Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 dec 2009 19:56

[quote="Sulai"]IK HEB MIJN GARMIN EDGE 705 BINNEN, ZIET ER MOOI EN MOEILIJK TE BEDIENEN UIT. Ik zal hem e.d.d. uitproberen. Moet ik een SD kaart hebben, als ik bepaalde routes wil dwonloaden? bij. van GPStracks ?[/quote]

Hoi,

Moeilijk te bedienen valt wel mee al mochten die knoppen van mij wel wat soepeler gaan, ik moet te hard drukken voor mijn gevoel.
Wat geduld/aankloten/lezen op dit Forum en het komt wel goed.

Handiger is om te weten wat je nu hebt. City Navigator?
In ieder geval heb je MapSource nodig om (delen van) kaarten van je PC naar de 705 over te zetten.

Je hebt geen SD kaart nodig om GPStracks te downloaden.


Mvg, Zorro

p.s. Probeer eens het document van Forumlid 'Moustache' gebruikmakend van 'OpenStreetMap'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 26 dec 2009 20:33

Bedankt, Zorro. Ik heb alleen de Garmin 705, hr en cadans.
Dus geen kaarten of iets anders. Ik probeer er en der wat te lezen, maar ik denk dat er veel over te zeggen en over te lezen valt.
* Als ik mijn edge via de USB verbind met de compter, kan ik niks meer met het app. Zelf. klopt dat?
* Als ik een map dwonload, hoe kan ik deze verder zoeken en rijden.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 dec 2009 11:32

1. Dat klopt.

2. Geen idee wat je bedoeld. Ik denk dat je een route bedoeld. Neem even de moeite om de gebruiksaanwijzing door te nemen, daar staat het namelijk in. Dit topic doornemen is ook nuttig (ook al ben je daar wel een paar uur zoet mee).


vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 03 jan 2010 14:59

Hi,
ik heb via dit forum al één en ander gelezen over de Edge 705 maar weet er toevallig iemand een link naar een "echte" gebruikershandleiding (liefst NL) en ik bedoel dan niet dat nietszeggend 76 pag tellend PDF-bestand dat meegeleverd is ?
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 03 jan 2010 18:55

Voor zover ik weet is dat er niet. Ik ben er door te googlen, dit forum en een beetje pielen achter gekomen hoe dat ding werkt. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing biedt weinig duidelijkheid.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 06 jan 2010 13:23

Ga dit jaar weer de ronde van vlaanderen rijden, zou mijn garmin dit overleven of kan ik beter een ander tellertje op mijn stuur gaan rijden?

Denk trouwens niet dat ik hem ga verliezen maar de kans lijkt me groot dat ik een zwart scherm krijg als hij flink door elkaar getrild word. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vorig jaar trouwens met een CS100 gereden en die viel na 6,5 uur uit op een stevig stukje kasseien.

ed-ep
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:30

ed-ep 06 jan 2010 14:15

Sommige profploegen deden tijdens de voorjaarsklassieker een paar Ty-Raps (kabelbinders) rond de Edge en de stuurpen. Kan 'ie er zeker niet afvallen ook al breekt de houder.

ed-ep
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 dec 2009 11:30

ed-ep 06 jan 2010 14:20

Oeps te snel gelezen. Je was niet bang voor het vallen maar voor het trillen.

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 06 jan 2010 18:52

Is het mogelijk om de schermverlichting in te stellen op een vaste waarde? Totnu toe kan ik dat wel instellen bij ieder sessie maar het is vervelend dat deze telkens op 0% staat wanneer ik de edge terug aanzet.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 06 jan 2010 19:05

[quote="Trifox"]Is het mogelijk om de schermverlichting in te stellen op een vaste waarde? Totnu toe kan ik dat wel instellen bij ieder sessie maar het is vervelend dat deze telkens op 0% staat wanneer ik de edge terug aanzet.[/quote]

Ja dat is mogelijk, eerst 705 aan zetten > instellingen > scherm > sterkte schermverlichting (bv 80%) > 705 uit zetten > 3 maal op de aan knop drukken > stuurknuppel indrukken > klaar is kees
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 06 jan 2010 19:13

Gisteren gefietst wel cadans, fiets schoongemaakt met warm water en afgespoeld.

Vandaag geen reactie van de cadanssensor. Ik heb nog wel een een knippert lampje maar geen meting.

Iemand idee, ga morgen even een nieuwe batterij halen.
Mogelijk dat nog een oplossing is.

Ben benieuwd naar de reacties. Ik heb het topic gelezen en water is geen goede vriend van de cadanssensor. Apart.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

p@home
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jul 2005 23:29

p@home 06 jan 2010 19:34

Hoi,

Deze middag een ritje gemaakt met mijn amper 2 maanden oude Edge 705. Tijdens de laatste km is mijn Edge van mijn stuurhouder gevallen. Het toestel heeft de val overleeft maar achteraan is er toch wat schade. Kan ik Garmin aanspreken om het toestel te vervangen. Als ik onderweg op de knoppen duw voor mijn kaart of want dan ook te zien en het toestel vliegt uit de houder dan kan ik daar toch niet veel aan doen.
Voor ik vertrek controleer ik of hij stevig hangt maar blijkbaar mocht dat niet baten. Voor de Garmin had ik een Polar CS400 en daarmee heb ik nooit problemen gehad.

Iemand ervaring met dit probleem?

Plaats reactie