Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Transponder

pietpelle
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:27

pietpelle 16 mar 2007 17:34

Hallo,
Ik wil graag een hartslagmeter aanschaffen. Heb hiervoor al wat rond zitten kijken op Futurumshop en Hartslagmeter.nl. Nu vraag ik mij af wat de ervaringen zijn met de merken Ciclosport en Polar. Heb een meter van Ciclosport zien staan: CM 628. Deze leek mij wel geschikt en is ook niet al te duur. Op het Forum zie ik dat ook veel mensen een Polar hebben en nu vraag ik mij af wat de meningen en ervaringen met deze merken zijn.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?templ ... ment=48412

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 16 mar 2007 19:49

Ik heb rond de jaarwisseling 4 x de Ciclosport CM628 besteld. Twee voor mij zelf en twee voor mijn fietsmaatjes.

Alle drie zijn we tot op heden absoluut tevreden. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets melden.

Zie ook http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... 1&get=last

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het wel erg veel informatie is op een klein apparaatje. Als je bijvoorbeeld wilt intervallen en daarbij de tijd, harslag en trapfrequentie in de gaten wilt houden dan wordt dat lastig. Op zich heeft de CM628 daar een scroll functie voor. Hierbij laat hij elke waarde steeds enkele seconden in beeld zien. Wil je echter direct een bepaalde waarde zien dan gaat dat dus niet, en moet je wachten tot hij voorbij scrolt.

Alternatief is twee klokken op de fiets. Ik heb daar niet voor gekozen en accepteer dit voor mij overzienbare nadeel.


pietpelle
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:27

pietpelle 16 mar 2007 20:46

Ja dat zijn inderdaad handige dingen om te weten voor je zo'n ding aanschaft. Ik ben nog niet van plan om de trapfreqeuntie te gaan gebruiken.
Ik wil heb vooral gaan gebruiken om gerricht te trainen. Ik ben sinds vorig jaar bezig met wielrennen en wil nu wat serieuser gaan fietsen. Heb aan heel wat topics na gelezen over dit onderwerp.

Misschien dat in in de toekomst wel op trapfrequentie wil gaan letten dus zou het handig zijn dat ik dan die mogelijkheid heb zonder dat ik een nieuwe fietscomputer moet kopen.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 17 mar 2007 01:03


marcverl
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2007 16:57

marcverl 24 mei 2007 17:08

Heb een polar 725S (tour-edition)
Ben van computer veranderd (van pc naar mac)
Weet iemand of de software van de polar te gebruiken is op Mac of dat er software beschikbaar is?
pinarello-marc

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 mei 2007 20:40

Ikzelf heb nu een Polar CS100. Het apparaat functioneert geheel naar behoren. De hartslagmeting stoort aanzienlijk minder dan mijn Sigma hartslagmeting. Heb hem nog maar kort. Broerlief heeft al jaren een Cyclosport apparaat. Hij heeft veel problemen gehad met de hartslagmeting bij zijn hartslagapparaat en ook, zij het minder, bij zijn fietscompu met hartslagmeting. De garantieafhandeling of reparatie in het verleden ging moeizaam. Het duurde erg lang, kreeg tot twee keer toe het apparaat met probleem terug. De laatste keer stuurde ze een geheel ander en duurder apparaat (dat was niet zo erg). Voor hem nooit meer dit merk. Maar het kan zijn dat hij gewoon veel pech heeft. Het forum overziend kan ik niet zeggen dat dit bij Polar niet voorkomt. Ik zou zelf toch voor Cyclosport kiezen, omdat de Polars gewoon veel te duur zijn voor wat ze bieden (die van mij is gewonnen met een prijsvraag) en ik bij elk merk klachten zie.

arnofiets
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2007 09:53

arnofiets 25 mei 2007 18:32

Ik heb een Polar s725x en ik ben er erg tevreden over. Prettig in het gebruik en ik ben vooral te spreken over de zéér gebruikersvriendelijke software. Een enkele keer gaat het oversturen van de data wat moeizaam, maar dat kan ook aan mijn laptop (dell) liggen. Qua hartslagmeting heb ik in 6 weken nog geen foute meting kunnen ontdekken. De optimizer test, die met een simpel 5 min. durend testje analyseert of je voldoende hersteld bent is nuttig naar mijn idee.Ik kan enigzins vergelijken met een Hac5 die een vriend heeft. De Hac5 heeft een aantal aardige extra functies, zoals het actuele stijgingspercentage. Ook heeft de Hac een automatische start/stop functie. Maar de batterijen gaan erg snel leeg bij de Hac en de software is niet zo gebruikersvriendelijk. Verder heb ik ergens gelezen dat de Hac5 geen hartslag registreert als je het horloge op je rug hebt, zoals bij schaatsen. M.n. dat laatste deed me de polar kiezen.Beide zijn vrij "lomp" maar wel als polshorloge te dragen en vergelijkbaar qua prijs (rond 300 euro maar wel goedkoper te krijgen online).
 

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 28 mei 2007 20:53

Koop zeker geen ciclosport cm 628.Dat is de grootste rommel die er bestaat.Heb zo een gehad en niks dan problemen.Heb sind vandaag de polar cs200 cad.Heb er vandaag 100 km mee gefietst.Niks problemen gehad.Hopen dat het zo blijft

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 29 mei 2007 15:05

Ik heb met de CicloSport HAC4 ook erg veel problemen gehad. Uiteindelijk is die kostenloos omgeruild voor een HAC5, die er na 2 1/2 maand mee kapte.. Geld teruggekregen en nu heb ik een Polar CS400. Geen enkel probleem mee gehad in de eerste 3 maanden.

CicloSport is wat mij betreft niet voldoende betrouwbaar.


bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 29 mei 2007 18:11

ik heb meer dan een jaar een ciclosport gehad (cp16 denk ik dat het was). nooit problemen mee gehad. geen storingen of dergelijke. toestel werkte perfect.
nu heb ik sinds een maand of 2 een polar 725s tour edition en bevalt ook uitstekend. het is afwachten maar ik heb er goed vertrouwen in dat ook dit toestel mij voldoening zal geven.
Beide merken zijn mij persoonlijk zeer goed bevallen...

edke
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:27

edke 13 jun 2007 00:42

ik gebruik sinds 1,5 jaar polar s625x en tot op heden enkel nog maar probleem gehad met een knopje dat gebarsten was hoe dit gekomen is geen idee.
Dit is naar polar op gestuurd en kosteloos betaald ben hem ongeveer een weekje kwijt geweest dus niet zo lang.
Ik gebruik deze voor triathlon wedstrijden wanneer ik in het water zit start ik de meting en van het moment ik op de fiets zit heeft hij de sensor gevonden en meet hij probleemloos de snelheid.
Ben heel tereden over deze hartslagmeter geen enkel probleem gehad.
het geen ik over ciclosport gehoord heb is dat hij nogal moeilijk in gebruik is (verbeter me als ik fout ben)

edwinn
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jun 2007 01:14

edwinn 13 jun 2007 12:44

Heb sinds vorige week een Polar Cs100 en deze bevalt tot nu toe erg goed. Daarvoor Ciclosport hartslagmeter en fietscomputer gehad maar die beviel toch minder (vooral laatste tijd ging onder fietsen alles goed met de fietscomputer maar de volgende dag gaf de computer geen snelheid meer....). Dus uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht.

Plaats reactie