Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 aug 2008 13:38

Als je laadt via stopcontact, kun je hem dan wel aanschakelen en bedienen?

De laadfunctievia de PC moet normaal gewoon hetzelfde zijn. USB moet standaard 5 volt zijn en alleen via sommige hub's of op sommige laptops in akku mode is er een beperking van de stroom. Vaak is in pc's de spanning beter gereguleerd dan in adapters.




Hierstaat trouwens de oplossing voor het probleem met de halfvol indicatie geschreven.
Afbeelding

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 01 aug 2008 14:57

[quote="ericpeters"]Als je laadt via stopcontact, kun je hem dan wel aanschakelen en bedienen?

De laadfunctievia de PC moet normaal gewoon hetzelfde zijn. USB moet standaard 5 volt zijn en alleen via sommige hub's of op sommige laptops in akku mode is er een beperking van de stroom. Vaak is in pc's de spanning beter gereguleerd dan in adapters.
[/quote]
aan de adapter kan de edge gewoon aan en uit, bij laden via de pc niet, omdat aan de pc de edge op "gegevensoverdracht-modus" gaat.

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 05 aug 2008 00:38

hoi,
ik ben sinds een paar dagen in bezit van de edge 605: prachtig ding!
echter een paar dingen die opvallen:
- als ik er een gpx track in wil laden kan dat soms minuten duren voor een rondje van 50km: is dat normaal?
- als ik een een adres in voer en de edge de route laat berekenen, duurt ook dat een eeuwigheid, en geeft ie vaak daarna de melding: out of memory: hebben jullie dit ook, en wat kan er aan worden gedaan?
- Hoe gebruiken jullie de edge het meest?: volgen je gewoon de track/koers op de kaart?, gebruik je de navigatie of is het vooral om achteraf de rit te analyseren?
- hebben jullie al geprobeerd 'm in de auto te gebruiken?, zal dit werken?
- Gebruiken jullie het online trainingcenter of de stand alone versie die je op je pc download, of is er nog andere software

alvast bedankt voor de antwoorden!

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 05 aug 2008 00:57

'k Heb de edge 705 bundel vandaag ook gekocht; mooi ding maar inderdaad weinig uitleg over de aansluitingen op pc etc. Het zal zijn eigen wel uitwijzen zeker?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 07 aug 2008 22:00

Ik heb ook een vraagje over mijn nieuwe Edge!
Als ik mijn profielen wil instellen (instellingen > profiel en zones > ) bij beide gebruikersprofiel en fietsprofiel gaat dat prima maar op moment dat ik edge uitzet en daarna weer aan zijn deze gegevens verdwenen! Al het andere blijf intact! Moet dit op een speciale manier worden opgeslagen!?! Of doe ik anders iets verkeerds?
PamScalpel

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 aug 2008 22:36

[quote="Pamscalpel"]Ik heb ook een vraagje over mijn nieuwe Edge!
Als ik mijn profielen wil instellen (instellingen > profiel en zones > ) bij beide gebruikersprofiel en fietsprofiel gaat dat prima maar op moment dat ik edge uitzet en daarna weer aan zijn deze gegevens verdwenen! Al het andere blijf intact! Moet dit op een speciale manier worden opgeslagen!?! Of doe ik anders iets verkeerds?[/quote]

Ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had.

Owner's manual pagina 8 gaat over profiel en zones
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

robbertje
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2006 10:43

robbertje 08 aug 2008 17:20

Kan iemand die de Edge 705 zelf heeft mij nu eens duidelijkheid verschaffen en zeggen of de Edge 705 nu wel of geen temperatuur kan weergeven?

Ik vind namelijk tegenstrijdige uitspraken op het internet.

En ik ben aan het twijfelen tussen de alles-kunner Garmin Colorado 300 en de Garmin Edge 705.

Alvast erg bedankt!
Red Bull Pro-SL 3000 Double Black, Dura-Ace & Ultegra, Ksyrium Elite Black, Fizik Arione, Race Face Deus XC, Ritchey WCS 4-Axis, Continental GP4000, Shimano Flightdeck SC6502 incl. sensor-kit SM-SC 70

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 08 aug 2008 17:41

->who cares

ik had dat ook, na update heb ik het niet meer. gewoon kwestie van ff updaten met garmin webupdater denk.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 08 aug 2008 19:28

[quote="Robbertje"]Kan iemand die de Edge 705 zelf heeft mij nu eens duidelijkheid verschaffen en zeggen of de Edge 705 nu wel of geen temperatuur kan weergeven?

Ik vind namelijk tegenstrijdige uitspraken op het internet.

En ik ben aan het twijfelen tussen de alles-kunner Garmin Colorado 300 en de Garmin Edge 705.

Alvast erg bedankt![/quote]

Ik heb het niet gevonden mocht het erop zitten.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 08 aug 2008 21:35

Temperatuur zit er niet op!

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 08 aug 2008 22:05

[quote="Frankvanboven"]Temperatuur zit er niet op![/quote]

Nee, geen temp.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

robbertje
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2006 10:43

robbertje 11 aug 2008 22:15

Dan is dat tenminste helder... dat er geen temperatuur op zit.

Had het bij Futurumshop gevraagd en kon het niet vinden, maar voor de zekerheid gevraagd, en zij zeiden dat het er wel op zit...
Terugkomende op mijn twijfel tussen de Edge705 en de Colorado300 ik denk toch dat het de Edge 705 gaat worden, omdat ik hem toch voor 90% van de tijd ga gebruiken voor wielrennen/mountainbiken... en de colorado is een stuk dikker, 'lomper' en ik verwacht ook minder handzaam op een wielrenfiets... daarnaast wilt het oog natuurlijk ook wat en dan wordt het de Edge;)

Maar nog een vraag met betrekking tot de navigatie software. Ik wil over 2 weken met mijn vriendin met de wielrenfiets gaan fietsen in Noord-Holland om en nabij de kust.... om precies te zijn rond Schoorl/Bergen. Nu heb je daar een groot aantal fietspaden van schelpenzand die we natuurlijk vermijden met de racefiets, maar er zijn ook een aantal van die brede geasfalteerde paden voor staats boswachterij en voor verkeer door de bossen heen... weet niet of jullie die kennen, maar nu is mijn vraag: zijn deze geasfalteerde en bredere paden/weggetjes wel opgenomen in City Navigator of ook niet? Want anders zou ik èn City Navigator moeten kopen èn Topo Nederland en dat is me toch wat prijzig...
Red Bull Pro-SL 3000 Double Black, Dura-Ace & Ultegra, Ksyrium Elite Black, Fizik Arione, Race Face Deus XC, Ritchey WCS 4-Axis, Continental GP4000, Shimano Flightdeck SC6502 incl. sensor-kit SM-SC 70

Plaats reactie