Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 01 jun 2005 17:17

Salden zit in Limbricht, maar ik weet niet hoeveel het daar kost.
Ik heb het over Walstock

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 02 jun 2005 00:01

Ik heb hem gewoon bij mijn fm besteld. of besteld zij hadden hem al besteld en ik heb die laten reserveren voor mij.

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 02 jun 2005 14:33

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 01 Juni 2005


Ik heb hem gewoon bij mijn fm besteld. of besteld zij hadden hem al besteld en ik heb die laten reserveren voor mij.

Is ie nu besteld?

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 02 jun 2005 18:29

Op de duitse markt is ie al leverbaar, kost daar een slordige €140.
Gazelle Torrente 2002

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 jun 2005 00:10

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 02 Juni 2005


Op de duitse markt is ie al leverbaar, kost daar een slordige €140.

Waar haal je die info vandaan? Bij rose versand zijn ze ook nog niet verkrijgbaar hoor.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 03 jun 2005 00:16

Google, geavanceerd zoeken: alleen pagina's in het duits?

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 03 jun 2005 12:06

Kijk eens op www.bike-discount.de, dan kies je voor shop-pulsmesser en scroll je naar beneden. Tadaaaaaa!
Gazelle Torrente 2002

antonvd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2005 16:12

antonvd 03 jun 2005 12:35

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 03 Juni 2005


Kijk eens op www.bike-discount.de, dan kies je voor shop-pulsmesser en scroll je naar beneden. Tadaaaaaa!


Tja, maar bij bike-discount rekenen ze wel een heel serieus bedrag om dat ding(etje) naar NL te sturen....... Zijn er andere alternatieven die goedkoper zijn?
En hoe denken jullie over die CS200cad(ens) functie? Kun je dit ook gebruiken/analyseren bij de online Cycling Coach software waar je met de CAD200 gratis gebruik van kunt maken??

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 03 jun 2005 18:10

Een tientje verzendkosten is toch niet onoverkomelijk? Paar bandjes, ketting, cassette oid erbij en je hebt het er echt wel uit, duurt iets meer dan een week voor je het in huis hebt.

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 09 jun 2005 10:57

Allen,
Ik heb de CS200 Cad sinds gisteren en de installatie is niet de gemakkelijkste die ik ooit heb meegemaakt. De zaak gewoon monteren is niet erg, maar het nakijken of alles werkt is minder evident. Ten eerste moet je de HS functie reeds aan hebben staan vooraleer je kan nagaan of de snelheidssensor aan de vork signaal geeft. En alhoewel dit bij mij binnen de 50 cm was gemonteerd van de computer zelf werkte het niet. MAw, bazaar helemaal naar boven monteren en dan werkte het wel. Ook de werking van de trapfrequentiesensor controleren is niet zo gemakkelijk. Deze bleek wel vanaf de eerste keer te werken dus geen andere montage nodig. Het lijkt mij wel dat de signalen met een zekere vertraging getoond worden op de display. Daar waar bij m'n vroegere snelheidsmeter de computer direct aansprong en resultaat vertoonde lijkt het mij dat er hier een vertraging opzit van 1 of een paar seconden. Raar.
Eenmaal het ding geïnstalleerd is alles ok. Deze morgen de eerste rit ermee gedaan en hij geeft wel duidelijk en veel informatie (rekening houdend met de vertraging van enkele seconden). De display is zeer duidelijk en ook de werking is een fluitje van een cent. Je kan bladeren tussen verschillende schermen en je kan dit ook automatisch laten doen. Ook wat er allemaal opgeslagen wordt en na de rit wordt weergegeven lijkt me meer dan voldoende voor vele wieleramateurs. Voor mij persoonlijk zou het handig zijn om meerdere HS zones in te kunnen stellen en dat ontbreekt. Maar ja, dat staat ook op de andere Polars pas vanaf veel duurdere modellen erop.
Ik heb ook een 2e set stuurmontage en snelheidssensor gemonteerd op m'n MTB en daar werkte wel alles direct naar behoren. En de afstand tussen sensor en computer is hier groter. Raar.
Ook heb ik de batterij uit het toestel gehaald omdat het soms uitviel en zichzelf resette. Bleek dat de dichting in de sluitring niet geheel juist gemonteerd was waardoor er hoogstwaarschijnlijk een slecht contact was. Effe open doen, correct plaatsen en klaar was kees.
Er zitten in het pakket ook voldoende tie raps en andere rubberen montageringen voor de zaak te installeren. Ook zitten er enkele reserve dichtingen bij voor de sluitring vd batterij.
De bijgeleverde HS sensor is zoals eerder besproken de nieuwe Wear link Coded en niet de T31 coded. Vraag me niet wat daar verschil in zit tussen gebruik of dragen, ik merk er na 1 enkele rit weinig van.
Wat me ook opviel was dat als je ergens in de buurt komt waar de draadloze functie kan gestoord worden door vb. zendmasten GSM of zo, dat dan de werking even stopt. Maar hier hebben meerdere draadloze systemen last van.
Het wisselen tussen de instellingen voor de 2 verschillende fietsen moet via de menu gebeuren. Bij sommige andere computerkes kan die via een bepaalde toetsencombinatie en dat lijkt me handiger dan bij deze CS200 CAD. Ik vraag me af hoe dikwijls ik de instellingen ga vergeten te switchen ;-)
Voila, mijn eerste bevindingen en hopelijk hebben jullie er iets aan.
Oh ja, waar kopen: Bij een juwelier in het Kempische die goed bekend is bij vele fietsers.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 09 jun 2005 11:56

Quoten: Origineel geplaatst door gt10 op 09 Juni 2005


Allen,
 Ten eerste moet je de HS functie reeds aan hebben staan vooraleer je kan nagaan of de snelheidssensor aan de vork signaal geeft. En alhoewel dit bij mij binnen de 50 cm was gemonteerd van de computer zelf werkte het niet. MAw, bazaar helemaal naar boven monteren en dan werkte het wel. Ook de werking van de trapfrequentiesensor controleren is niet zo gemakkelijk. Deze bleek wel vanaf de eerste keer te werken dus geen andere montage nodig.


Bij mijn 720i zit bij de snelheidssensor en trapsensor een lampje ingebouwd. Deze knippert wanneer de magneet van het wiel passeert, zodoende weet je dat er verbonding is geweest. Is dit bij deze CS niet meer zo?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 jun 2005 23:46

Lees hier dus net dat hij leverbaar is nou ja dan moet ik mijn fm maar een aan zijn haar trekken of beter zijn vrouw die heeft langer haar maar iig dan zal ik hem morgen hopelijk wel op kunnen halen.

Plaats reactie