Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRM - Schoberer Rad Messtechnik

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 04 apr 2006 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 April 2006


Even een update. Zo'n anderhalve week geleden deed m'n SRM het plots niet meer. Bizar. Opgestuurd naar SRM en hij is volledig terug vernieuwd.

Er rust niet bepaald een zeken op jouw SRM he?Wel fijn dat SRM goed meewerkt.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 apr 2006 18:59

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 04 April 2006

Er rust niet bepaald een zeken op jouw SRM he?Wel fijn dat SRM goed meewerkt.


Idd, niet bepaald veel chance gehad.  Maar SRM is wel een correct bedrijf dat elke klant zo veel mogelijk en uitgebreid helpt.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 04 apr 2006 19:03

Geven zij dan ook aan wat er stuk was of waar de fout zit? Dit kan je helpen om zelf storingen te verhelpen... Wel hele goede service

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 apr 2006 19:29

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 04 April 2006

Geven zij dan ook aan wat er stuk was of waar de fout zit? Dit kan je helpen om zelf storingen te verhelpen... Wel hele goede service


Nee, ik dacht dat ze even gezocht hebben, de fout niet onmiddellijk vonden en dus maar vervangen hebben zodat ik zo snel mogelijk weer aan de slag zou kunnen. Uiteindelijk kan je er als gebruiker niet veel aan doen: ik was aan het fietsen en plots kreeg ik geen kadans en vermogen meer op de display. Dus geen enkele info meer van de powermeter/crank: de rest werkte nog, ook met een ander kabeltje of een andere powercontrol. Dan kan je niet veel doen: de Powermeter is een volledig afgesloten geheel waar je eigenlijk zelf ook niets kan aan misdoen.
Een vriend van me maakt dit ahv het opzetstukje van SRM... Zou ik ook best handig vinden voor op m'n Alanera:





edit: laatste foto met een gewone Newton-combinatie, zie ik net.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 apr 2006 21:48

En dan gewoon 2 gaatjes boren in je alanera of ben ik zo onwetend en zitten die er al. Anders zou je sharkman even moeten vragen waar hij de carbon plaatjes vandaan haalt en of hij misschien nog een stukje over heeft om een plaatje te maken naar de vorkpijp.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 apr 2006 22:25

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 04 April 2006

En dan gewoon 2 gaatjes boren in je alanera of ben ik zo onwetend en zitten die er al. Anders zou je sharkman even moeten vragen waar hij de carbon plaatjes vandaan haalt en of hij misschien nog een stukje over heeft om een plaatje te maken naar de vorkpijp.


Die gaatjes/schroefjes zitten er al voor het eigen Deda Alanera opzetstukje.  Dat stukje is misschien nog te pruimen voor een fietscomputertje, een Polar of zo, hoewel ik dat ook niet mooi vind. Maar daarop nog eens een SRM Powercontrol monteren is al helemaal lelijk:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 06 apr 2006 01:02

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 April 2006

Een vriend van me maakt dit ahv het opzetstukje van SRM... Zou ik ook best handig vinden voor op m'n Alanera




Ga je ook SRM op je MXM zetten? Die fsa SRM cranks zouden er goed op staan denk ik.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 apr 2006 17:09

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 05 April 2006

Ga je ook SRM op je MXM zetten? Die fsa SRM cranks zouden er goed op staan denk ik.


Ik zou 't wel willen ja... kBen aan het uitkijken of ik een FSA SRM kan scoren. Dan zou deze SRM Pro wel kunnen heen- en weer verhuizen tussen Team SC en tijdritfiets. Maar zo'n vaart is 't nog niet aan het lopen.
Gisteren voor 't eerst in wedstrijd met SRM gereden. Best indrukwekkend om dat te analyseren. Zo zie je direct dat je op training gewoon nooit wedstrijdintensiteit kan benaderen!
Vanmorgen zag ik trouwens een groepje rijden, versnelde wat en reed er naartoe. Bleek een ploegmaat van me in te zitten, en enkele andere renners die ik kende, ook 2 dames. We waren in totaal met z'n 7, waarvan 6 met SRM.  Lol, die ploegmaat van me had SRM zitten en kreeg er schema's voor, maar wist totààl niet hoeveel zoiets kost: totaal geen besef wat voor toptechnologie ze op z'n fiets geschroefd hadden... hij dacht zo'n 300€.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 07 apr 2006 20:38

Casran, jij gebruikt toch gewoon de SRM-software? Ga je nog een keer de software van cycling peak proberen?

uphillonly
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02

uphillonly 07 apr 2006 22:58

Vandaag bij de LBS kwam ik dit fietsje tegen van één van de leden van het Cannondale - Vredestein Mountainbike team.
Het zal zijn trainingsfiets gaan worden en is dan ook uitgerust met het SRM systeem.

Hieronder de foto's. Kwaliteit zal niet super zijn want zijn genomen met mijn mobiele telefoon.

Detail: het team wordt gesponsord door SRAM; echter SRAM wou haar weggroep hiervoor nog niet leveren; derhalve is de fiets uitgerust met Shimano Dura Ace.

De fiets is bedoeld voor een mountainbiker: let op de pedalen!!

De fiets weegt 7,2 kilogram.





casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 apr 2006 23:26

Cool, mooie foto's als dat met een gsm gemaakt is! Op zo'n Six13 is een Cannondale SRM uiteraard een grote must voor een renner van dat niveau! Grappig hoe de powerkabel rond de derailleurkabel gewikkeld is; en als je 't al op deze manier doet, kies dan toch de andere derailleurkabel (voor voorderailleur!). Mooi fietsje.
@ pinarellofan: als ik extra software erbij neem, is het een tooltje van een trainer van de Belgische wielerbond. Deze zomer komt er misschien nog de Powercoach Software van Paul Koechli bij, maar daarvoor heb ik wat tijd nodig: Paul wil het me een week lang uitleggen bij hem in Zwitserland...
Ah ja, dit nog... Als iemand Bert Roesems ziet, zeg hem aub om z'n SRM centraal te monteren. Telkens ik hem de laatste weken in beeld zie begrijp ik maar niet dat hem dat nog niet gezegd is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 apr 2006 13:10

Voor wie het zou boeien: tijdens de Amstel Gold Race kan je op de site van SRM in live stream de gegevens van Bram Schmitz (T-Mobile) en Christian Vandevelde (CSC) volgen.
Neem deze link: www.srmdataserver.de/Tele/ en dan krijg je zo'n schermpje:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie