Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 apr 2011 13:46

In de handleiding staat precies beschreven hoe je eea aan het werk moet krijgen en hoe de onderdelen geplaatst moeten worden, als je die volgt zou alles moeten gaan werken, zo niet dan zou een van de onderdelen defect kunnen zijn.

Vreemd trouwens dat een FM een fiets aflevert waarbij niet alles naar behoren werkt. Ik denk toch dat hij er voor zou moeten zorgen dat alles op de juiste wijze functioneert.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 08 apr 2011 13:53

Dank,

de FM heeft deze idd niet werken gekregen. Jammer maar ga nu zelf even kijken. Ik snap je punt. Maar is niet anders.

Ik ga de handleiding even opzoeken en dan proberen.

[quote="Alliance_0"]In de handleiding staat precies beschreven hoe je eea aan het werk moet krijgen en hoe de onderdelen geplaatst moeten worden, als je die volgt zou alles moeten gaan werken, zo niet dan zou een van de onderdelen defect kunnen zijn.

Vreemd trouwens dat een FM een fiets aflevert waarbij niet alles naar behoren werkt. Ik denk toch dat hij er voor zou moeten zorgen dat alles op de juiste wijze functioneert.[/quote]
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 08 apr 2011 15:04

Hi, mijn ervaring is dat het afstellen wel wat kritisch is.
Als hij te ver of zelfs te dicht staat dan geeft hij ofwel niks ofwel geeft hij een cadans die het 2- tot zelfs het 3-voudige van de normale waarde is.
Heb mijn Edge in gebruik op 2 verschillende fietsen en alles werkt perfect.
Zoals Alliance_o schrijft: handleiding volgen en exacte positie zoeken.
Succes.
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 08 apr 2011 15:37

Al monteer je niets, haal handmatig dat magneetje langs de sensor en kijkt of het resultaat geeft ( lampje knippert op de sensor en vervolgens kijk je of wat aangegeven wordt op je display, eventueel opnieuw laten zoeken, dichter bij de garmin doet 't wel, verderweg niet => batterijtje etc etc ). Als dat werkt ga je monteren en komt het aan op de afstelling.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 apr 2011 15:39

Moet zeggen dat ik wel blij ben met mijn Bryton 50. Die geeft in ieder geval een stuk minder problemen. Sensors (zelfs van andere merken) geven geen enkel probleem, alles werkt perfect. Met een los gekochte magneet (zie topic elders) doet de cadanssensor het zelfs wanner hij meer dan 2cm van de magneet af staat

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 08 apr 2011 21:03

Ik heb net alles er af gehaald en hij geeft nu lampjes alles van onder de achter brug naar boven gezet. Dus dat gaat goed nu nog even de Edge laten zoeken.

Ik heb het aan de praat, duurde even maar lampjes branden en Edge geeft snelheid en cadans aan.

Sensor weer zoals op mijn vorige fiets boven op de achterbrug geplaatst.

Bedankt voor de reactie.
Het werkt.

goed weekend en veel fietsplezier.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

pieterwillems
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:49

pieterwillems 10 apr 2011 23:03

beste
ik heb een garmin 705 gekocht, de eerste 2 weken werkte deze perfect.
nu ben ik daarnet lbl gaan verkennen, en hij gaf mijn snelheid niet meer weer soms, zo opeens zei hij 0, en 15minuten later ging het dan weer. zo een aantal keer.
maar ik had gps signaal want ik kon wel zien op de kaart waar ik rijd.
iemand een oplossing?

bedankt

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 10 apr 2011 23:21

[quote="pieterwillems"]beste
ik heb een garmin 705 gekocht, de eerste 2 weken werkte deze perfect.
nu ben ik daarnet lbl gaan verkennen, en hij gaf mijn snelheid niet meer weer soms, zo opeens zei hij 0, en 15minuten later ging het dan weer. zo een aantal keer.
maar ik had gps signaal want ik kon wel zien op de kaart waar ik rijd.
iemand een oplossing?

bedankt[/quote]

Toch nog eens proberen met een kort ritje. Indien het lukt eens een langer ritje. Een nieuw toestel is wel even testen. Het duurde hier wel een jaar alvorens ik het goed kende. Welke firmware heb je? 3.30?
Indien niet alvast even upgraden. Is die nieuw gekocht? Anders even Garmin contacteren voor garantie.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

ed-ep
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:30

ed-ep 11 apr 2011 00:33

Na update naar Firmware 3.3 viel bij mij de snelheid regelmatig weg. Als men op internet zoekt naar deze, 3.3, firmware leest men dat dit bij veel meer mensen voorkomt. Ik heb de Edge weer voorzien van firmware 3.1 en het probleem is voorbij.

Mocht je een upgrade gedaan hebben van 3.1 naar 3.3 dan zou het kunnen helpen om te downgraden naar 3.1


pieterwillems
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:49

pieterwillems 11 apr 2011 00:34

en hoe doe je zo een downgrade?

ed-ep
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:30

ed-ep 11 apr 2011 14:38

Bestand, wat je via de link kan downloaden, opslaan en hernoemen als gupdate.GCD

Dit bestand in de map Garmin van de Edge zetten.

Edge opstarten en de downgrade naar 3.1 volledig laten afwerken.

Edge 705 Firmware 3.1

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 14 apr 2011 01:12

Hoe je een downgrade doet staat ergens in dit draadje/topic. Ik weet dat met meer dan 200 pagina's dat geen bemoedigend antwoord is en ik hoop dat iemand die het wel eens gedaan heeft een betere, meer concrete reaktie geeft. Anders de zoekfunctie gebruiken?
Ik kan je wat dat betreft helaas niet concreter helpen, ik heb nog nooit een downgrade gedaan.

Plaats reactie