Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Probleem met Ciclosport HAC4 Pro

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 15 aug 2008 00:40

Hi allen,

Sinds vorig jaar heb ik een HAC4 Pro van Ciclosport. Prima apparaat totdat sinds vorige maand de opname van een tocht na exact 2 uur en 12 minuten automatisch wordt afgebroken.

In de handleiding staat dat er alleen automatisch kan worden afgebroken als een 'vergelijkingstoer' is geselecteerd. Alleen, deze heb ik dus NIET geselcteerd (streepjes in onderste menubalk geselecteerd).

Als ik de data inlaad zie ik ook dat de data als 'jogging' wordt gezien ipv 'cycling'

Ondertussen wordt ik hier natuurlijk aardig gestoord van.....

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

leovr
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jul 2007 16:03

leovr 15 aug 2008 01:19

Ik heb exact dezelfde en was in eerste instantie ook erg tevreden. Echter al vrij snel ging de batterij van de computer leeg en na de vervanging begonnen de problemen. Overigens netjes laten vervangen door de distributeur en dat was gratis (dat was dus netjes). Daarna gebeurden er steeds meer rare dingen, net als jij beschrijft. Ik heb hem nu al een tijdje niet meer in gebruik, maar er zit een hard reset knop ergen op het toestel of erin, dat weet ik niet meer. Die zou je kunnen proberen, maar slimmer is om hem op te sturen. Zeker als je nog in de garantie zit, maar ook daar buiten. Volgens Europees consumentrecht heb je ook buiten de verstreken garantietermijn recht op in ieder geval gedeelde kosten voor reparatie (afhankelijk van de termijn na de garantie en de normale verwachte levensduur van een dergelijk apparaat).
Overigens zijn meestal dit soort zaken een firmware probleem van de software, die een enkele keer door een hard reset opgelost kunnen worden. Ook als dat lukt moet je geluk hebben dat dit resulteert in een blijvende oplossing. Vaak is eigenlijk een firmware update nodig, maar die is niet eenvoudig thuis in te laden met de HAC 4 Pro. Hij looppt qua techniek behoorlijk achter op de huidige mobiele telefoons en daarom is voor een firmware updat vrijwel altijd de hulp nodig van een specifieke techneut.
Dit is een beetje uitgebreid antwoord, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gr,
Leo
Leo van Rossum

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 15 aug 2008 01:44

Mmm , via ebay gekocht in Duitsland, dus dat wordt even zoeken naar het bonnetje (heb ik wel gehad).

Harde reset knop heb ik nog niet gevonden, net de firmware update gedraaid. Hopelijk helpt dat wat.

Update started (2)
Interface 'COM8:' opened with 9600:8N1
Version: 'HAC4Pv1.35'
Writing data in segment 'CODEn'
000444 of 000444 bytes written
Proceed program of segment 'CODEn'
Writing data in segment 'CODE1'
022862 of 022862 bytes written
Writing interrupt vector table
000032 of 000032 bytes written
Proceed program of segment 'CODE1'
Update of firmware successfully completed after 216 seconds!

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 18 aug 2008 22:07

Zou dit niet met de "auto interval stop" te maken kunnen hebben? Bij een opname-interval van 2 seconden stopt de HAC automatisch na 2,5 uur met opnemen. Verder zoals schema hieronder. Ik zou het eens proberen met een interval van 5 seconden en kijken wanneer hij dan met opnemen stopt. (zou dus na 5,5 uur moeten zijn)

Interval Auto-stop
-------- --------- --------
2 sec 2½ uur
5 sec 5½ uur
10 sec 12 uur
20 sec 24 uur
Leef! Fiets!

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 19 aug 2008 23:31

Goed idee, ga dat eens uitproberen.

Maar dat auto uitzetten geld toch alleen als hij dan 2,5 uur geen registatie heeft gehad ????



P.s Met een klein testje is na de firmware reload wel gebleken dat hij weer fietsritjes als cycling ziet en niet als jogging.

Wat wel weer heel vervelend is is dat nu van de zender op de vork de bevestigingsoogjes zijn gescheurd en langzaam afbreken.
Waardeloze constructie.

Als de test niet werkt stuur ik de hele bende naar de fabrikant terug, heb de Hac 4 pro pas 10 maanden geleden gekocht in duitsland, dus garantie geld nog.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 20 aug 2008 01:04

[quote="giosbeast"]Goed idee, ga dat eens uitproberen.

Maar dat auto uitzetten geld toch alleen als hij dan 2,5 uur geen registatie heeft gehad ???? [/quote]

Nee hoor. Bij een interval van 2 seconden stopt de opname automatisch na 2,5 uur. Opname = registratie. Of je nou stilstaat of niet.
Leef! Fiets!

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 27 aug 2008 13:38

Interval op 10 sec gezet, alle software, ook op PC geupdate, batterijen vernieuwd en het lijkt weer naar behoren te werken. Registratie van trainingsritje van 100 km ziet er perfect uit.

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 27 aug 2008 21:32

[quote="giosbeast"]Interval op 10 sec gezet, alle software, ook op PC geupdate, batterijen vernieuwd en het lijkt weer naar behoren te werken. Registratie van trainingsritje van 100 km ziet er perfect uit.[/quote]


Mooi zo! Maar jij red een rondje van 100 km toch ook wel binnen 5,5 uur (opnameinterval 5 sec) :D
Leef! Fiets!

Plaats reactie