Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRM - Schoberer Rad Messtechnik

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 16 apr 2006 14:03

super man, wordt een boeiende namiddag.
 
thanks,

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 16 apr 2006 14:06

Kijk, dat is nou is een leuke extra optie tijdens een wedstrijd.
Vindt m'n vriendin ook leuk, ze mag geen tv kijken want ik kijk de AGR en op internet ag ze ook niet want ik gebruik ook de laptop
Bedankt voor de info Casran.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 apr 2006 01:10

Eigenlijk zou ik de SRM-grafiek achteraf veel interessanter vinden... Goed, Schmitz zat dus in de vroege vlucht. Zo zag z'n fiets (met transmissie eruit - foto door Roel W):

Geen idee wat er mis liep met VDVelde, maar hier had ie alvast geen Powercontrol zitten... Ik meen dat dit z'n reservefiets moet zijn, want (op Kroon met een R3 na) startten alle CSC'ers met Soloist Carbon fietsen.
   
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 mei 2006 14:45

Polar poweroutput is leuk speelgoed, je hebt er alleen bijna niets om mee te trainen. Veel te onnauwkeurig.
Zie bijv blz 4 van dit topic bovenaan. Op pagina 2 staat ook nog een link volgens mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 19 mei 2006 09:11

nog even een vraag over de SRM : kan deze het wattage van linker en rechter crank apart registreren ?
Zijn er fietsergometers diet dit kunnen ?

Motta
Motta

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 jun 2006 02:25

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 19 Mei 2006

nog even een vraag over de SRM : kan deze het wattage van linker en rechter crank apart registreren ?Zijn er fietsergometers diet dit kunnen ?


Motta, voor zover ik weet kan je dit niet met de SRM cranks op de fiets, tenzij misschien met een optie op de SRM Science.
Deze analyse is wel mogelijk met de SRM Ergometer (die zgn. hometrainer van een paar pagina's terug). Een dergelijk ergometer staat hier op de Topsportschool in Gent. Ik heb al dergelijke grafieken gezien, van een renner die is opgevolgd op dat gebied (links/rechts trappen): heel boeiend.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jehe
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2006 11:03

jehe 02 jun 2006 23:40

Casran mooi artikel over SRM en vermogenstraining in het algemeen, ik ben er al heel vele over te weten gekomen.
Wat denk je eigenlijk van ergomo, nauwkeurigheid 0,5% en een stuk goedkoper dan SRM?
Jammer dat het zo verschrikkelijk duur is anders had ik zeker al iets gekocht, maar polar power output wil ik niet kopen omdat ik dat weggesmeten geld vind.

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 04 jun 2006 01:09

Ja, waarom rijden er niet veel profs met ergomo en zo veel met SRM?

jehe
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2006 11:03

jehe 04 jun 2006 01:16

Volgens mij is ergomo amper bekend, volgens mij bestaat het ook nog niet zo lang? zeker niet zo lang als SRM en wordt er waarschijnlijk nog een beetje gewacht tot er zekerheid is over de kwaliteit voor het massaal gebruikt wordt. dit is wat ik nu denk als mogelijke verklaring he

Plaats reactie