Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 06 jan 2010 19:41

Heb je een oud type steun en is deze afgebroken dan heb je misschien wat aan het onderstaande.
p@home schreef:Hoi,

Deze middag een ritje gemaakt met mijn amper 2 maanden oude Edge 705. Tijdens de laatste km is mijn Edge van mijn stuurhouder gevallen. Het toestel heeft de val overleeft maar achteraan is er toch wat schade. Kan ik Garmin aanspreken om het toestel te vervangen. Als ik onderweg op de knoppen duw voor mijn kaart of want dan ook te zien en het toestel vliegt uit de houder dan kan ik daar toch niet veel aan doen.
Voor ik vertrek controleer ik of hij stevig hangt maar blijkbaar mocht dat niet baten. Voor de Garmin had ik een Polar CS400 en daarmee heb ik nooit problemen gehad.

Iemand ervaring met dit probleem?

racer979 schreef:Op 17 oktober meldde ik:
Omruilvoorstel na gebroken stuursteun Tijdens de afgelopen Velomediane Claudy Criquelion brak plotseling de stuurhouder van mijn Garmin Edge 705 en viel de Edge op het asfalt en in het gras. Na geruime tijd zoeken vond ik hem weer, maar het apparaat werkt niet meer. Via mijn (Nederlandse) leverancier heb ik de Edge teruggestuurd naar Garmin. Ik heb het apparaat al meer dan een jaar en aldus valt het buiten de reguliere garantieperiode van een jaar. Het Nederlands recht geeft me volgens het levensduurprincipe echter recht op langere garantie. Aangezien de Garmin Edge en de stuurhouder ontworpen zijn voor gebruik op een racefiets, mag ik er van uitgaan dat beide tegen de normale trillingen van een racefietsstuur bestand zijn en gedurende meerdere jaren probleemloos mee kunnen gaan. (En als dit niet zo zou zijn, dan dient Garmin er actief voor te zorgen dat klanten deugdelijke bevestigingen krijgt.) De stuurhouder die kapot ging gebruikte ik overigens pas vier maanden. Na 6 weken heb ik nu een reactie gekregen. Ze stellen dat de schade niet onder de garantie valt, maar dat ze me een omruilvoorstel doen, waarin ze me een nieuwe unit willen sturen voor 126,50 Euro. Dit is natuurlijk aanzienlijk onder de nieuwprijs van een dikke 300 Euro, maar ik vind eigenlijk dat Garmin hierin geheel verantwoordelijk is. Bovendien zijn ze gezien het grote aantal klachten over de stuurhouders goed op de hoogte van de slechte kwaliteit. Ik begrijp dat ze ondertussen verbeterde stuurhouders leveren. Wat is jullie ervaring met dit soort omruilvoorstellen?
Na enige reacties op dit forum heb ik in eerste instantie de Internetwinkel en in tweede instantie Garmin Nederland gemeld dat ik niet accoord ging met het omruilvoorstel. Hierbij was mijn argumentatie "Volgens de Europese Richtlijn Koop en Garantie heeft iedereen in de Europese Unie bij wet minimaal twee jaar garantie. Volgens de Nederlandse wet heb ik recht op een deugdelijk product. Uit vele berichten op Internet is het mij duidelijk dat de geleverde stuursteun geen deugdelijk product is. Dit type stuursteun is ondertussen door Garmin vervangen door een ander type, dat naar verluid steviger zou zijn. Door deze vervanging heeft Garmin impliciet ook zelf aangegeven dat de eerdere (aan mij geleverde) stuursteun niet deugdelijk is. Aangezien de stuursteun een integraal onderdeel vormt met de Edge 705 zelf, en de Edge 705 direct schade ondervond als gevolg van het breken van de stuursteun, is het mij duidelijk dat ik in deze recht heb op de wettelijke garantie."

Garmin Nederland is niet inhoudelijk ingegaan op mijn argumentatie, maar ze is mij uiteindelijk wel goed tegemoet gekomen door me kostenloos een nieuwe unit en twee nieuwe houders (uit de nieuwe serie) op te sturen. Dus het kostte wat tijd (een kleine drie maanden), maar uiteindelijk hebben ze het goed afgehandeld.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 06 jan 2010 21:45

Op mijn fiets hangt een nieuwe steun denk ik. Je vindt een foto van de steun op:
[img=http://is.pinkbike.com/photo/4449/pbpic4449653.jpg]

Ik veronderstel dat dit de nieuwe steun is?
Op de volgende foto zie je ook de "lichte" schade onderaan de Garmin. Het is niet veel maar de schade is er toch. Zie [img=http://is.pinkbike.com/photo/4449/pbpic4449689.jpg]

De schade bevindt zich linksboven, rechtsboven en rechtsonder, dit telkens aan de hoeken.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 06 jan 2010 22:52

Ja het is de nieuwe steun, uit 1 geheel en met de naam "Garmin" er op.

