Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
dreezz
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 dec 2011 12:11

Gebruikersavatar dreezz 07 mar 2012 18:33

havana schreef:Je hebt gelijk, dat maakt idd niks uit.
[ik overweeg de sensor van garmin aan te schaffen icm de bryton rider 50]

het lijkt mij dat de sensor, in tegenstelling tot de gps, in dichtbebost gebied geen stukken afsnijdt bij het draaien, keren en ander bochtenwerk?

(want die sensor schaf je toch niet alleen aan voor de ene keer dat je door een tunneltje rijdt en de gps het signaal verliest?)
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 07 mar 2012 18:50

honza schreef:Dat de actuele snelheid verschilt tussen sensor en GPS begrijp ik, want de GPS snelheid loopt altijd iets achter (en dat vind ik ook niet zo erg). Maar waardoor ontstaan de verschillen in gemiddelde snelheid dan? Als de totale afstand ongeveer gelijk is en de tijd die je gefietst hebt ook, dan moet het gemiddelde toch ook hetzelfde zijn?

Maar ik kan het mis hebben ;)
havana schreef:Je hebt gelijk, dat maakt idd niks uit.
Maakt wel iets uit, GPS is onnauwkeurig bij lage snelheden die juist van grote invloed zijn op het gemiddelde. De meeste kilometertellers tellen pauzes niet mee, maar bij een GPS signaal heb je een bepaalde grenswaarde nodig (bijv. 5 km/u). Onnauwkeurigheid in het signaal kan ertoe leiden dat het apparaat denkt dat je beweegt terwijl je stilstaat.

Sensor is in alle opzichten sneller en betrouwbaarder en zelf zou ik dus nooit zonder willen rijden.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 mar 2012 18:54

stephan68 schreef:Krijg de volgende melding als ik via MapSource kaarten wil verzenden naar mijn Garmin edge 705:

"Er is een communicatieprobleem met het Garmin-apparaat. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar."

Heb al een harde reset gegeven maar ook hierna verschijnt de melding.
Iemand die dit in het verleden wellicht ook een keer heeft gehad en een oplossing weet?
Weet je ook welke bestand/map beschadigd cq onleesbaar is ??

iemand die je kent die ook een 705 heeft . Zijn map copieëren en de jouwe door de zijne vervangen ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 07 mar 2012 19:47

lvgh schreef:
honza schreef:Dat de actuele snelheid verschilt tussen sensor en GPS begrijp ik, want de GPS snelheid loopt altijd iets achter (en dat vind ik ook niet zo erg). Maar waardoor ontstaan de verschillen in gemiddelde snelheid dan? Als de totale afstand ongeveer gelijk is en de tijd die je gefietst hebt ook, dan moet het gemiddelde toch ook hetzelfde zijn?

Maar ik kan het mis hebben ;)
havana schreef:Je hebt gelijk, dat maakt idd niks uit.
Maakt wel iets uit, GPS is onnauwkeurig bij lage snelheden die juist van grote invloed zijn op het gemiddelde. De meeste kilometertellers tellen pauzes niet mee, maar bij een GPS signaal heb je een bepaalde grenswaarde nodig (bijv. 5 km/u). Onnauwkeurigheid in het signaal kan ertoe leiden dat het apparaat denkt dat je beweegt terwijl je stilstaat.

Sensor is in alle opzichten sneller en betrouwbaarder en zelf zou ik dus nooit zonder willen rijden.
Dat een GPS onnauuwkeurig is bij lage snelheden maakt voor het gemiddelde juist niet uit. Als je 60 km fietst en je doet er 2 uur over, dan zul je in beide gevallen (sensor en GPS) hetzelfde gemiddelde van 30 km/u meten. Die onnauwkeurigheid bij lage snelheden is daarvoor helemaal niet relevant.

Het andere punt dat je noemt heeft inderdaad wel invloed: wanneer vindt het apparaat dat je stilstaat (auto start/stop). Als beide systemen 60 km meten, maar het ene systeem zegt dat je 1:59 gefietst hebt en het andere systeem zegt 2:01, dan zal het gemiddelde inderdaad anders zijn. Het effect lijkt me overigens erg klein, tenzij je heel vaak moet stoppen...

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 08 mar 2012 17:08

"Moving time" verwijderd ... en dus ook één gemiddelde snelheid af te lezen in garmin connect. Spijtig ... snap niet echt waarom zo deze ingreep gedaan hebben ...

http://garmin.blogs.com/my_weblog/2012/ ... pause.html" onclick="window.open(this.href);return false;
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 10 mar 2012 20:22

whocares schreef:
stephan68 schreef:Krijg de volgende melding als ik via MapSource kaarten wil verzenden naar mijn Garmin edge 705:

"Er is een communicatieprobleem met het Garmin-apparaat. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar."

Heb al een harde reset gegeven maar ook hierna verschijnt de melding.
Iemand die dit in het verleden wellicht ook een keer heeft gehad en een oplossing weet?
Weet je ook welke bestand/map beschadigd cq onleesbaar is ??

iemand die je kent die ook een 705 heeft . Zijn map copieëren en de jouwe door de zijne vervangen ??
Geen idee welk bestand of welke map het betreft.
Is er misschien iemand uit de omgeving van Rijswijk waarvan ik mappen en dus de daarin aanwezige bestanden mag/kan kopiëren?

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 04 apr 2012 09:32

Beste Garmin gebruikers,
Sinds enkele dagen geeft mijn Edge 705 aan dat de waypoint geheugen vol is. Hoe kan ik die weer leeg maken?
Ik heb geen SD en/of anderen kaart op mijn toestel.

Graag jullie advies.


Mvg, Sulai

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 04 apr 2012 18:04

Ik dacht :

Waarheen?
Zoeken nr plaatsen
Favorieten
wissen
sulai schreef:Beste Garmin gebruikers,
Sinds enkele dagen geeft mijn Edge 705 aan dat de waypoint geheugen vol is. Hoe kan ik die weer leeg maken?
Ik heb geen SD en/of anderen kaart op mijn toestel.

Graag jullie advies.


Mvg, Sulai
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

goeti
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 16 apr 2012 08:55

als ik rit download van vb. bikemap.com of andere site en dan naar mijn gps ga met
waarheen> opgeslagen ritten> rit aanklik> navigeer > gaat mijn gps aan het berekenen en dan valt hij uit aan 70% of bij 100%
Grt

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 18 apr 2012 11:04

cadanssensor wordt niet meer gevonden door de Egde 705

reset gedaan, nieuwe batterij. wie heeft een oplossing of is hij gewoon klaar, hij is 2 jaar oud, zeer intensief gebruikt en is het tijd voor een nieuwe!

dank voor de reacties
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 12 mei 2012 20:24

Ik heb de edge 705 nu ruim 2 jaar (naar volle tevredenheid), maar de laatste tijd slaat de hartslagmeter naar waarde welke onmogelijk is.
De 1e 30 km zijn normale waarde, maar dan slaat de hartslag door naar 240.
Ik heb vandaag de borstband uit elkaar gehaald, en er zat al behoorlijk wat roestvorming onder de batterij.Het lijkt er op dat de afsluiting gewoon niet goed is.
De borstband is daarvoor nooit opengehaald.Zelfs de afsluitring dicht tapen werkt niet.Iemand een oplossing?

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 13 mei 2012 20:03

Wapperende kledij kan ook de oorzaak zijn.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Plaats reactie