Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 16 jun 2005 23:33

Bedankt voor je review c a s r a n.
Ik ga morgen de fietsenmaker maar eens opbellen, om het een en ander uit te horen, kan niet meer wachten.
Mede door het feit dat mijn huidige sigma hartslagmeter in groepsverband vaak de hartslag van een ander overneemt, doordat de overbrenging niet gecodeerd is.
Best schrikken wanneer je ziet dat 130 hs, 80% van je max hartslag is, op een leeftijd van 21 jaar

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 17 jun 2005 18:24

Nou mijn fietsenmaker heeft hem ook binnen, ga hem direct ophalen

isamine
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:17

isamine 21 jun 2005 10:20

Bedankt Castan, voor de review!
Zal ik zeker nodig hebben voor het geknutsel!

Ik moet nog even wachten ben ik bang, spannend, ik hoop dat ik hem snel geleverd krijg!
Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jun 2005 13:25

Quote: Origineel geplaatst door Isamine op 21 Juni 2005
Bedankt Casran, voor de review!
Zal ik zeker nodig hebben voor het geknutsel!

Ik moet nog even wachten ben ik bang, spannend, ik hoop dat ik hem snel geleverd krijg!





Ok, prima. De mijne heeft me al 11u en 332km fietsplezier opgeleverd!

1 ding aan mijn review zou ik moeten aanpassen... ten goede.
Ik klaagde over het moeilijke in- en uitklikken van het toestelletje. Wel, blijkbaar is het helemaal niet zo moeilijk, je moet gewoon de techniek onder controle hebben: het toestelletje goed omlaag drukken en dan draaien (beetje zoals de draai-en-druk-beveiliging op sommige flesjes van medicijnen). Vroegere problemen lagen dus volledig aan mijn onkunde!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 21 jun 2005 14:33

Idd, hoewel het bij de eerste keer ERG moeilijk ging, en ik er een helepoos mee aan het prutsen was. Moest kennelijk overal op de vier klikpunten evenveel kracht zetten en dat ging de eerste keer moeilijker dat de keren daarna. Gewoon door het feit dat beide delen niet goed op elkaar ingewerkt waren.

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 23 jun 2005 18:18

Zo, ik heb m dan ook eindelijk in ontvangst mogen nemen.
Wel een vraagje:
Klopt het dat de cadans-sensor (niet het magneetje) schuin van de onderbuis van m frame af moet staan? Heb namelijk het gevoel dat de magneet binnenin de sensor aan de andere kant van het polar-logo zit. Als dat zo zou zijn krijg ik m niet goed dichtbij het magneetje op mijn cranck...
Ik weet t niet precies. Ga dus maar verder sleutelen

bart-jan
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005 18:10

bart-jan 23 jun 2005 19:48

Anton, is het draadje voor de cadanssensor lang genoeg om de sensor op de liggende achtervork te plaatsen? Dan kan deze waarschijnlijk wel heel dicht bij de sensor op de crank komen te zitten.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 jun 2005 20:17

Quote: Origineel geplaatst door Bart-Jan op 23 Juni 2005
Anton, is het draadje voor de cadanssensor lang genoeg om de sensor op de liggende achtervork te plaatsen? Dan kan deze waarschijnlijk wel heel dicht bij de sensor op de crank komen te zitten.






Het is draadloos. Deze winter installeerde ik een kadanssensor in combinatie met een S710 op mijn Trek op de plaats die jij aangeeft: gevolg was dat de afstand tot het stuur nét iets te lang was voor continuë ontvangst. Het is bij Polar echt de bedoeling hem op de schuine buis te monteren.

Nu zit bij de CS200 een nieuw model van kadanssensor (ook nieuwe verbeterde speedsensor). Het zou kunnen dat die krachtiger signalen geeft.
Ik heb de CS200 zónder kadanssensor gekocht, dus kan Anton84 niet verderhelpen.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 23 jun 2005 21:19

Quote: Origineel geplaatst door Anton84 op 23 Juni 2005
Zo, ik heb m dan ook eindelijk in ontvangst mogen nemen.
Wel een vraagje:
Klopt het dat de cadans-sensor (niet het magneetje) schuin van de onderbuis van m frame af moet staan? Heb namelijk het gevoel dat de magneet binnenin de sensor aan de andere kant van het polar-logo zit. Als dat zo zou zijn krijg ik m niet goed dichtbij het magneetje op mijn cranck...
Ik weet t niet precies. Ga dus maar verder sleutelen


Het klopt inderdaad dat de sensor van het frame moet afstaan, met het logo van de grond af en de sensor dus omhoog wijst. Logo kun je dan ook zien wanneer je op je fietst zit.

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 23 jun 2005 23:58

Thnx DJvandePol, dan gaan we het gewoon uitproberen en zien waar het schip (in dit geval sensor) strandt.

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 24 jun 2005 00:10

Ach moet lukken toch. Het is immers mij ook gelukt

djvandepol
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 feb 2005 18:11

djvandepol 24 jun 2005 01:47

Maakt 1 van de eigenaren van de cs200 ook gebruik van de online polar cycling coach?
Aangezien ik hoopte dat er ook grafiekjes kwamen rollen uit de cs200, hij laat wel de ruimte voor een grafiek (voor bijvoorbeeld de hartslag) zien, maar geeft geen grafiek weer. Hebben jullie dit ook?

Plaats reactie