Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

4kids
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 aug 2009 19:41

4kids 27 mar 2011 22:23

Ook ik heb problemen met dataoverdracht: vandaag de DTC-rit gereden en upload gedaan in TrainingCentre. No problem.
Maar ik gebruik ook altijd Garmin Connect en daar krijg ik een probleem. In eerste instantie gaat alles goed en geeft hij de melding dat alle activiteiten geupload zijn. Daarna gaat hij de activiteiten kennelijk echt uploaden en daar loopt hij vast. HIj blijft maar uploaden.
Weet iemand de oplossing?
Ik zit trouwens nog steeds op formware 3.1 omdat ik hier lees dat 3.3 problemen geeft. Ook daarover de vraag of jullie inmiddels tevreden zijn over de 3.3 versie.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 27 mar 2011 22:35

Garmin connect werkt op dit moment ook niet met Edge 800, handmatige upload werkt ook niet.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 27 mar 2011 23:20

Had vanavond hetzelfde probleem, dus het zal idd aan de site liggen. Morgen gewoon weer even proberen...

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 27 mar 2011 23:37

[quote="4kids"]Ook ik heb problemen met dataoverdracht: vandaag de DTC-rit gereden en upload gedaan in TrainingCentre. No problem.
Maar ik gebruik ook altijd Garmin Connect en daar krijg ik een probleem. In eerste instantie gaat alles goed en geeft hij de melding dat alle activiteiten geupload zijn. Daarna gaat hij de activiteiten kennelijk echt uploaden en daar loopt hij vast. HIj blijft maar uploaden.
Weet iemand de oplossing?
Ik zit trouwens nog steeds op formware 3.1 omdat ik hier lees dat 3.3 problemen geeft. Ook daarover de vraag of jullie inmiddels tevreden zijn over de 3.3 versie.[/quote]

Geen probleem met 3.3
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

oawinkel
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:19

oawinkel 28 mar 2011 16:35

Ook ik ben overgestapt naar de V3.3 versie (van 3.1). Tot nu toe geen problemen al geeft de edge nog steeds niet altijd goed de hoogte weer. Dat was in de 3.1 ook al niet en heb niet gemerkt dat het beter is met de 3.3 versie. Meestal gaat het gelukkig wel goed met de hoogte, zeker als je de Edge een tijdje voor het fietsen aanzet.

Gebruik verder de Velomaps. Gratis en toch goed, al is de edge dan niet zo snel met de kaartopbouw. Toch een reden om op termijn de edge 800 aan te schaffen :-)

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 28 mar 2011 22:35

Ik zit met een probleem. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb pas een 705 en ook het trainingscentre gedownload. Afgelopen zaterdag al wat files geimporteerd. Werkte perfect. Nu vandaag een ritje gemaakt en als ik dat importeer werkt alles prima. Totdat ik het TC afsluit en weer opstart. Het lijstje met geschiedenis is dan opeens gereduceerd tot het ritje van zaterdag. Het bestand van vandaag staat er opeens niet meer bij!

Weet iemand wat ik verkeer doe?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 28 mar 2011 22:53

[quote="djurobski"]Helaas, ook dat werkt niet. Wat een draak van een programma is het ook....

Zijn er eigenlijk andere opties wat betreft software om de Garmin mee uit te lezen?
[/quote]

- www.connect.garmin.com
- trainingpeaks
- Trailrunner
- Golden Cheetah
- Ridewithgps
- 2peak
- sporttracks

Golden Cheetah is een aanrader.

Opslag van de xml data gaat zo 1 keer in de 10 weken of zo wel eens fout, en krijg je een error bij uploaden dat file beschadigd is.
� De toestand in de bergen *

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 28 mar 2011 22:55

[quote="Pierre92"]Ik zit met een probleem. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb pas een 705 en ook het trainingscentre gedownload. Afgelopen zaterdag al wat files geimporteerd. Werkte perfect. Nu vandaag een ritje gemaakt en als ik dat importeer werkt alles prima. Totdat ik het TC afsluit en weer opstart. Het lijstje met geschiedenis is dan opeens gereduceerd tot het ritje van zaterdag. Het bestand van vandaag staat er opeens niet meer bij!

Weet iemand wat ik verkeer doe?[/quote]

Heb je soms meerdere gebruikers aangemaakt in TC?

Wel eens meegemaakt met een Forerunner 305, maar dat was een kwestie van TC opstarten en opnieuw inladen.

Lijkt me een foutje in de software van TC, in draadje over de 500 heeft iemand hetzelfde probleem.
Normaal importeer je je data van de edge en wordt deze automatisch opgeslagen.
Misschien TC even opnieuw installeren? Of probeer eens een ander programma www.ridewithgps.com, www.trainingpeaks.com of sporttrakcs.
� De toestand in de bergen *

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 30 mar 2011 22:02

[quote="Pierre92"]Ik zit met een probleem. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb pas een 705 en ook het trainingscentre gedownload. Afgelopen zaterdag al wat files geimporteerd. Werkte perfect. Nu vandaag een ritje gemaakt en als ik dat importeer werkt alles prima. Totdat ik het TC afsluit en weer opstart. Het lijstje met geschiedenis is dan opeens gereduceerd tot het ritje van zaterdag. Het bestand van vandaag staat er opeens niet meer bij!

Weet iemand wat ik verkeer doe?[/quote]

TC slaat alles per week op. Even + aanklikken en de ritten komen te voorschijn. Als ge in dit submenu nog eens klikt ziet ge zelfs de ronden als ge die aangeklikt hebt.
Menu en submenu's openen is de boodschap.
Zo heb ik een file gemaakt per fiets en verplaats ik de rit naar de juiste fiets (Thompson & Flanders). Heb zelfs nog submenu gemaakt met begin van nieuwe pion en ketting. Zo weet ik precies hoeveel km ik ermee doe.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 07 apr 2011 21:09

Vraagje.
Heb mijn nieuwe fiets opgehaald maar nu werkt mijn cadanscensor nog niet. Ik heb al op het knopje gedrukt, scan laten uitvoeren en nieuwe batterij in de sensor gestopt.

FM heeft de sensor naar beneden gemonteerd ivm ruimte gebrek.

Wie o wie heeft een oplossing.

Mvg
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 08 apr 2011 00:44

Wellicht ten overvloede, maar heb je gecontroleerd wat de afstand tussen de cadanssensor en de magneet bij je trapper is? Op de cadanssensor staat als ik me goed herinner een verticaal streepje en daar moet de magneet vlak langs gaan. En ik meen dat je kunt controleren of de cadanssensor de magneet ziet via een groen lampje/ledje wat even oplicht als de magneet er langs komt. Dan kun je in ieder geval bepalen of de sensor de magneet niet voorbij ziet komen, of dat het signaal niet goed naar de Edge verzonden wordt.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 08 apr 2011 09:46

de sensor heeft ook geen contact met de Edge. Ik ga jouw tip nog even proberen en dan even kijken of dat werkt.

Sensor ga ik ook nog even verplaatsen is mogelijk ook nog ene optie.
Ik ga het morgen maar weer eens proberen.

dank voor je reactie
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Plaats reactie