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 06 jan 2010 23:11

Zo wat moet ik nu doen? Zal Garmin "de schade" herstellen lees het toestel vervangen? Zijn er nog die met de b]nieuwe[/b] steun problemen hebben? [

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 jan 2010 23:59

[quote="p@home"][img=http://is.pinkbike.com/photo/4449/pbpic4449689.jpg]

De schade bevindt zich linksboven, rechtsboven en rechtsonder, dit telkens aan de hoeken.
[/quote]


Hoi,

En dit zou de foto moeten zijn die de 'schade' laat zien? Ik zie het niet. Iemand?

Als je die Garmin 705 uit de houder hebt gedrukt zonder dat de mount afgebroken is oid, dan zal Garmin dit zeer waarschijnlijk niet vergoeden.
Garmin zal zeggen dat je waarschijnlijk de 705 niet goed in de houder hebt gedrukt (en terecht).

Je zei dat het kwam bij het drukken op de zijknoppen van de 705 maar die zat op je stuurpen. Als je correct monteert op je stuurpen dan druk je de 705 van boven naar onder in en kan drukken op de zijknoppen nooit zorgen dat de 705 uit de houder komt.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dvangennip
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
Locatie: Breda
Contact

dvangennip 07 jan 2010 01:16

[quote="ZorroI"]... Als je correct monteert op je stuurpen dan druk je de 705 van boven naar onder in en kan drukken op de zijknoppen nooit zorgen dat de 705 uit de houder komt.[/quote]
Ehm, volgens mij klik je de Edge wel vanaf de zijkant erin, namelijk vanaf rechts schuif je 'm in de houder. Dat kan ook niet anders lijkt me, gezien de sleuven aan de onderkant. Dus als het mechanisme niet goed werkt en de Edge niet tegenhoudt zou het wel kunnen. Of snap ik het niet?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 jan 2010 09:39

[quote="ZorroI"][quote="p@home"]

De schade bevindt zich linksboven, rechtsboven en rechtsonder, dit telkens aan de hoeken.
[/quote]


Hoi,

En dit zou de foto moeten zijn die de 'schade' laat zien? Ik zie het niet. Iemand?

[/quote]


Ik zie wel schade bij de Torcx li boven (op de foto) rechts bij het SD slot en rechts onder op de hoek.

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 07 jan 2010 11:14

Zorro,

Hieronder vind je nogmaals de foto met extra aanduiding. JE zegt dat het onmogelijk wordt om de Garmin los te krijgen maar daar spreek ik je toch wat tegen. Je duwt de Garmin van rechts naar links op de fietshouder. Als je tijdens het rijden de weergave op de display wilt veranderen moet ik toch wel linksonderaan op de knop duwen. Dus langs de zijkant erin en op de zijkant duwen om de display te wijzigen.

[img=http://is.pinkbike.com/photo/4451/pbpic4451610.jpg]

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 jan 2010 19:31

[quote="p@home"]Contact genomen met Garmin. Hun mail vindt je hieronder en dus breng ik het toestel bij mijn leverancier binnen. Best mogelijk dat ze gewoon de achterkant waar de schade zich bevindt vervangen.

****************
Geachte,

Onze dank voor uw e-mail en voor uw interesse in ons productgamma.

U mag het toestel via uw Garmin verkooppunt naar onze diensten laten verzenden ter nazicht, herstelling en/of vervanging. Gelieve daarvoor uw aankoopbewijs en een probleemomschrijving te willen toevoegen (bv uitprint van deze mail). Een lijst met verkooppunten kan u hier raadplegen: http://www.garmin.be/NL/superdealer.shtml

_____________________________________________________
Met vriendelijke groeten – Meilleures salutations – Best Regards.
Johan van de Put
After Sales - Product Manager Automotive Garmin BeLux

Garmin Belux | Rue Pierre Dupontstraat 165 | 1140 Brussel/Bruxelles | BE
T: + 32 2 672 52 54| F: + 32 2 672 28 03 | www.garmin.be
T: 0903 99 641 Helpdesk end-users





--------------------------------------------------------------------------------
De : Peter Huys []
Envoyé : mercredi 6 janvier 2010 15:57
À : BESupport
Objet : Garmin Edge 705 stuurhouder


Beste,

Sinds een tweetal maanden ben ik het bezit van een Garmin Edge 705 fietscomputer.


