Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

puppetshow
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mar 2006 00:11

puppetshow 23 mar 2007 20:59

Heb Polar cs200 nu twee keer terug gestuurd en de laatste keer is er een software update gedaan, een nieuwe baterij en er zit een nieuwe onderkant op van het vernieuwde model. Hij lijkt nu beter te werken alleen als ik door een tunneltje fiets gaat hij even op pauze, en start daarna weer door. Hiervoor bleef Polar op pauze staan. Reparatie is trouwens gratis gedaan inclusief baterij.

vivian
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2006 01:53

vivian 21 apr 2007 22:40

Hallo,
Ik ben de laatste tijd zeer ontevreden over mijn Polar CS200.Met gebruik van de borstband duurt het wel ruim 3 tot 5 km voordat de hartslagmeter eindelijk de juiste waarde aangeeft. Bij de start van een fietstocht wordt telkens de gemiddelde snelheid eerst weergegeven i.pv. de harslag. Na wel 10 keer opnieuw de computer opnieuw uit te schakelen en weer in te schakelen komt uiteindelijk de hartslagmeting in beeld. Echter de aangegeven hartslag is of 000 of 189 of 210. Na nog diverse keren aan en uit schakelen geeft die uiteindelijk de juiste hartslag aan. ook spring de CS200 best vaak eventjes in de pauze stand. Ben er niet erg tevreden mee en dat voor de 139 euro die ik vorig jaar betaald hebt. Misschien heeft iemand nog een tip over wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit euvel.
vriendelijke groet Vivian

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2007 12:38

Misschien een open deur, maar je weet het nooit: maak je de contacten op de borstband wel wat vochtig als je gaat fietsen? Vaak is dat het grootste euvel als de hartslag bij de start niet direct wil pakken.
En opstarten met veel Polars in de buurt is ook een drama. Eenmaal opgestart valt ie eigenlijk nooit meer uit.
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 apr 2007 23:02

Waar ik nog aan toe wil voegen: wacht heel even met wegrijden na de unit te hebben aangezet. De polar heeft nu eenmaal even de tijd nodig om de hartslag waar te nemen.

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 11 jun 2007 17:18

Wel een enorme kick voor een oud draadje, maar ik hoor het wel als ik een nieuw bericht moet openen.

Ik gebruik op het moment een Polar M21 hartslagmeter.
Als ik tijdens een tocht even pauzeer en buiten het bereik van het metertje kom (metertje zit rond m’n stuur) stopt de hartslagmeting. Als ik dan weer op m’n fiets stap gaat de meting niet verder, maar komt er een nieuwe meting.
Weet iemand of dit “probleem”met de cr200cad verleden tijd is?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 jun 2007 18:36

heb ik geen last van. zolang ik de training niet via de knop stop zet, gaat hij gewoon weer verder waar hij gebleven was. En dit is het geval als ik hem op auto start stop zet. De eerste start en de laatste stop van een training moet je altijd evengoed de knop indrukken.

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 11 jun 2007 22:44

mooi, dat is wat ik horen wilde.
Ga hem denk ik maar bestellen....

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 24 jun 2007 18:53

Heb hem binnen en zou er gisteren m'n eerste tocht mee rijden. (JJC)
Draai ik hem 's morgens op m'n stuur, breekt één van de drie bevestigingspalletjes af. Vindt ik wel een beetje snel, hij is nog niet gevallen en heeft nog niet in de zon gelegen ofzo!!!
Uiteindellijk aan de houder vastgetaped en thuis pas naar de waarden gekeken.

Nu heb ik de software van de sl2hrm site gehaald, dan kan ik de waarden zo in excel importeren.
Is er iemand die hier mooie software / mooi bestandje voor heeft om de gegevens verder te verwerken, de waarden in de csv files die ik nu op m'n scherm krijg zou ik ook gewoon over kunnen tikken.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 16 dec 2007 21:23

Beetje oude topic, maar misschien zijn er nog mensen die een nieuwe of hernieuwde mening hebben over de Polar CS200 nu er weer een heel jaar op zit. Zijn al die problemen ondertussen een beetje opgelost? Ik mag toch hopen dat Polar ieder probleem serieus neemt en op zoek gaat naar verbeteringen.

Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen een Flightdeck en een Polar CS200CAD.
Vooral het feit dat je achteraf alles kunt uitlezen spreekt me aan.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 17 dec 2007 18:01

Wie weet wat er allemaal in de schuur bij die boerderij staat ;)

Volgens mij stoort iedere hartslagmeter wel eens een keer, ik heb het altijd op dezelfde punten dat hij even weg valt. Ik vind de Polar wel erg mooi, maar werd nogal afgeschrokken door de verhalen die er hier te lezen zijn, hoop dat de CS200 inmiddels is aangepast op de zwakke punten en dan ga ik het er toch maar op wagen.

Plaats reactie