Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 10 mar 2011 21:37

[quote="sjezer"]Ik heb met de zoekfunctie niet het antwoord op mijn volgende vraag kunnen vinden, misschien dat jullie hem kunnen beantwoorden. Als ik het geheugen van de 705 vol heb (met trainingsgegevens), gaat het apparaat dan verder met opslaan op de micro sd card? Ik wil tijdens mijn fietsvakantie graag alle routes nadien kunnen downloaden en ik ga meer uren fietsen, dan het geheugen standaar aankan!
[/quote]

Nee dat doet ie niet, je krijgt de melding: "Routedatabase bijna vol". Je kan als je je edge aan de pc koppelt het mapje "history" gewoon kopieeren naar je pc en dan verwijderen van je edge.

Normaal gaan er behoorlijk wat gereden routes op je geheugen, maar dit is sneller vol als je bijvoorbeeld om de kilometer of zo een tussentijd laat noteren (autolap).
� De toestand in de bergen *

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 10 mar 2011 21:46

[quote="AntaresF"]USB poort werkt wel... als ik men gsm aansluit via die usb poort werkt deze wel via pc.

Probleem zit hem idd dat de pc de garmin nu niet meer herkent.. niet meer vind.
Maar heb geen idee hoe ik de pc deze opnieuw kan laten vinden... :(
Kan het te maken hebben met die update naar 3.30? probleem is dat ik de 3.10 versie niet terug kan zetten op garmin omdat pc deze niet vind ;)

[/quote]

Als garmin connect je toestel niet vindt, moet je even kijken of je browser de garmin connector plug-in ondersteunt. Bijv. Comitbird wordt niet ondersteund.
� De toestand in de bergen *

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 10 mar 2011 21:48

[quote="Peterj"][quote="kogafanaat"]Het is me gelukt om een route uit het geheugen weer na te rijden. Nu heb ik ook vaqn vorig jaar een aantal routes opgeslagen op mijn compuer. In het Garmin trainingscentre. Heb op mijn computer ook Map source en OSM. Hoe krijg ik nu eerder gereden routes van mijn computer, evt na een bewerking weer in mijn Garmin.
[/quote]

@kfanaat dat is ook niet zo ingewikkeld:
selecteer de eerder gereden route in TC > links boven naar bestand > exporteren > klik op de eerder gereden route > opslaan (geef eventueel de route een naam) > garmin aansluiten en tcx bestand naar map courses kopieeren
Succes! [/quote]

Nog handiger is om een gereden rit te uploaden naar Garmin Connect, vervolgens deze dan weer te exporteren (vanuit Garmin Connect) naar je toestel, dan staat ie er gelijk als koers in.
� De toestand in de bergen *

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 11 mar 2011 20:46

[quote="kogafanaat"]Ik heb OSM gedownload, een gebied in en rond ZuidNederland krijg ik de melding dat de gps gelocked is. Wat moet ik doen? [/quote]

Heb je dit deel van de kaart wel geselecteerd in Mapsource (de kaartvierkantjes moeten geel worden), voordat je het naar de Edge of de SD Kaart gestuurd hebt?
� De toestand in de bergen *

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 14 mar 2011 19:55

Een vraag die ik heb en waarvan ik wel eens wil weten hoe jullie dat oplossen, is de volgende. Stel ik rijd een stuk van een tocht en wil tussendoor een langere pauze houden (eten/drinken) wat doen jullie dan? De optie autopauze staan aan en staat op 3,5km/u, ik laat mn Edge niet op mn fiets zitten, maar als ik nu wat rondloop of zelf ooit gewoon stilzit springt hij steeds aan en uit. Makkelijker zou het zijn als ik gewoon voor pauze kon kiezen mbv een knop ofzo. Als ik Edge uitschakel begint hij daarna weer met een nieuwe route en worden de gegevens (gem snelheid, afstand enz) niet gecombineerd. Hoe lossen jullie dit op?
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

eelcoz

eelcoz 14 mar 2011 20:04

[quote="robiris"]Een vraag die ik heb en waarvan ik wel eens wil weten hoe jullie dat oplossen, is de volgende. Stel ik rijd een stuk van een tocht en wil tussendoor een langere pauze houden (eten/drinken) wat doen jullie dan? De optie autopauze staan aan en staat op 3,5km/u, ik laat mn Edge niet op mn fiets zitten, maar als ik nu wat rondloop of zelf ooit gewoon stilzit springt hij steeds aan en uit. Makkelijker zou het zijn als ik gewoon voor pauze kon kiezen mbv een knop ofzo. Als ik Edge uitschakel begint hij daarna weer met een nieuwe route en worden de gegevens (gem snelheid, afstand enz) niet gecombineerd. Hoe lossen jullie dit op? [/quote]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je kunt toch gewoon op 'start/stop' drukken en na de koffiepauze opnieuw?

mafketel_3
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mei 2009 01:49

mafketel_3 14 mar 2011 21:07

Idd gewoon op start/stop drukken is de oplossing.

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 14 mar 2011 21:13

De oplossing is dus simpeler als ik dacht. Ik was in de veronderstelling dat hij dan opnieuw begon, maar dat is dan alleen als je hem ook nog eens uitzet...of niet?
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 14 mar 2011 21:25

Je moet 'm dan ook nog eens resetten. "lap" knop inhouden, 3 sec.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 14 mar 2011 21:59

[quote="sjezer"]Je moet 'm dan ook nog eens resetten. "lap" knop inhouden, 3 sec.[/quote]

Die gebruik je pas als je je tocht in stukken wilt opnemen , maar niet als je je tocht als 1 geheel wilt opnemen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 15 mar 2011 13:42

weet iemand hoe je de schaal van de y-assen in Training Centre kunt veranderen? bij mij is de snelheidsas (bijv.) soms van 0 tot 100 - tsja, dan doet dat lijntje niet zoveel - of de hartslag van 0 tot 300 - dan dus ook niet. ik weet dat je kunt zoomen en dergelijke, maar een standaardbereik instellen zou handiger zijn. iemand tips?
Ik hou van Triple.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 15 mar 2011 19:19

[quote="PinaG"]weet iemand hoe je de schaal van de y-assen in Training Centre kunt veranderen? bij mij is de snelheidsas (bijv.) soms van 0 tot 100 - tsja, dan doet dat lijntje niet zoveel - of de hartslag van 0 tot 300 - dan dus ook niet. ik weet dat je kunt zoomen en dergelijke, maar een standaardbereik instellen zou handiger zijn. iemand tips?[/quote]

Op de as (cijfertjes) gaan staan, links klik vast houden en omhoog of naar beneden slepen.

Plaats reactie