Deze namiddag is mijn fietscomputer uit mijn stuurhouder gevlogen terwijl ik aan het rijden was.
De gevolgen voor mijn Garmin zijn miniem maar toch merkbaar. Aan de achterkant is een klein stukje van, voor het overige werkt mijn toestel wel perfect.
Na dit voorval ben ik ten rade gegaan op het internet en blijkbaar zouden er 2 versies van de stuurhouders in roulatie zijn. Bij de eerste en mindere versie gebeurde het wel meermaals dat de stuurhouder de Garmin niet kon "vasthouden".

Mijn vraag aan jullie is: kan ik mijn toestel binnenbrengen voor reparatie? De achterkant is beschadigd (lees kleine hoekjes afgebroken) en kan ik hierbij twee andere stuurhouders ontvangen?

Met vriendelijke groet

Peter Huys[/quote]

Hoi,

Allereerst zat ik fout op mijn vorige post aangaande het inklikken van de 705. Dat kan idd aleen maar zijlings. Ik was in de war met mijn PowerTap.

Maaar........je verteld niet de hele waarheid aan Garmin als je zegt dat: 'Deze namiddag is mijn fietscomputer uit mijn stuurhouder gevlogen terwijl ik aan het rijden was.' terwijl je eerder zei dat: 'Als ik onderweg op de knoppen duw voor mijn kaart of want dan ook te zien en het toestel vliegt uit de houder dan kan ik daar toch niet veel aan doen. '

Als ik op die knoppen druk dan is dat met duim en wijsvinger over de 705 waarbij de 705 er niet uit kan schuiven. Als je echter maar aan 1 kant drukt......

Je andere quote klopt ook niet als je zegt dat: '2 versies van de stuurhouders in roulatie zijn. Bij de eerste en mindere versie gebeurde het wel meermaals dat de stuurhouder de Garmin niet kon "vasthouden".'

Nee, die eerste versies braken AF en dat is bij jou niet gebeurd. Je hebt zelf die 705 uit de houder gedrukt tijdens het fietsen.

Benieuwd wat je van Garmin gaat krijgen.

Keep us posted.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 07 jan 2010 21:07

Ik heb net de update van de firmware van mijn edge gedaan.

Bij het aanzetten, gaat het scherm aan en kleurt op maar na enkele tellen gaat het ook weer uit. Ik krijg dan een zwart beeld.

Wie kan mij helpen.

Mailen mag via pm

Ik hoop dat dit opgelost kan worden.

Gaarne reactie van jullie.

Groetjes Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

dvangennip
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:36
Locatie: Breda
Contact

dvangennip 07 jan 2010 22:21

[quote="HM2694"]Ik heb net de update van de firmware van mijn edge gedaan.

Bij het aanzetten, gaat het scherm aan en kleurt op maar na enkele tellen gaat het ook weer uit. Ik krijg dan een zwart beeld.[/quote]
Is het niet simpelweg dat de achtergrondverlichting uit gaat? Het daadwerkelijk updaten van de firmware duurt even en dan zie je inderdaad een zwart scherm, maar dan wel met een witte balk onderaan die de voortgang aangeeft.

Anders kan je proberen de firmware nogmaals te updaten? Andere ideeën heb ik even niet. Wellicht is er een reset methode, maar die schiet me niet te binnen.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 07 jan 2010 22:41

Update,

alles doet het weer, ik heb alles ingesteld. Maar op het moment dat ik mijn Micro SD kaart met CN Europa er in stop wordt alles weer zwart.

Kan het te maken hebben met het feit dat deze in 2008 is gekocht en mogelijk verouderd is dat ik daar eventueel een nieuwe voor nodig heb.

Edge zelf doet het weer. Cadans sensor ga ik opsturen en kaartje moet ik even navragen. Anders wordt het een nieuwe kaartje kopen.

Kan ik nu nog steeds alles terugzien waar ik gereden heb en zo. Ik kan mogelijk minder nauwkeurig navigeren.

Bedankt voor jullie reactie.

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Plaats reactie