Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Batterij Polar snelheidssensor vervangen

maikelvries
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2009 20:32

maikelvries 08 apr 2009 11:23

Na jaren gebruik is de batterij van mijn snelheidssensor leeg. Het gaat om een snelheidssensor uit de s-serie. Weet iemand of ikzelf de batterij kan vervangen of moet deze naar Polar worden opgestuurd? Ik heb zelf zitten kijken maar geen idee hoe ik de sensor open moet krijgen.

dstentler

dstentler 08 apr 2009 11:33

Hey Maikel,

Ik had exact hetzelfde probleem. Snelheidssensor kun je zelf open knutselen. Anders zul je hem moeten opsturen naar Polar idd.

Check even mijn topic hierover:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=29148

Succes

maikelvries
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2009 20:32

maikelvries 08 apr 2009 11:37

Bedankt voor je reactie maar ik heb een andere versie. Jij hebt een nieuwe CS en ik heb nog een oude S serie, die zitten denk ik ook anders in elkaar

Het gaat om deze:

[url=http://www.polar-nederland.nl/nl/produc ... eidssensor]

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 08 apr 2009 12:00

Voor de S-serie is het vrij eenvoudig. Eerst de sensor van de fiets afhalen. Aan de kant waar de sensor tegen de vork (rubbertje, sticker) wordt bevestigd - zeg maar de holle kant - zitten twee schroefjes. Deze zitten heel diep. Met een kleine schroevendraaier kun je deze er uit draaien en dan kun je de behuizing uitelkaar schuiven. Batterijtje zit vastgeklemd, dus die kun je makkelijk verwisselen. Type batterij dat je nodig hebt is CR2032.

maikelvries
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2009 20:32

maikelvries 08 apr 2009 12:29

Bedankt voor de oplossing. Het is inderdaad eenvoudig net geprobeert en nu alleen nog een nieuwe batterij halen en hij doet het weer. Ik had die schroefjes zelf nooit gevonden, zitten goed verstopt.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 08 apr 2009 22:38

Let er wel even op dat als ie niet meer voldoende waterdicht is Polar ingewikkeld kan doen bij garantie. Als je em via Polar laat vervangen weet je zeker dat ie waterdicht is. Maar wellicht is de garantie allang verlopen?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie