorders kunnen weggewerkt worden, maar we doen er alles aan
om dit tegen eind juli op te lossen.

De fietscomputer is niet comptatibel met de Polar Precision Performance. Je
kan de gegevens echter wel overzetten naar
de PC via een website waar je kan op inloggen.

Sportieve groeten,

Yves
****************

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 06 jul 2005 15:34

Ik heb hem vorige week bij Ten Tusscher in Enschede gekocht. Was bij andere fietszaak geweest. Daar hadden ze hem niet. Zou nog aantal weken kunnen duren. Gebeld met Roseversand in Bocholt. Wel in catalogus maar niet in het magazijn. Duurde nog een aantal weken. Daarom even naar Enschede gereden. Daar lag er 1 op de toonbank. De medewerkers bij ten Tusscher keken elkaar zelf verbaasd aan dat deze binnen was. Bleek te gaan om een eerste uitlevering aan een aantal fietszaken die redelijk veel met Polar deden. Was wel de CS200 versie. CAD-censor apart bijgeleverd. Geen probleem. Kwam dus net op het goede moment binnen

antonvd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2005 16:12

antonvd 07 jul 2005 16:42

je hebt verplciht een microphoon nodig om de gegevens te uploaden naar de PC, toch?????
 
of kan dit ook op een andere manier??

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 07 jul 2005 19:41

Nope moet per microfoon. Een koptelefoon kan overigens ook dienen als microfoon, wanneer je deze plugged in de input van de microfoon.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 jul 2005 23:38

heb je net een tellertje gekocht van 160 euro en dan gaan zeuren over een microfoon van 3 euro jammer hoor

antonvd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2005 16:12

antonvd 11 jul 2005 11:59

ik moest er weer voor naar de winkel en daar had ik iet zo'n zin in.... maar goed, nu heb ik een mic naast mijn pc staan en het uploaden werkt goed. Ik vind het wel een leuke toevoeging die polar cycling coach, omdat je ziet hoeveel km, hoeveel tijd in je zone, calorie enz maar het is voor mij meer spielerei dat dit erbij zit.
De cs200 werkt verder perfect. Tot nu zeer tevreden, alleen de handleiding was dus in het duits/italiaans (salden), maar goed het meeste begrijp ik wel.

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 19 jul 2005 23:26

Ik heb vandaag voor het eerst gefietst met de CS200cad (ik had een Polar A5 en een teller met cadans). Ik moet zeggen: top ding! ik dacht dat ie wat groter zou zijn maar dit formaat is prima. Wat ik voornamelijk fijn vind is dat ie hartslag, cadans en snelheid tegelijk in een scherm kan weergeven. Voor de rest staat het ook een stuk netter op mijn fiets: een zo'n teller op de stuurpen en geen draadjes meer  Waarschijnlijk kan ik hier de komende jaren met veel plezier mee rondrijden. Ik zou pas een nieuwe willen kopen als ze er ook GPS in gaan bouwen en dat zal nog wel een tijdje duren (zeker voordat het uberhaupt betaalbaar wordt)
Kan hem iedereen dus aanraden (tenzij hij er morgen mee ophoud, maar polar kennende zal dat wel meevallen!)
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 jul 2005 21:49

eindelijk heb ook ik hem op mijn fiets kunnen monteren en vandaag de eerste km erop gezet. alleen doet de upload naar de pc het niet het balkje blijft volledig groen maar als mijn polar al klaar is krijg ik elke keer de mededeling upload mislukt

Plaats reactie