Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 08 jan 2010 13:26

[quote="HM2694"]Update,

alles doet het weer, ik heb alles ingesteld. Maar op het moment dat ik mijn Micro SD kaart met CN Europa er in stop wordt alles weer zwart.

Kan het te maken hebben met het feit dat deze in 2008 is gekocht en mogelijk verouderd is dat ik daar eventueel een nieuwe voor nodig heb.

Edge zelf doet het weer. Cadans sensor ga ik opsturen en kaartje moet ik even navragen. Anders wordt het een nieuwe kaartje kopen.

Kan ik nu nog steeds alles terugzien waar ik gereden heb en zo. Ik kan mogelijk minder nauwkeurig navigeren.

Bedankt voor jullie reactie.

[/quote]
Hi, heb iets gelijkaardigs met mijn SD-kaartje gehad. Heb alles verwijderd (eerst geback-upt) van het kaartje, geformatteerd en opnieuw alles gekopiëerd. Nadien werkte alles terug
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 08 jan 2010 13:30

[quote="Peterj"][quote="Trifox"]Is het mogelijk om de schermverlichting in te stellen op een vaste waarde? Totnu toe kan ik dat wel instellen bij ieder sessie maar het is vervelend dat deze telkens op 0% staat wanneer ik de edge terug aanzet.[/quote]

Ja dat is mogelijk, eerst 705 aan zetten > instellingen > scherm > sterkte schermverlichting (bv 80%) > 705 uit zetten > 3 maal op de aan knop drukken > stuurknuppel indrukken > klaar is kees[/quote]

Wat bedoel je precies met "3 maal op de aan knop drukken" ? Als ik op de aan-knop druk (3x) gebeurt er niks. De 705 is dan nog steeds niet gestart of moet ik de eerste maal langer drukken tot hij start, dan 2x start en op het knuppeltje ?
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 08 jan 2010 14:30

[quote="vdsb007"]

Wat bedoel je precies met "3 maal op de aan knop drukken" ? Als ik op de aan-knop druk (3x) gebeurt er niks. De 705 is dan nog steeds niet gestart of moet ik de eerste maal langer drukken tot hij start, dan 2x start en op het knuppeltje ?[/quote]

Precies, de eerste keer wat langer ingedrukt houden totdat je de piep hoort.

Edit: niet 2x start/stop maar 2x de aan-knop
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 08 jan 2010 17:10

[quote="Peterj"][quote="vdsb007"]

Wat bedoel je precies met "3 maal op de aan knop drukken" ? Als ik op de aan-knop druk (3x) gebeurt er niks. De 705 is dan nog steeds niet gestart of moet ik de eerste maal langer drukken tot hij start, dan 2x start en op het knuppeltje ?[/quote]

Precies, de eerste keer wat langer ingedrukt houden totdat je de piep hoort.

Edit: niet 2x start/stop maar 2x de aan-knop[/quote]


Bedankt voor de vlugge reactie. Ga dit onmiddelijk proberen.
Waarvoor een forum toch goed is.

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 09 jan 2010 12:37

Iemand al ervaring met de nieuwe Benelux Topo kaarten? Volgens Futurumshop schijnen die nu routeerbaar te zijn, iets wat in het verleden niet van toepassing was voor Topo kaarten en juist wel voor CN.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 jan 2010 19:35

fietspret schreef:Iemand al ervaring met de nieuwe Benelux Topo kaarten? Volgens Futurumshop schijnen die nu routeerbaar te zijn, iets wat in het verleden niet van toepassing was voor Topo kaarten en juist wel voor CN.




Topo Benelux
Garmin (Nederland) presenteert met trots de nieuwe topografische kaart TOPO Benelux. Met deze cartografie in een compatibel Garmin GPS-toestel kan er zorgeloos gewandeld worden in België, Nederland en Luxemburg. Ook kan het toestel een route berekenen naar een gewenste plek, via wegen, fiets- en wandelpaden. Verdwalen in de Benelux is er met Garmin niet meer bij.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 13 jan 2010 19:41

Vraagje

als ik mijn edge 705 hr wil verkopen aan iemand. Kan ik dan mijn registratie verwijderen en kan de koper van mijn edge 705 hr dan registeren en verder naar behoren gebruiken.
Is het gewoon mogelijk om de Edge dan te kopelen aan TC of Garmin Connect door de koper.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 jan 2010 22:43

[quote="HM2694"]Vraagje

als ik mijn edge 705 hr wil verkopen aan iemand. Kan ik dan mijn registratie verwijderen en kan de koper van mijn edge 705 hr dan registeren en verder naar behoren gebruiken.
Is het gewoon mogelijk om de Edge dan te kopelen aan TC of Garmin Connect door de koper.[/quote]

Volgens mij kun je dat idd.

Heb je een MyGarmin account ? Dan kun je hem daar gewoon verwijderen en kan hij , volgens mij , registreren . Ik heb mijn 305 daar ook verwijderen en , als ik het goed heb , heeft mijn broer hem op zijn naam gereigistreerd.

BIj GTC kun je een nieuwe gebruiker toevoegen .

GC account kun je , volgens mij , gewoon aanmaken .

Een MyGarmin account ook.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 13 jan 2010 22:49

[quote="who cares"][quote="HM2694"]Vraagje

als ik mijn edge 705 hr wil verkopen aan iemand. Kan ik dan mijn registratie verwijderen en kan de koper van mijn edge 705 hr dan registeren en verder naar behoren gebruiken.
Is het gewoon mogelijk om de Edge dan te kopelen aan TC of Garmin Connect door de koper.[/quote]

Volgens mij kun je dat idd.

Heb je een MyGarmin account ? Dan kun je hem daar gewoon verwijderen en kan hij , volgens mij , registreren . Ik heb mijn 305 daar ook verwijderen en , als ik het goed heb , heeft mijn broer hem op zijn naam gereigistreerd.

BIj GTC kun je een nieuwe gebruiker toevoegen .

GC account kun je , volgens mij , gewoon aanmaken .

Een MyGarmin account ook.

[/quote]

Hier staat ook wat info van mijn Mapsource verkoop die geslaagd was,
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35770

Misschien heb je er wat aan
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 17 jan 2010 18:17

Hoe groot mag een route nou eigelijk zijn bij een edge 705:

track = 1000 punten
route = ???

Ik heb elfstedentocht file gedownload en geladen in mapsource hij was 1700 punten dus dat is te groot voor de garmin. Wat zijn dan de mogelijkheden.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 17 jan 2010 18:35

[quote="richard-w"]Hoe groot mag een route nou eigelijk zijn bij een edge 705:

track = 1000 punten
route = ???

Ik heb elfstedentocht file gedownload en geladen in mapsource hij was 1700 punten dus dat is te groot voor de garmin. Wat zijn dan de mogelijkheden.[/quote]

Omzetten naar .tcx bestand (dus een koers) dan heb je niets met punten te maken en is het een kwestie van streepje volgen.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 17 jan 2010 18:42

[quote="Peterj"][quote="richard-w"]Hoe groot mag een route nou eigelijk zijn bij een edge 705:

track = 1000 punten
route = ???

Ik heb elfstedentocht file gedownload en geladen in mapsource hij was 1700 punten dus dat is te groot voor de garmin. Wat zijn dan de mogelijkheden.[/quote]

Omzetten naar .tcx bestand (dus een koers) dan heb je niets met punten te maken en is het een kwestie van streepje volgen.[/quote]

En de max. grote van een route hangt af van de beschikbare ruimte? of zit ik nu weer helemaal verkeerd.

Plaats reactie