Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mavic Wintech Ultimate

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 11 jan 2011 19:13

Heeft er iemand ervaring met de Mavic Wintech Ultimate?

De paar topics die gewijd zijn aan een Mavic Wintech zijn positief, maar over de Ultimate kan ik niks vinden.

Bij Futurum en Salden kost hij 160 en ik vind dat op het eerste gezicht een mooie prijs voor een fietscomputer met zo veel functies (hoogte/stijgingspercentage/temperatuur/hartslag/cadans optioneel).

Ook krijg je er een armpje bij dat je hem vóór je stuur kan monteren (zoals bij de SRM). Iemand enig idee of dat ook gaat met zo'n plat, ergonomisch stuur?

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met deze computer (en ja, de twijfel over het design snap ik).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 12 jan 2011 17:12

ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen!

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 12 jan 2011 21:29

De reviews op internet variëren een beetje.

Men is het er wel over eens dat de snelheid en het stijgingspercentage een behoorlijke vertraging hebben. Ook schijnt de schermindeling niet logisch in elkaar te zitten en kan je dat maar beperkt customizen.

Uiteraard hecht ik veel meer aan jullie bevindingen. Of heeft nog niemand hem gekocht?
Zo nee, waarom niet en welke moet ik dan wel kopen? Budget is max 200.

bv
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mei 2010 20:36

bv 12 jan 2011 23:27

ik heb een sigma rox 9.0 zeer tevreden over en kost bij vaneyck 165,95 euro
bevat ook alle functies (hoogtemeting, op pc uit te lezen, hartslag, cadans,...)

hier een link van futurumshop met de specificaties:

http://www.futurumshop.nl/product/6108- ... eter.phtml


Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 13 jan 2011 01:29

Voor max €200 is er heel wat te koop met de zelfde of betere specificaties (Sigma, VDO, Cateye, Ciclo e.d.). Alleen al de plaatsing van dit apparaat zou mij al doen besluiten deze niet te nemen, lijkt mij uiterst kwetsbaar zo vooruitstekend. Bovendien ziet het er niet uit (maar dat is persoonlijk). Je zou zelfs kunnen overwegen om een GPS te nemen. Die zijn er ook al voor die prijs.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 13 jan 2011 09:20

De goedkopere uitvoering is voor een leuke prijs te koop bij BikePalast:
http://www.bikepalast.com/product_info. ... SB-HR.html
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 16 mar 2011 21:30

Ik heb niet de Ultimate maar de Alti USB. Bevalt me prima. Ik heb 'm nog niet in de heuvels of het gebergte kunnen testen, maar dat komt in de zomer nog wel. Makkelijke gebruikersinterface, schermpje is helder en duidelijk afleesbaar. Het bijgevoegde software programma om de data op de PC te zetten vindt ik mager. Enigste echte nadeel is de montage op de fiets. Hoe je het ook doet, het blijft lastig om de Wintech uit de houder te krijgen. De kwetsbaarheid die wordt genoemd valt mij niet op; het apparaat zit gewoon stevig op je fiets en steekt niet zóver uit dat dat de kwetsbaarheid verhoogt. Je moet hem ook niet monteren zoals op je foto, maar boven je stuurpen.
Voordeeltje wat ik nog wil gaan gebruiken (moet nog een tweede skewer kopen): je kunt 'm op twee fietsen gebruiken en de fietsdata voor elke fiets apart instellen/bewaren. Handig als je een blitse racer hebt voor de échte fietsdagen een een wat ouder race-ros voor het woon-werk verkeer....
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

trommy
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:07

trommy 26 sep 2011 19:28

Ik ben al 2 jaar een Wintech e-bolt gebruiker, een groot pluspunt is dat je hem naast 2 verschillende fietsen ook nog als kilometerteller voor de rollen kan gebruiken. Het toestel kan zo geplaatst worden dat het zweeft boven je stuurpen en niet echt uitsteekt, bijkomend heb je nergens geen draad meer hangen naast de vork. Dan de nadelen: ik erger mij vooral aan het resetten van de dagteller. Je dient volgens de handleiding 2 seconden beide toetsen in te drukken bij de gereden dagtijd, helaas als je het iets langer laat lopen omdat de cijfers nog niet op 0 komen te staan reset het alle gegevens uit de fietscomputer en kan je opnieuw beginnen met de tijd in te stellen, het aantal gereden kilometers per fiets, opnieuw digitaal linken per fiets, .... Heb dit al meermaals mogen ervaren. Helaas staat hier in de handleiding geen letter over vermeld.
Trommy

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27568
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2011 20:00

Voor dat geld heb je ook een Garmin Edge 500, die volgens mij meer kan dan de Mavic en niet eens een speed-sensor nodig heeft.

Die Mavic is wat bij betreft een een gedrocht trouwens!!

Plaats reactie